خرید تور تابستان ایران بوم گردی

داوود میرباقری: پیچیدگی‌های ساخت «سلمان فارسی» سه برابر «مختارنامه» است

‘داوود میرباقری’ کارگردان سریال «سلمان فارسی» گفت: عظمت و پیچیدگی‌های ساخت سریال «سلمان فارسی» در مقایسه با «مختارنامه» سه برابر است و اگر حمایت و پشتیبانی لازم صورت پذیرد، آن را در کمتر از پنج سال خواهیم ساخت.

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، داوود میرباقری کارگردان مجموعه «سلمان فارسی» با اشاره به اینکه یک ماه و نیم است کارگاه‌های پیش تولید این مجموعه فعال شده است، گفت: قرار است شهر باستانی تیسفون، پایتخت دولت ساسانیان منطبق بر زمان کودکی تا نوجوانی سلمان در ایران را بسازیم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مرحله پیش تولید، ساخت این شهرک است که امید داریم در اوایل سال ۹۸ ساخت آن را شروع کنیم.

وی افزود: زندگی سلمان سه دوره است؛ بخش کودکی تا نوجوانی که در ایران است و در دوره ساسانی می‌گذرد، عمده‌ترین لوکیشن‌ها تیسفون و جی است و بعد مهاجرت سلمان که دوره طولانی از عمرش را در امپراطوری بیزانس روم شرقی است، او مناطق مختلف ساکن بوده، از کلیسایی به کلیسای و از دیری به دیر دیگر و از استادی به نزد استادی دیگر رفته و تلمذ می‌کند، فصل سوم هم در دوران صدر اسلام و عربستان و حجاز و سرزمین مکه و مدینه است.

کارگردان «سلمان فارسی» اظهار کرد: ما از بخش میانی زندگی سلمان کار تولید را شروع می‌کنیم، عمده‌ترین بخش‌های مورد نیاز فیلم نامه در سفرهای پژوهشی که داشتیم تقریباً آماده است یا به شکل شهرک سینمایی یا اماکن باستانی که سالم مانده که با مقداری دستکاری قابل استفاده است، عمده بخش بیزانس را در خارج از کشور تصویربرداری خواهیم کرد.

کارگردان سریال «مختارنامه»، با اشاره به اینکه برای نوشتن فیلم‌نامه این مجموعه ۲۰ سال فکر و پژوهش کرده است، افزود: هنوز نمی‌توانم درباره کار خودم اظهارنظر قطعی کنم، از نظر دوستان کار شروع شده ولی تا به یک حد تناسبی برسد، نمی‌توانم اظهار نظر قطعی بکنم، دوره طولانی از عمرم را راجع به سلمان پژوهش کردم که وقت زیادی از من گرفت، سعی کردم در نهایت ظرافت و دقت و به شکل دراماتیکی اتفاقات را روایت کنم، دیگر بقیه‌اش ان‌شاءالله منوط به کمک عوامل تولید است.

میرباقری مجموعه «سلمان» را یک پروژه بزرگ دانست و افزود: اگر بخواهیم این مجموعه را با سریال «مختار» قیاس شکلی بکنیم، سه برابر آن است، چون در «مختار» با یک جغرافیا و یک منطقه عربی سروکار داشتیم. اینجا یک منطقه هست به اسم ایران دوره ساسانی که تا به حال درباره آن دوران و تمدن قبل از اسلام کاری نکرده‌ایم، از صفر تا صدش باید ساخته شود. این کار به خودی خود یک پروژه کامل است، و یک پروژه هم بیزانس که قلمرو بسیار وسیعی از اورشلیم و بیت‌المقدس شروع می‌شود، از ترکیه امروز یعنی همه این کشورهای حدفاصل را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در سه فصل زندگی سلمان فصل میانی آن در کشورهای ترکیه، ارمنستان و مراکش ضبط می‌شود، در ارمنستان کلیساهای و دیرهای خیلی خوبی را دیده ایم، مراکش لوکیشن‌های بیزانس و شهرک سینمایی خوبی دارد، بخش سرزمین حجاز به اندازه سریال «مختار» است، و یک شهرک کامل احتیاج دارد، خوشبختانه در این حوزه قبلاً کار کرده‌ایم، در حوزه تاریخ اسلام نسبتاً سرمایه گذاری خوبی انجام شده است، با مقداری بازسازی و اصلاح می‌توانیم از این لوکیشن‌ها دوباره استفاده کنیم.

کارگردان مجموعه «امام علی (ع)»، زمان تقریبی پایان تصویربرداری «سلمان» را پنج سال دانست و افزود: نسبت به زمانی که سریال‌های «مختارنامه» و «امام علی (ع)» را ساختیم، هم تجربه بیشتر و هم نیروی انسانی مجرب‌تری داریم، من به دوستانم در سیما فیلم گفتم اگر پشتیبانی و حمایت خوبی بشود، می‌توانیم زمان تولید را کوتاه‌تر کنیم، می‌توانیم کاری که یک ماه وقت می‌گیرد را در ۱۰ روز انجام بدهیم، ان‌شاءالله اگر عمری باقی باشد و سالم باشیم با توکل به خدا کار را با عشق و ایمان و قلب شروع کردیم و امیدواریم تا آخر با همین انگیزه جلو برویم و یک کار خوب تحویل بیننده‌ها عزیزمان بدهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقایون دقت کنید تو بودجه ها: 3 برابر ! . به دلار یا ریال ؟ ! [فلان] بیمه نشده های صدا و سیما و حقوقای نصف زیر خط فقر نیروهای غیر رسمی و عیدی کمتر از نصف قانون کار و حق الزحمه ای ها و فاقد رابطه استخدامی دونستن کارکنان با 10 تا 20 سال سابقه و تعلق نگرفتن وام سازمان و نداشتن گواهی کسر از حقوق و نداشتن حکم استخدامی و کم شدن به یک سوم و کمتر اضافه کار غیر رسمی ها !

  2. کشور بی در و پیکر یعنی همین. من جوان با مدرک تحصیلی بالا بیکارم، آنوقت حضرات میلیاردها میلیارد صرف اراجیفی می کنند که هیچ گرهی از ایران امروز باز نمی کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا