خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فراخوانِ مادران برای یاری ایران

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی با عنوان «فراخوانِ مادران برای یاری ایران» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

آزموده را آزمودن خطاست. این کلمات به ضرب المثل در زبان شیرین فارسی نشسته است و همزادی هم در زبان عرب دارد که می‌گویند: «من جرب المجرب، حلت به الندامه» یعنی به آزمون کشیدن مجرب برای به آزمون کشاننده، پشیمانی به بار می‌آورد. درست است و دقیق این سخن که به روزگاران هم به تجربه بشری تبدیل شده است. آزموده را نباید آزمود اما می‌توان و باید به توان امتحان پس داده‌ها، اعتماد و تکیه کرد.

این یک شروع متفاوت است برای بزرگداشت روز زن و تکریم مقام مادر چه باور دارم با بزرگی اینان در زندگی، می‌توانیم بسیاری از معضلات را قبل از آن که به بحران تبدیل شوند، حل کنیم و حتی بحران‌ها را هم بخوابانیم.

تجلیل زن را همه فراتر از توصیف و ستایش در این می‌دانم که به نقش اجتماعی آنان، ویژه توجه و باور شود. ما نتیجه این باور را در فصل‌های سخت پیشین، دیده‌ایم. آنان از مأموریت انقلاب و دفاع مقدس، سرفراز بیرون آمدند. تاریخ در آن عصر دید که بانوی ایرانی در دامن پاکش، معراجی دارد که به شهادت می‌شکفد. دامنی که در بهارش، مردانی از جنس غیرت و ایمان و حماسه، شکوفا می‌شوند. در فصل‌های بعد نیز باز این زن و مادر است که به محور تعالی در ساحت‌های گوناگون تبدیل می‌شود. این نقش امروز هم پر رنگ و راه گشاست و آن دامن در عصر نو نیز زایاست و هم باید زاینده باشد مام وطن برای مادرانی که در سخت هنگامه‌ها، تمام قد می‌ایستند و پناه مردان خویش می‌شوند.

بی شک در روزگار امروز و در هولناک جنگ اقصادی پیش رو باز نقش بانوان بیش از پیش، مشخص، روشن و راه گشا و راه نماست. این زنان و مادران هستند که باید در اصلاح الگوی مصرف، پرچمدار استقلال وطن باشند. آنان‌اند که با تربیت فرزندان به استفاده بهینه و حداکثری از امکانات و پرهیز مؤمنانه از اسراف و تبذیر، باید در گام اول به خانواده و در گام بعد به کشور و در قدم سوم به مفهوم متعالی استقلال کمک کنند. با حضور اثرگذار آنان است که می‌توانیم آثار شوم تحریم و حتی خود تحریمی‌ها و قصورها و تقصیرها را کاهش دهیم و در سخت‌ترین شرایط هم راه‌های امن، برای تنفس پیدا کنیم.

این مادران و زنان هستند که می‌توانند خانه را چنان مدیریت کنند که آثار مشکلات، کمتر روح‌ها را بفرساید و کمتر بر زخم‌ها، نمک بپاشد. آنان‌اند که می‌توانند با تدبیر منزل، فرصت برای اندیشیدن و راه یافتن، فراهم کنند. آنان‌اند که می‌توانند ولع فزون خواهی و افزون طلبی قد کشیده در جان‌ها را، مهار کنند تا مسابقه‌ی خریدهای غیر ضروری در جامعه هم مدیریت شود.

بانوان می‌توانند این رسم درست را در زندگی جا بیاندازند که خانه باید کانون آرامش باشد، در هر شرایطی و نباید به انبار ذخیره کلاً برای فرداهای دور و یا دلالی با قیمت افزون‌تر تبدیل شود. زنان می‌توانند فرهنگ درست مصرف کردن، درست زندگی کردن، درست از امکانات بهره بردن را به سبک زندگی تبدیل و از این راه، نقش انقلابی و ملی خود را در بهترین و ماندگارترین شکل ایفا کنند. بخواهیم یا نخواهیم حتی بدانیم یا ندانیم، فرقی نمی‌کند.

مهم این است که ما در یکی از سخت‌ترین فصل‌های حیات ملی قرار داریم. در هنگامه‌ای که جنگی تمام عیار در حوزه اقتصاد دارد جبهه گستر می‌شود و ما هم با درک درست از شرایط باید همه توانمان را بسیج کنیم تا ضمن کاستن از فشارها و کمتر کردن تلفات، از دل سنگلاخ‌ها، راهی به سوی موفقیت بگشاییم و زنان و مادران ما همان طور که پیشتر ها نقش آفرین بودند در عرصه‌ها، امروز، بیش از پیش باید در وسط میدان باشند. هم خود باشند و هم خانواده را پای کار استقلال و مجد و عظمت ایران عزیز بیاورند. این یک مأموریت ملی، دینی و انقلابی است که مادران این دیار قطعاً در نیکو به انجام رساندن آن قصد قربت خواهند کرد تا ایران را از غربت برهانند و کین و کید غریبه‌های جنایت کار را به خودشان برگردانند.

اگر دیروز باید می‌ایستادیم و پیکر شهدامان را بسان پرچم افتخار به اهتزاز در می‌آوردیم، امروز باید بایستیم و با مدیریت مصرف و بهینه سازی بهره وری، همان افتخار را نوسازی کنیم. این بهترین کمک به ایران و تاریخ سرفرازی این ملکی خدا باور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا