خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای ثبت در تاریخ

عبدالله شهبازی، تاریخ پژوه اصولگرا، در یادداشتی تلگرامی با عنوان “برای ثبت در تاریخ” نوشت:

“کانون‌های معینی در درون ساختارهای رسمی با روش‌های پوپولیستی و تخریبی، توأم با تشدید فشار سنگین مهندسی‌شده اقتصادی بر مردم و جنگ روانی- سایبری، می‌کوشند ایران را به سمتی شبیه به مدل انحلال شوروی یا مدل گوایدو در ونزوئلا پیش برند. در ظاهر اینگونه می‌نماید که، صرفنظر از مواردی که به تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و سایر قدرت‌های غربی مربوط است، بسیاری از مشکلات ناشی از ضعف مدیریت و فقر عقلانیت کارشناسی است. در واقع، باطن حوادث بسیار بغرنج است.

طرح استانی کردن انتخابات مجلس، که آخرین لعاب شِبه دمکراتیک را از این نهاد می‌گیرد و بیش از گذشته آن را به ابزار بازی پوپولیستی کانون‌های قدرت و ثروت بدل می‌کند، تبلیغاتی- جناحی و مبتذل کردن ماجرای پیچیده‌ای مانند «فتف» و خارج کردن آن از بستر تخصصی- کارشناسی، طرح مضحک برگزاری رفراندوم برای «هر ایرانی روزانه یک لیتر بنزین»‌ و پرداخت یارانه ماهیانه ۲۰۰ هزار تومانی و تعیین سقف فلان میزان برای حقوق مدیران و محدود کردن نمایندگی مجلس به سه دوره و غیره. خاستگاه مسائلی از این نوع شبکه‌ همبسته معینی در درون تمامی جناح‌های کشور است برغم تعارض‌های فکری و سیاسی این جناح‌ها.

گردانندگان و کارگزاران این «شبکه» سال‌هاست از طریق غارت منابع ملی ثروت‌های عظیم اندوخته‌ و ارتباطات خارجی عمیق برقرار کرده‌اند و حتی امروزه نیز طمع آنان برای غارت ته‌مانده ثروت ملی سیری‌ناپذیر است. طرح فروش بنگاه‌ها و املاک و اموال عظیم ده‌ها میلیاردها دلاری نهادهایی چون «شستا» (متعلق به سازمان تأمین اجتماعی)، به بهانه کوچک کردن دولت و ضررده و ورشکسته بودن این بنگاه‌ها،‌ و درواقع تملک شخصی این اموال به ثمن بخس، جدیدترین و زشت‌ترین نمود این سیری‌ناپذیری است. این همان راهی است که در روسیه دوران یلتیسین در پایه ثروت‌های انبوه خواص برخاسته از حزب کمونیست و سازمان‌های اطلاعاتی- امنیتی و دولت قرار داشت که با نام «الیگارک‌ها» شهرت جهانی دارند. امروزه «مافیای اتحاد شوروی سابق» در صحنه جهانی بازیگر مهمی است همسنگ مافیای اسرائیل و سایر مافیاهای بزرگ.

الیگارک‌های بالفعل و بالقوه ایرانی تصور می‌کنند می‌توانند، مانند روسیه دوران یلتسین، و در پوشش «دمکراسی» و با جلب حمایت کانون‌ها و قدرت‌های غربی و در پیوند با آنان، نظام سیاسی ایران را تحت حاکمیت خود حفظ کنند. ولی بسیاری‌شان تصور نمی‌کنند که این راه بسیار پرچالش است و فرجام آن می‌تواند جنگ داخلی سهمگین باشد. متحدان و حامیان «خارجی» آنان را فریب می‌دهند و برای آینده سرزمینی بنام ایران نقشه‌ای دیگر در سر دارند.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    بنده سه مطلب از ایشان در سایت شما خواندم
    در تمام این مطالب مغلطه ای دیده می شود در جایی ایشان بین رژیم ونظام تفاوتی قائل شده اند و براساس همین مغلطه تعابیری علیه اصطلاح رژیم برشمرده اند و به علم سیاست نسبت داده اند (البته باگذری در این عالم سیاست می توان منظور ایشان را دریافت که عالمان ؟؟!!این عالم کیانند.
    در نوشته فوق هم با آدرس غلط بحثی مهم را به چالشی ناراست کشانده اند که جای تاسف دارد.
    بهشما دوستان گرداننده سایت انصاف نیوز پیشنهاد می شود سطح علمی سایت خود را با نقل این نوشته های بدون پشتوانه علمی پایین نیاوریدموفق پاشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا