خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش علی مطهری به استعفای ظریف

علی مطهری، نایب رئیس مجلس با بیان این که «رئیس جمهور نباید با استعفای ظریف موافقت کند» گفت که جایگزینی در حد ظریف برای وزارت خارجه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در حاشیه جلسه امروز (سه شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران در واکنش به استعفای ظریف و دلایل آن گفت: از دلایل استعفای آقای ظریف اطلاع ندارم، خود ایشان باید توضیح دهد. اما به طور کلی به نظرم دلیل اصلی استعفا، دخالت‌هایی باشد که از طرف برخی نهادهای غیر مسئول در سیاست خارجی دولت و کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی وزارت خارجه متولی سیاست خارجی کشور است ولی استقلال کافی ندارد. بنابراین طبیعی است که ایشان احساس می‌کند موانعی پیش رویش است و نمی‌تواند کار خودش را انجام دهد. لذا احتمالاً استعفا به این دلیل است ولی باز هم باید خودشان توضیح دهد.

این عضو شورای مرکزی امید در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور با استعفای ظریف موافقت می‌کند؟ گفت: بعید است این اتفاق رخ دهد ایشان نباید با استعفا موافقت کند چون جایگزینی در حد آقای ظریف وجود ندارد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا رییس جمهور نمی‌تواند مانع دخالت‌ها در حوزه وزارت خارجه شود؟، گفت: ایشان می‌تواند مانع شود، اما چون از ابتدای دولت دوازدهم در همه جا عقب‌نشینی کرد اینجا هم همین اتفاق افتاد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند کمک کند؟ اظهار کرد: مجلس می‌تواند کمک کند اما باید بیشتر شخص رییس جمهور از ابتدا اقتدار بیشتری می‌داشت و اجازه برخی دخالت‌ها در سیاست خارجی را نمی‌داد. با وجودی که الان مقداری دیر شده ولی به هرحال رییس جمهور مجری قانون اساسی است و باید از حقوق وزارت خارجه دفاع کند.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این‌که رییس جمهور در این باره تحت فشار است، صحت دارد؟، گفت: رییس جمهور نباید فشار را قبول کند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا جزء امضاکنندگان نامه حمایت از ظریف بوده است، این موضوع را تایید کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا