خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اطلاعیه شرکت هرمس، ریخته‌گران و وام 250 میلیاردی

شرکت امیر تجارت هرمس که به گفته‌ی نماینده‌ی دادستان متعلق به برادران ریخته گران است در اطلاعیه‌ی ارسالی به رسانه‌ها، به انتشار آنچه اخبار کذب در مورد مدیران این شرکت در خبرگزاری نسیم خوانده است، واکنش نشان داد.

در توضیح همراه ارسال این اطلاعیه به انصاف نیوز آمده است: «با توجه به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها پیرامون مباحث مطروحه در دادگاه مدیران سابق بانک سرمایه در مورد چگونگی و چرایی دریافت تسهیلات 250 میلیاردی شرکت امیر تجارت هرمس از یکی از شرکت‌های تابعه بانک سرمایه که سراسر کذب و افترا می‌باشد این شرکت آمادگی خود را جهت ارایه توضیحات به منظور شفاف سازی و روشنگری افکار عمومی اعلام می‌دارد».

متن کامل این اطلاعیه خطاب به مدیر مسوول «خبرگزاری نسیم» در پی می‌آید:

«با توجه به انتشار سیزده قسمت از مجموعه شهرداد و نسبت دادن مطالب کذب به مدیران شرکت امیر تجارت هرمس و انتشار اکاذیب و افترا و توهین در آن خبرگزاری، علیرغم عدم محکومیت مدیران شرکت در مراجع قضایی که این امر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل مجرمانه محسوب می‌گردد، بدینوسیله توضیحات ذیل به حضورتان ارسال می‌گردد تا به شکل مقتضی در آن رسانه منتشر گردد.

۱ – تسهیلات دریافتی توسط شرکت امیر تجارت هرمس در قالب قرارداد مشارکت مدنی در ساخت با شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم بوده است و مطابق با قوانین کشور هیچگونه تخلفی در این قرارداد صورت نگرفته است.

2 – مدیران شرکت امیر تجارت هرمس در مجموع دارای بیش از چند دهه سابقه در زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی می‌باشند و سابقه این شرکت در این گونه مشارکت‌ها، موجبی بوده است برای تنظیم قرارداد مشارکت با شرکت فوق الذکر.

3 – قرارداد مورد مشارکت قراردادی بسیار سودآور بوده و شرکت پایدار قشم در راستای نیل به اهداف اقتصادی خود و به طبع به جهت کسب سود قابل توجه، اقدام به این مشارکت نموده و هیچ فشار و یا احیانا اجباری در این مورد وجود نداشته و مانند هر بنگاه تجاری دیگری در یک پروژه سودآور اقدام به سرمایه گذاری نموده است.

4 – این شرکت کوچکترین وابستگی به هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی نداشته و ندارد.

۵ – در قسمتی از این مجموعه به مدیران این شرکت نسبت کارتن خواب داده شده است که این موضوع خارج از حوزه ادب و به دور از شان آن خبرگزاری می‌باشد.

در ضمن لازم به توضیح است کلیه این مطالب بارها و بارها به اطلاع آقای گودرزی به عنوان سردبیر این مجموعه رسانده شده که متاسفانه ایشان همچنان پافشاری عجیبی بر نظرات کذب خود دارند که در همین راستا از ایشان در دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت گردیده و ضمن قرار کیفری برای ایشان، جلب به دادرسی گردیده‌اند.

در پایان اعلام می دارد علیرغم اعلام آمادگی مدیران این شرکت جهت انجام مصاحبه با آن خبرگزاری و اعلام حقایق متاسفانه تا این لحظه چنین امری صورت نپذیرفته است؛ لذا شرح ما وقع از طریق سایر رسانه‌ها به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید تا خدای ناکرده تصویر مخدوشی از فضای اقتصادی کشور در اذهان عمومی شکل نگیرد. در ضمن این شرکت از طریق اینستاگرام و یا ایمیل آماده پاسخگویی به شبهات رسانه‌های محترم در این زمینه می‌باشد».


ریخته‌گران، هرمس و کارتن‌خواب‌ها

هفته‌ی پایانی خردادماه، در دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی متهمان بانک سرمایه، به گزارش ایسنا نماینده دادستان شرکت پایدار قشم را حیاط خلوت دیگر ریخته گران برای دریافت تسهیلات دانست و گفت: ۳۷۷ میلیارد تومان طی ۱۰ مرحله به این شرکت تزریق شده است. به موجب آئین نامه تسهیلات و تعهدات و ماده ۳ و ۴ فصل سوم این آئین نامه نباید بیش از ۳ درصد سرمایه پایه بانک به این شرکت اعطا می‌شد که آن زمان ۱۹ میلیارد تومان می‌شد. از این شرکت پول‌ها به اشخاص مرتبط با خانی تسهیلات داده می‌شد که امیر تجارت هرمس متعلق به ریخته گران و تسهیلات احد عظیم زاده از جمله این موارد بوده است.

در ادامه این جلسه نماینده دادستان از فردی به نام اسلام به عنوان مدیرعامل امیرتجارت هرمس خواست برای ارائه توضیحات در خصوص روند اعطای وام به این شرکت در جایگاه حاضر شود.

در جلسه‌ی اواسط خردادماه نیز بنا بر گزارش ایسنا، سیدهادی رضوی در بخشی از دادگاه گفت: ضمانت نامه، محل سود آوری بانک‌ها است. ۲۰ درصد از شما پول می‌گیرند و سود نمی‌دهند و وقتی بدهکار می‌شوند اقدام به صدور ضمانت نامه می‌کنند. آقای قهرمانی اعلام می‌کند رضوی می‌خواسته ضمانت نامه قیر بگیرد و راهش ندادند در حالی که در مورد ضمانت نامه کارتن خواب‌ها اولین بار بنده به آقای هادی توضیح دادم. در مورد ضمانت نامه کارتن خواب‌ها در سال ۹۴ و ۹۵ پرونده تشکیل و دست مجموعه‌ای داده شده بود. بنده به بانک گفتم که کارتن خواب هستند و برای ضمانت نامه‌ها ۵ درصد دیپازیت گرفته شده بود و از من ۲۰ درصد دیپازیت گرفتند.

کنایه به پاسخ مرتضی طلایی!

بهروز ریخته‌گران با چقدر وثیقه آزاد شد؟

اظهارات دادستان و دفاعیات هادی رضوی در دادگاه بانک سرمایه

بخشی از اتهامات وزیر رفاه احمدی نژاد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا