خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خودروهای ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی در گمرک توقیف شد

بنا بر بخشنامه منتشر شده از مدیرکل مبارزه با جرایم سازمان یافته بر جلوگیری از ترخیص، مرجوع کردن، تبدیل عنوان اظهار یا ابطال و تغییر مالک خودروهای در گمرک که مربوط به ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی هستند تاکید شده است.

به گزارش ایسنا، سامانه گمرک ایران، بخشنامه‌ای مربوط به فریده زبیدی، مدیرکل مبارزه با جرایم سازمان یافته را منتشر کرده است که بر اساس آن معلوم شد بخشی از خودورهای وارداتی دارای پرونده‌ای در شعبه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب (کارمندان دولت) هستند. پرونده‌هایی که ظاهراً متعلق به تعداد ۳۹ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در جریان واردات خودرو از گمرک است.

در این بخشنامه آمده است ” تا اطلاع ثانوی درباره کلیه خودروهای متعلق به تعداد ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی معرفی شده که در گمرکات کشور وجود دارند و به لحاظ قاچاق بودن یا در راستای اجرای ماده ۴۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف شده‌اند را از ترخیص، مرجوع کردن آنها، تبدیل عنوان اظهار یا ابطال آن و تغییر مالک و دیگر مندرجات قبض انبار خودروهای اشخاصی مورد نظر و موصوف، جدا جلوگیری شود”.

در این بخشنامه همچنین به وجود پرونده‌ای برای خودروهای وارداتی در شعبه دادسرای ویژه کارکنان دولت اشاره شده و آمده است: “جهت اطلاع از ثبت سفارش‌های غیر مجاز و غیر قانونی که موضوع در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ (کارکنان دولت) تهران مطرح رسیدگی است.

در این زمینه مرجع نهایی برای پاسخگویی به استعلامات در مورد ثبت سفارش‌های مورد نظر، صرفاً شعبه یاد شده است و به همین جهت هر گونه استعلام مقتضی باید از شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ (کارکنان دولت) تهران به عمل آید”.

خودروهای ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی در گمرک توقیف شد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا