خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فتوای جهاد مکارم‌شیرازی برای عراق

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، با صدور پیامی در پی حملات گروهک تروریستی موسوم به داعش به کشور عراق، گفت: دفاع از تمامیت عراق مخصوصاً عتبات عالیات بر همه علاقه‌مندان به اسلام و اهل‌بیت(ع) به عنوان جهاد فی سبیل‌الله واجب است.
به گزارش انصاف نیوز،متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
(إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفّآ کَأَنَّهُمْ بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ)
«خداوند کسانی را دوست دارد که در راه او برای حفظ اسلام و مسلمین همچون یک سدّ پولادین جهاد و پیکار می‌کنند».
همه می‌دانیم بعد از آن‌که تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها از کشورهای عربی و آمریکا و اسرائیل گرفتار شکست خفت‌باری در سوریه شدند، تصمیم گرفتند آن را در عراق جبران کنند، به گمان این‌که قومیت‌های مختلف و مذاهب شیعه و اهل سنت می‌تواند نظام ارتش آنها را مختل کند و به سرعت پیش خواهند رفت.
اما چیزی نگذشت که دیدیم کور خوانده‌اند و ملت عراق اعم از شیعه و اهل سنت و کرد که جان و مال و ناموس و کشورشان را در خطر تروریست‌های تکفیری خونخوار دیدند که به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمی‌کنند، به پا خاستند و به یاری ارتش شجاع عراق شتافتند و به ندای مراجع محترم حوزه علمیه نجف لبیک گفتند و حدود دو میلیون نفر برای این جهاد فی سبیل الله نام‌نویسی کردند و آنها که آموزش ندیده‌اند به سرعت آموزش می‌بینند و إن‌شاءالله همه قومیت‌ها و مذاهب عراقی با هم متحد خواهند شد.
تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها بدانند در صورت لزوم میلیون‌ها نفر از کشورهای دیگر همان‌ها که هنگام اربعین با پای پیاده از دورترین نقاط به سوی مرقد ائمه عراق می‌آیند به نیروهای مردمی عراق می‌پیوندند و ارتش شجاع آن را یاری می‌دهند.
بنده با صراحت عرض می‌کنم دفاع از تمامیت عراق مخصوصاً عتبات عالیات بر همه علاقه‌مندان به اسلام و اهل‌بیت(علیهم السلام) به عنوان جهاد فی سبیل الله واجب است و شهیدان این راه به شهدای کربلا می‌پیوندند و به نظر من این حوادث فرصت خوبی بود برای مردم عراق که یک لشکر مردمی جان‌برکف در کنار ارتش رسمی خود به وجود آورند که آثار آن در آینده بسیار نمایان خواهد شد.
دشمنان کوردل و حامیان غربی و عربی آنها به زودی خواهند فهمید که با یک ارتش چندین میلیونی بی‌سابقه روبه‌رو هستند.
جوانان عاشق اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) باید آمادگی خود را حفظ کنند و در صورت لزوم و درخواست دولت عراق به آنها بپیوندند.
و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا