خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی مطهری: برکناری شهردار موجب وهن نظام شد

علی مطهری نایب رییس مجلس در واکنشی به برکناری شهردار تهران در اینستاگرام خود نوشت: برکناری شهردار تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت دکتر مطهری در پی می‌آید:

ماجرای برکناری آقای نجفی از شهرداری تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد. بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی که از ابتدا مخالف تصدی این پست توسط آقای نجفی بود با اهرم‌های قدرتی که در دست داشت ایشان را مجبور به استعفا کرد و وقتی شورای شهر تهران با استعفای او مخالفت کرد شورا را تهدید کرد و سرانجام شورا و آقای نجفی هم به بهانه بیماری که در بسیاری از مردان بالای 50 سال وجود دارد و مشغول کار خود هستند، تسلیم این فشارها شدند.

حاکمیت دوگانه در کشور ما کاملا مشهود است. مردم به شورایی به نام شورای شهر رای می‌دهند و از جای دیگر دستور می‌رسد که فلانی برای شهرداری تهران نباید انتخاب شود، اگر رای بدهید شش ماه بیشتر دوام نمی آورد و بعد به گونه‌ای عمل می‌کنند که همین اتفاق بیفتد.

قوه قضاییه به جای آنکه پرونده‌هایی را که آقای نجفی به او ارجاع کرد رسیدگی کند، در صدد برکناری این مرد پاکدست و خدوم بر می‌آید و به بهانه برنامه چند دختر زیر 9 سال در روز زن، شهردار محترم تهران را در حالی که خواب بوده است با بی‌احترامی بازداشت می‌کند. همین قضیه کافی است که بفهمیم چرا مبارزه با فساد در کشور ما به نتیجه نمی‌رسد. تا زمانی که قوه قضاییه از استقلال کافی برخوردار نباشد بسیاری از مشکلات ما پابرجا خواهد بود.

دادستان کل کشور باید به مردم توضیح بدهد که موضوع مخالفت شورای شهر تهران با استعفای شهردار تهران چه ارتباطی با او داشته که شورای شهر را تهدید می‌کند و دستور می‌دهد که شهردار باید دوباره استعفا بدهد و شورا هم با آن موافقت کند. آیا دنیا به نظام حکومتی ما نمی‌خندد؟ دخالت قوا و نهادها و سازمان‌ها در کار یکدیگر در کشور ما که هیچ کس قانع به اختیارات خود نیست معضل بزرگی است. قطعا شورای شهر تهران حق شکایت از دادستان کل را دارد و امید است که اقدام کند تا از اختناق و بی‌اعتنایی به رای مردم جلوگیری شود. شورای شهر تهران و آقای نجفی امتحان خوبی پس ندادند، باید مقاومت می‌کردند تا مانع استمرار حاکمیت دوباره در کشور و نادیده گرفتن رای مردم می‌شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگه اين مملكت صاحب داشت كه ي […] مثل تو وامثال تو نماينده مجلس نميشدن تو كه در جغرافي و تاريخ و پزشكي و مهندسي و سياست و دين و حجاب و …..دخالت ميكني موجب وهني

    6
    16
    1. جناب سجاد چرا مزخرف می گویی ؟!.واقعا تو مایه وهنی و مایه شرمساری است که هموطن تو هستیم . دکتر علی مطهری از معدود نمایندگان آزاده و با شخصیت مجلس است که چندان مرعوب قدرت نشده است ضمنا این وظیفه نمایندگان مجلس است که در همه امور کشور نظر دهند . ایکاش شورای نگهبان می گذاشت لااقل ده نماینده مانند علی مطهری در مجلس داشته باشیم .

    2. شرمت باد شرمت باد شرمت باد که چنین یاوه وهرزه می سرایی که پاکدستان وخادمان امتحان داده این دیار رابه جرم مخالفت با فساد چنین میگویی ….این واژه های حقیرانه فقط وفقط از سیاهی لشکرهای بی بنیادفاسدان واختلاسگران بکار میرود…

  2. سلام ،
    آقای مطهری ! وهن نظام یعنی چی ؟ چقدر مسئله را ساده سازی میکنید ! یک واژه صحیح – متناسب و درخور این بلد نبودید ؟ اگر منهم صحیح آنرا بگویم مطمئن باشید انصاف نیوز درج نمیکند…

    11
  3. جناب ناراحت نکن خودتو کامنت گذار اول …. آقای مطهری کلی موجب وهن است ؟ درست اما به اندازه آقای منتظری که از زمان انتصاب به عنوان دادستان کل مردم عادی به کنار به بیشتر مسوولان و مدیران و منتخبین مردم در دولت و مجلس حمله کرده و توهین کرده موهن نیست

  4. بازم این پسر پدر ندیده اما از نام پدر هزاران خورده حرف زد
    چرا مردم رو ببو فرض میکنی آقای مفت به مجلس رفته چرا به حرف دل مردم گوش نمیدهی. حیف رای من که به تو باشه

    2
    8
    1. کدام مردم ؟؟؟؟ان مردمی که روز بصیرتتان علم بردوش گرفت ؟؟؟؟او که با پول این مردم درحال خوشگذرانی وکارافرینی برای کانادایی هاست……

  5. درود و سلام خدا بر شما نماينده آزاده، شريف و شجاع كه از گفتن حق ابائى ندارى ! من به وجود شما افتخار ميكنم.

    8
    1
  6. من نگران شهید مطهری هستم با یه همچین یادگاری که از خودش به جا گذاشته. به جای رسیدگی به مشکلات مردم در این شرایط بد اقتصادی؛ اولین اظهار نظر سال جدیدشون اینه که شهردار مریض دروغ میگه و مریض نیست. آقای نجفی یه گزارش عملکرد بده از این نه ماهه جز اینکه اسم چند تا خیابان را عوض کرده و طرحهایی داره که از مردم تهران عوارض بگیره یا عوارضهای موجود را چند برابر کنه…..

    2
    10
  7. نجفی با زور استعفا داد و نماینده های شهر به زور قبول کردند، تا [بعضی ها]خوششان بیاید!!!
    مگر در سیاست خارجه اکثریت مردم فقر و بیچاره مخالف سیاست های دولت نیستند و اینهمه فشار بین المللی بخاطر صادرات انقلاب!!!!! نیست، و اینهمه ثروت کشور را بی اذن صاحبان اصلی آن(مردم) ، به جیب [دیگران] میریزند، چون [بعضی] باید خوششان بیاید.
    […]
    ای لعنت بر مستبد

  8. به صداقت علی آقا اطمینان دارم فقط باید تاسف خورد از این هرج و مرج
    آنها خنده که هیچ قهقهه می زنه صداقت علی آقا اطمینان دارم فقط باید تاسف خورد از این هرج و مرج
    آنها خنده که هیچ قهقهه می زنند و ما باید به حال این نظام افسار گسیخته گریه کنیمد و ما باید به حال […] گریه کنیم

  9. کلاهم را به نشانه ی ابراز ادب و ارادت به نماینده یی که در اوج حمله ی بعضی از نماینده نماهای مجلس فرمایشی نهم، دچار لکنت زبان و ترس نشد، برمی دارم و کاش! شورای نگهبان اجازه می داد امثال علی مطهری و پزشکیان و صادقی و… در این مجالس حضور یافته و این گونه موضعگیری کنند.درود.
    و کاش […] هم برسبیل دادگری جلوی رجال اصلاحگر قرار نمی گرفتند!؟
    ونجفی نیز علیرغم به کارگیری افراد غیر ماهر و استخدام نیروهای مازاد در زمان قالیباف و ماهی پانصد میلیارد تومان حقوق بدون تراکم فروشی ولغو هولوگرام و قرار دادن مزایده های بالای یک میلیارد برروی سایت و گزارش هزینه و درآمد و گزارش تخلفات شهردار جهادی به قوه ی قضاییه ی و چینش نیروهای توانمند در پست های مدیریتی و پرداخت بخش از بدهی ها از راه در آمدهای پایدار، شایسته ی احترام است. و آنانی که به بهانه هایی چون فتنه و اباطیل او را از خدمت بازداشتند، در خور سرزنش! برایش آرزوی بهبودی و سلامتی دارم.

  10. مگر جایی هم برای وهن باقی گذاشته ایم ، هر کس دست توی سوراخ فساد بکند اکر جاسوس در نیاد و دستگیر نشه شانس آورده ، اصولا دزدی چند ده میلیاردی مصونیت ایجاد میکنه و هزار میلیاردی علاوه بر مصونیت حفاظت !
    بی جهت نیست که مرتب وجود امنیت را به رخ دوستان میکشند !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا