خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصلحت نظام دروغ گفتن است؟!

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در خبرآنلاین نوشت:

سعی فراوانی می کردم که به خودم بقبولانم که اشتباهات فاحش و نادرست آقای پرویز داودی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت در باره FATF مانند برخی دیگر از اظهارنظرکنندگان این حوزه از روی کم اطلاعی و عدم اشراف به موضوع است.

هرچند برای فردی در این سمت، همین بی اطلاعی هم عیب کوچکی محسوب نمی شود اما تاسفم آنگاه بیشتر شد که برایم ثابت شد مخالفتهای ایشان  ،از روی بی اطلاعی نیست. چگونه ممکن است کسی که در زمان تصدی معاونت اول رئیس جمهور پیشین،  مقدمات مذاکره باFATF را فراهم کرده  بی اطلاع باشد؟

به ناچار تصور بعدی در ذهن شکل می گیرد که برخوردهای ایشان از دغدغه جناحی نشات می گیرد. البته این را می فهمم که آقای داودی هرگز بازیگر خوبی در عرصه سیاست نبوده و اگر گاهی وارد این زمین شده، دنباله رو دیگران بوده و هرگز نقش مولف نداشته است. گو اینکه در همین بازی FATF هم در زمینی بازی می کند که نفعش را دیگران می برند.

با این حال، بازی جناحی با موضوعی ملی که سرنوشت نان میلیونها ایرانی را رقم می زند هرچند زشت است، اما در عالم سیاست قابل توجبه! است. اما امروز وقتی حرفهایی از ایشان را خواندم که با اولیه ترین اصول اخلاقی مطابقت ندارد، ناامید شدم.

آقای داودی در اظهاراتی که رسانه ها به نقل از او منتشر کرده اند،گفته است:”این برنامه[FATF] می‌گوید اگر ایران به آن بپیوندد، مشکلات را رفع کند و طبق تمام شرایطی که آنان گذاشتند، عمل کند طبق بندی به نام “قدم‌های بعدی” باید پس از بحث پولشویی و مبارزه با تروریسم، موضوع اشاعه را در دستورکار قرار دهد یعنی موضوع موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ما مورد سوال قرار می‌گیرد.”

این دیگر دروغ مسلم و قطعی است. اف ای تی اف چه ارتباطی با فناوری موشکی دارد و در کجا چنین چیزی آمده است؟ چرا باید برای به کرسی نشاندن ایده خود به دروغ متوسل شد؟آن هم از سوی یک استاد دانشگاه که به تدین شهرت دارد؟

دروغ دوم ایشان به تعداد کشورهای عضو اف ای تی اف برمی گردد. آقای داودی اعضای این گروه را 36عضو اعلام می کند و لابد می خواهد بگوید ایران اگر به آن بپیوندد سی و هفتمین کشور خواهد بود. عجیب  است که ایشان این اطلاعات را از بولتنهایی استخراج کرده که افراد کم اطلاع  نوشته اند و دائما آن را در بوق می کنند.قطعا آقای داودی می داند عددی را که به عنوان اعضای اف ای تی اف ذکر کرده مربوط به اعضای اصلی است و امروز همه کشورهای جهان از جمله سوریه و لبنان عضو گروههای منطقه ای اندو سیاستهای  اف ای تی اف را اجرا می کنند. فقط 2کشور مانده اند؛کره شمالی و ایران. که این دومی سرنوشت مردمان مظلوم و تحت فشار تحریمش به دست افرادی همچون آقای پرویز داودی افتاده که الحمدلله از طبقات برخوردار جامعه اند و حتی گوشت چندصدهزارتومانی هم اخم بر چهره شان نمی نشاند.

آقای داودی ممکن است فراموش کرده باشند که دروغ همچنان حرام است و گناه کبیره. و رواجش برکت را از زندگی فرد و جامعه می رباید. حتی برای”مصلحت نظام” دروغ گفتن روا و مجاز و حلال نمی شود.آقای داودی اگر نمی خواهد به قانونی رای بدهد چرا باید آن را به دروغ ملوث کند؟

وقتی شخصیتی همانند آقای داودی زبان به دروغ می گشاید،از آقای محمددهقان عضو کمیسون قضایی مجلس چه جای گلایه وجود دارد که با دست یازیدن به دروغ و تهمت ادعا کند اطلاعات مالی مملکت در 2سال اخیر به امریکایی ها داده شده. و نیز چه جای اعتراض به آقای کریمی قدوسی که هر چند روز یکبار دروغی تازه رو کند و …

حیف است که آقای داودی نفر سوم این حلقه باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این حلقات چنان هم جدانیستند…حلقاتی بهم پیوسته اند که سراین رشته را باید درجاهای دیگری جست…..اینان فقط بازیگرانی درهمین حدواندازه اند……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا