خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل رویترز از ادغام پنج بانک ایرانی

سرویس اقتصادی رویترز در دفتر دوبی در یک گزارش تحلیلی به بررسی ادغام پنج بانک ایرانی وابسته نیروهای مسلح پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه انصاف نیوز، رویترز در گزارشی نحلیلی نوشت:

عبدالانصار همتی رییس بانک مرکزی ایران گفت: اقتصاد تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد.

بانک مرکزی ایران در صبح شنبه گفت: اقتصاد این کشور تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار دارد. بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، قوامین به همراه موسسه مالی و اعتباری کوثر ادغام با بانک دولتی سپه ادغام می‌شوند. صندوق بازنشستگی ارتش ایران (شاهنشاهی سابق)، بانک سپه را در سال 1925 میلادی تأسیس کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در ماه مه گذشته، پس از خروج از توافق‌نامه‌ی هسته‌ای با ایران، دوباره تحریم‌هایی علیه دولت ایران وضع کرد. تحریم‌های ایالت متحده، اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار داد و ارزش پولی ایران را به پایین‌ترین نرخ تا آن زمان رساند. همچنین بروز مشکلات در تجارت جهانی برای ایران و کمک به نرخ تورم 40 درصدی در ماه نوامبر از تاثیرات تحریم‌های اقتصادی علیه دولت ایران است.

پایین آمدن ارزش پول ایرانیان و قیمت‌های صعودی (نرخ تورم بالا) در سال 2017 همراه با اعتراضات خیابانی پراکنده و شکایات مردمی بوده است.

علاوه برمدیریت برخی از بانک‌ها، نیروهای مسلح ایرانی ارتش و سپاه پاسداران مدیریت بسیاری از شرکت‌های اقتصادی ایرانی را بر عهده دارند.

پس از جنگ دول ایران و عراق در دهه 80 میلادی، سپاه پاسداران نقش مهمی در بازسازی دوران پس از جنگ داشته است. پس از ساخت و سازهای پس از جنگ، نیروهای مسلح در شبکه‌های گسترده‌ای از کسب و کار اعم از ساخت و ساز، پروژه‌های نفتی و ارتباطات در ساختار اقتصادی نقش داشته‌اند.

ترجمه: علی خسروجردی، انصاف نیوز

نسبت دارایی بانک‌های ادغام شده در بانک سپه

اطلاعیه‌ی بانک مرکزی درباره‌ی ادغام بانک‌های نيروهای مسلح

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا