خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“بیست هزارتن گوشت قرمز از ۱۵اسفند وارد بازار می‌شود”

معاون امور دام وزیر کشاورزی گفت: برای تنظیم بازار شب عید، بیست هزارتن گوشت قرمز ترخیص و از 15 اسفندماه جاری روانه بازار می شود.

یه گزاش ایرنا، «مرتضی رضایی» روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در محل مصلای تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تولید گوشت قرمز داخل کاهش نیافته است، افزود: خرید این میزان گوشت وارداتی که از نیمه دوم اسفندماه عرضه خواهد شد، از قبل پیش بینی شده بود.

** واردات 70 هزار تن گوشت مرغ برای تامین ذخایر استراتژیک کشور

رضایی تصریح کرد: بنا به دستور شورای عالی امنیت ملی کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده است تا حدود 70 هزارتن گوشت مرغ برای ذخایر استراتژیک از محل واردات تامین کند تا فشاری به بازار این محصول وارد نشود.

به گفته وی، این میزان واردات برای تنظیم بازار گوشت مرغ داخلی نیست بلکه تنها برای حفظ ذخایر استراتژیک انجام می شود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در مرحله نخست مجوز واردات 30 هزارتن گوشت مرغ صادر شده است اما تاکنون وارداتی از این محصول به کشور نداشته ایم.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی مرغ گوشتی در ماهای پایانی امسال نسبت به سالهای گذشته رکورد زده است، افزود: میزان تولید گوشت مرغ در سه ماهه پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا، رشد مطلوبی داشته است تا جایی که در دی ماه امسال 121 میلیون قطعه جوجه ریزی شده که در بهمن ماه نیز همین میزان تکرار شد.

به گفته رضایی، در مدت مشابه سال گذشته حدود 105 میلیون قطعه جوجه ریزی گوشتی انجام شده بود.

وی اضافه کرد: برای تامین گوشت مرغ اسفند و فرودین ماه نیز 128 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که افزایش تولید را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در بخش کشاورزی از امروز تا 14اسفند به مدت سه روز در مصلای تهران برگزار می شود.

در این نمایشگاه دستاورد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی فناوری‌های پیشرفته غذایی، صادرات، فعالیت‌های تشکل‌های جهادی ارایه و پاویون حلال با محور‌های مدیریت جهادی، بهره وری کشاورزی، توسعه پایدار و تجارت حلال برپا خواهد شد.

همزمان با برپایی این نمایشگاه، عرضه مستقیم کالا‌های کشاورزی مانند محصولات باغی با قیمت تنظیم بازار و خشکبار آغاز می‌شود و تا ۲۶ اسفند نیز ادامه خواهد یافت.

در حاشیه این نمایشگاه از جلد چهارم دانشنامه اسلامی کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست، نخستین رادیوی اینترنتی موسوم به رادیو جهاد رونمایی می شود.

همچنین قرار است در روز ۱۷ اسفند ماه به مناسبت هفته درختکاری با هماهنگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری نهال مثمر به صورت رایگان در محل نماز جمعه تهران عرضه شود؛ در روز ۲۴ اسفند ماه نیز در محل نماز جمعه تهران، جمعه بازار کشاورزی برای عرضه سیب درختی و پرتقال با قیمت های تنظیم بازاری برپاست.

برای پاسخگویی به هموطنان و تولید کنندگان بخش کشاورزی نیز در حاشیه نماز جمعه تهران، میز خدمت مدیران جهاد کشاورزی برپا خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا