خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“باید درارتباط با راهبرد کشور درسیاست خارجی تکلیف را روشن کنیم”

یک نماینده‌ی مجلس می‌گوید: باید درارتباط با راهبرد کشور در سیاست خارجی تکلیف را روشن کنیم چون ادامه این وضعیت برای ما هزینه بسیار زیادی  دارد.

جلال میرزایی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با اولویت های مجلس در سال ۹۸ گفت: به نظر من مهمترین اولویت مجلس این است که در سال آینده درگیر انتخابات زودرس نشود و این اولویت باید مورد توجه قرار بگیرد.

مجلس در سال آینده درگیر انتخابات زودرس نشود

او ادامه داد: باید با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است تکلیفمان را با سیاست خارجی کشور مشخص کنیم؛ چون اگر سیاست خارجی را حل و فصل نکنیم و تحت تاثیر برداشت ها و تعاریف نادرست از خودمان قرار بگیریم این وضعیت ادامه پیدا کرده و بیم آن می رود این چالشی که با آن مواجه هستیم تبدیل به بحران شود.

باید تکلیفمان را با سیاست خارجی کشور مشخص کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید تکلیفمان را روشن کنیم که قرار است چه کاری انجام دهیم. اینکه فقط اظهار نظر کنیم و برای بیان مشکلات با یکدیگر رقابت کنیم دردی را دوا نمی کند . ما باید درارتباط با راهبرد کشور درسیاست خارجی تکلیف را روشن کنیم چون ادامه این وضعیت برای ما هزینه بسیار زیادی  دارد.

رقابت برای بیان مشکلات کشور دردی را دوا نمی کند

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول بیان کرد: اقتصاد ما تحت تاثیر سیاست خارجی و روابط بین المللی واقع شده است؛ کدام اقتصاددان و بانکداری است که منکر تاثیر تحریم ها بر اقتصاد کشور باشد؟؛ پس باید این مشکلات را حل کنیم.

اقتصاد ما تحت تاثیر سیاست خارجی و روابط بین المللی واقع شده است

میرزایی ادامه داد: حتی کارخانه های داروسازی ما برای تامین مواد اولیه خود به خارج وابسته هستند. کشورها نمی‌توانند جزیره ای عمل کنند و چند دهه است که نوع وابستگی کشورها به یکدیگر فرق کرده است؛ در واقع کشورها وابستگی متقابل به یکدیگر دارند پس اینکه فکر کنیم اگر از کشوری جنس بگیریم و تعامل داشته باشیم به معنای وابستگی است تعریف درستی نیست. این تعریف در دهه ۷۰ توسط نظریه پردازان وابستگی ارایه شد که آنها هم در مفروضات و نظریات خودشان تجدید نظر کردند.

او در پایان در رابطه با عملکرد دولت و مجلس در سال ۹۷ گفت: ما بیشتر درگیر جزییات هستیم نه راهبردهای کلان کشور و تا زمانی که اینگونه عمل می کنیم و یکدیگر را مقصر بدانیم همین وضعیت ادامه دارد و هزینه آن را هم مردم باید پرداخت کنند نه اقشار دیگر.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا