خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر هاشمی ‌طبا درباره‌ی پیام سردار سلیمانی به ظریف

مصطفی هاشمی طبا پیام سردار سلیمانی به ظریف را وحدت بخش توصیف کرد.

متن گفتگوی کوتاه «انتخاب» با هاشمی طبا در زیر می آید:

*پیامِ سردار سلیمانی به دکتر ظریف، حاوی چه پیامی بود؟

سردار قاسم سلیمانی چهره ای خدوم و موجه هستند و همهِ می  دانند که دغدغه ای غیر از عزت و اعتلای ایران ندارد. ایشان در شرایطی به آقای ظریف نامه نوشته و تلاش کردند از وزیر امور خارجه دلجویی کنند که در بحث استعفا، مورد بحث نبود، با این حال نظری وحدت آفرین داد تا مثل همیشه تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد. ما هم اکنون بیش از هر چیز دیگری، به وحدت و همصدایی احتیاج داریم و لازم است، مسئولین در قوا و دستگاه های مختلف با هم به همصدایی برسند و اینطور نباشد که فقط در حرف «وحدت، وحدت» کنند و در عمل تنور اختلاف و انشقاق را گرم کنند.

*استعفایی که بعد از 24 ساعت رد شد، چه تبعاتی می تواند در فضای سیاسی، مخصوصا دیپلماسی داشته باشد؟

بالاخره آقای ظریف بنا به دلیلی که حتما برای خودشان منطقی بود، اعلام کناره گیری کرد و خب! رییس جمهوری هم به نظر من در اقدامی شایسته نپذیرفت. الان دیگر باید این اتفاق را فراموش کنیم و از این به بعد سعی کنیم، با کمرنگ کردن برخی از عیب هایی که ملموس اند و ضرر می رسانند، همهِ در کنار هم به فکر کاهش مشکلات و افزایش امید برای رسیدن به توسعه و البته آرامش باشند.

به عنوان مثال، این خیلی بد است که در موقع بروز یک اشکال یا بحرانی، این و آن را مقصر می دانند و سعی می کنند، خودشان را در سخنرانی ها بری از هر خطا یا اشتباهی معرفی کنند و دیگران را مسبب ناکارآمدی ها بدانند.

مهم این است که همه درست فکر کنند و تقابل الکی ایجاد نکنند. نمی دانم، چطور می شود عده ای از نمایندگان مجلس دائما اتهام می زنند و با وجود ردِ ادعاهایش بازهم همان کارهای ضررسان شان را تکرار می کنند.

*برای مقابله با چنین روندی، چه رویکردی لازم است؟

در مواجهه با آنهایی که زبان شان دراز است و حرف های بیخودی می زنند، دولت و در راس آنها رییس جمهوری باید همه مسایل را با مردم در میان بگذارند تا سم پاشی های دائمی را خنثی کنند.

*البته تشریح برخی از مسایل، با منافع ملی در تضاد است.

معلوم است، هر چیزی را نمی توان گفت و نباید هم گفت. اما تاکیدِ موکد این است، مردم باید از چند و چون شرایطی که بر کشور حاکم است، مطلع شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا