خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چندین انفجار در کربلا

به گزارش انصاف نیوز، منابع مختلف خبری از ساعتی پیش خبرهایی ناگوار از انفجارهایی در کربلا منتشر کرده اند که بخشی از آنها در پی می آید:
ساعت 00:44، باشگاه خبرنگاران:
شبکه المیادین در خبری فوری از وقوع انفجار در منطقه الحزام الاخضر در غرب کربلا خبر داد. شبکه المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد صدای انفجاری از منطقه “الحزام الاخضر”، در غرب کربلا شنیده شد.
در همین حال یک منبع امنیتی در مصاحبه با پایگاه المدی پرس عراق گزارش داد صدای انفجارهایی از شهر کربلا که انتظار می رود به خاطر اصابت خمپاره به محوطه این شهر باشد، شنیده شد.
وی در ادامه با بیان اینکه صدای انفجارها دقایقی پیش از محوطه غرب کربلا در 110 کیلومتری جنوب بغداد شنیده شد، افزود: انتظار می رود که چند خمپاره به محوطه غربی کربلا اصابت کرده باشد.
این منبع امنیتی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.
شبکه 24 نیوز از کشته و زخمی شدن چند نفر در جریان اصابت خمپاره به غرب کربلا خبر داد.
خبرگزاری المسله هم از اصابت چند فروند خمپاره به غرب شهر کربلا خبر داد.
ساعت 00:58، ایرنا:
پنجشنبه شب به وقت محلی صدای چندین انفجار پی در پی در کربلای معلی که اکنون میزبان میلیون ها زائر است، شنیده شد.
صدای پنجمین انفجار لحظاتی پیش در فضای شهر کربلا به گوش رسید. 
پیش از این صدای چهار انفجار گزارش شد که یکی از آنها در محدوده کیلومتر 3 جاده کربلا و نجف بود که دود آن در فضای منطقه دیده شد. 
برخی منابع صبح پنجشنبه از تهدید داعش علیه مراسم اربعین خبر داده بودند، به طوری که یکی از مسئولان عتبه حسینی برخی سخت گیری ها در خصوص خبرنگاران را دلیل این امر دانسته بود. 
هنوز از جزییات این انفجارها خبری در دست نیست. 
شبکه المیادین نیز لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد که صدای انفجاری از منطقه ‘الحزام الاخضر’ در غرب کربلا شنیده شد. 
در همین حال یک منبع امنیتی به پایگاه ‘المدی پرس’ عراق گفت که صدای انفجارهایی از شهر کربلا که انتظار می رود به خاطر اصابت خمپاره به محوطه این شهر باشد، شنیده شد. 
به گزارش ایرنا، منابع عراقی اعلام کرده اند که تعداد زائران ورودی به کربلا در 10 روز گذشته بیش از 17 میلیون نفر بوده است و برای دو سه روز اخیر نیز تخمین زده شده حدود پنج میلیون زائر به کربلا وارد شوند. 
شامگاه پنجشنبه همچنان سیل زائرانی که خود را برای مراسم اربعین به کربلا می رسانند از سه محور بغداد – نجف و حله همچنان جریان دارد. 
ساعت 01:13، خبرگزاری فارس:
برخی منابع خبری از رخ‌داد چند انفجار در کربلای معلی خبر داده‌اند.
کربلای معلی میزبان میلیون‌ها نفر از عزاداران حسینی (ع) است.
از تلفات احتمالی هیچ خبری تا این لحظه در دست نیست و هیچ مقام رسمی انفجارها را تایید نکرده است اما منابع غیر رسمی از هفت تا نه انفجار خبر می‌دهند.
اخباری که در این خصوص دریافت می‌شوند، ذیلا و با رعایت تاخر اخبار تقدیم مخاطبان می‌شوند:
* دو انفجار از انفجارهای صورت گرفته ظاهرا شدیدتر بوده و صدای مهیبی ایجاد کرده است.
* منابع خبری محل انفجارها را نزدیک به حرم شریف سیدالشهدا (ع) ذکر می‌کنند. مرکز شهر و غرب شهر کربلا نقاطی است که می‌گویند هدف انفجار قرار گرفته است.
* حیدر سومری در پیامی در شبکه توئیتر خبر داده که جمعیت زوار با شنیدن صدای انفجارها فریاد «لبیک یا حسین» سر داده‌اند.
ساعت 2:56، ایرنا:
منابع امنیتی عراق اعلام کردند که صدای انفجارهای پنجشنبه شب کربلا ناشی از شلیک دستکم 6 گلوله خمپاره یا مینی کاتیوشا به مناطقی در اطراف شهر کربلا بوده و براساس گزارش ها تاکنون هیچ زائر ایرانی در این حملات صدمه ندیده است.
یک منبع امنیتی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: حملات پنجشنبه شب در منطقه ‘حی النصر’ با مینی کاتیوشا صورت گرفته است و تعدادی از زائران بر اثر این حملات مجروح شده اند. 
وی افزود: هنوز گزارشی درباره کشته شدن افراد در این حمله نداشته ایم.
«مصطفی قاسمی» مدیر نمایندگی حج و زیارت در عراق نیز در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا، گفت: مطلع شدیم در این حملات چند نفر زخمی شده اند اما تاکنون گزارشی درباره وجود زائران ایرانی در میان زخمی ها به ما نرسیده است.
وی درعین حال افزود: تا ساعاتی دیگر اطلاعات تکمیلی در این زمینه را دریافت و اعلام می کنیم.
قاسمی، احتمال صدمه دیدن ایرانی ها در این حملات را اندک و گفت: عموما در مناطق حاشیه ای کربلا زائری نداریم. 
از شامگاه پنجشنبه تا نیمه شب، دستکم 6 صدای انفجار نسبتا قوی در کربلا و اطراف این شهر شنیده شد. 
این حملات تروریستی به بزرگترین تجمع و راهپیمایی مسالمت آمیز و آرام شیعیان در حالی صورت گرفت که تا روز پنجشنبه به گفته منابع عراقی دستکم 17 میلیون نفر در مراسم زیارت اربعین در 10 روز گذشته شرکت کرده اند. 
سیل زائران اربعین در روز پنجشنبه از سه محور نجف، بغداد و حله برای حضور در روز اربعین در کربلا جریان داشت و حتی تا بامداد امروز (جمعه) نیز از تعداد نفراتی که به سمت کربلا در حرکت هستند، کاسته نشده است. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا