خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیوستن سه فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ به ناوگان هوایی کشور

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: یک فروند از سه فروند ایرباس 319 خریداری شده برای الحاق به ناوگان ایران ایر از مشهد به فرودگاه امام منتقل شد.

فرزانه شرفبافی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرار است دو فروند دیگر نیز پس از رفع مسایل فنی تا دو روز دیگر از فرودگاه مشهد به تهران منتقل شود.

به گزارش ایرنا، با ورود این سه هواپیمای ایرباس 319 که از یک کشور اروپایی خریداری شده حدود 380 صندلی به ظرفیت ناوگان ایران ایر اضافه شد تا در سفرهای نوروزی از آن استفاده شود.

با الحاق این سه فروند هواپیمای ایرباس تعداد هواپیماهای عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به 32 فروند افزایش یافت.

این هواپیماها می توانند در مسیرهای تا هفت هزار کیلومتر پرواز کنند و هر سه فروند آن ساخت سال 2002 میلادی است و ایران ایر به صورت ملکی از این هواپیماها استفاده خواهد کرد.

این هواپیماها سال گذشته توسط یکی از شرکت های داخلی خریداری شده و تاکنون در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد متوقف بودند؛ اما با خرید این سه فروند هواپیما توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، آنها به ناوگان هوایی ایران ایر اضافه شدند.

هر فروند از این هواپیماها دارای 124 صندلی اکونومی و 12 صندلی بیزینس کلاس است و در مجموع این هواپیماها می‌توانند 136 مسافر را در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی جابه جا کنند.

در دوران پساتحریم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای خرید 200 فروند هواپیما سه قرارداد با شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای.تی.آر امضا کرد.

طبق این قرار دادها 16 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شد که 13 فروند آن توسط شرکت ای.تی.آر و سه فروند دیگر توسط ایرباس تحویل داده شد اما با اعمال تحریم های ظالمانه، خزانه داری آمریکا اجازه نداد بقیه هواپیماها وارد کشور شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا