خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده رهبری در گلستان خواستار برخورد با رییس فدراسیون سوارکاری شد

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده رهبری در گلستان طی تماس تلفنی با وزیر ورزش و جوانان خواستار برخورد جدی با اظهارات رئیس فدراسیون سوارکاری شد.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته انتشار فایل صوتی منتسب به مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری با محتوایی توهین‌آمیز به قومیت ترکمن باعث رنجش مردم استان گلستان به ویژه مردمان شریف ترکمن‌ شده است و واکنش مسئولان استان را هم به دنبال داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان طی تماس تلفنی با دکتر سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان خواستار برخورد جدی با اظهارات رئیس فدراسیون سوارکاری شد.

آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد: ترکمن‌ها مردمی شریف، نجیب و دارای فرهنگی اصیل هستند و همواره در مقابل تفرقه افکنان استوار ایستاده‌اند.

وی تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد کسی به این وحدت مستحکم آسیبی برساند.

مجمع نمایندگان استان نیز طی نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

در نامه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی آمده است: «در روزهای اخیر فایل صوتی منتسب به ریاست فدراسیون سوارکاری در فضای مجازی دست به دست شده که با به کارگیری ادبیات بسیار سخیف به توهین و افترا به قوم نجیب ترکمن که در 8 سال دفاع مقدس بیش از 400 شهید را نثار انقلاب نموده، پرداخته است. متاسفانه این امر شدیدا باعث جریحه‌دار شدن احساسات و رنجش خاطر افکار عمومی منطقه شده است. لذا از جنابعالی انتظار دارد از آنجایی که بخش قابل توجهی از اشتغال موجود در صنعت اسب‌داری توسط اسب‌داران و مربیان و سوارکاران صورت می پذیرد، با تاسی به اصل 19 قانون اساسی نسبت به توهین ایشان شدیدترین برخورد ممکن صورت پذیرد».

سردار آزمون مهاجم گنبدی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز نسبت به این فایل صوتی واکنش نشان داد و در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «حرفهای نژادپرستانه‌ شما درباره‌ ترکمن‌ها نه تنها قلبمون رو به درد آورد بلکه دیگر حتی طاقت شنیدن اسمتون رو هم نداریم، واقعا از رسانه‌ها ناراحتم، چطور ما تو کشوری داریم زندگی می‌کنیم دینمون اسلام هست و ادعای مسلمان بودن را داریم ولی هر روز شاهد توهین و هزار تا رفتارهای نژادپرستانه رو می‌بینیم که هیچ واکنشی نشان نمی‌دین با اینکه می‌دانم تک تکتان با شرفتون زندگی می‌کنین و با عشق مردم، این‌بارم شاهد حرف‌های نژادپرستانه آقای رئیس فدراسیون سوارکاری ایران شدیم، آقای سلطانی خواهش می‌کنم یه‌روزی به شهر ما سفر کنین و بیایین و ببینین چقدر مردم ما با عشق کنار افغان‌ها، فارس‌ها، ترک‌ها و بلوچ‌ها زندگی می‌کنن، ولی به این حرفهای آقای خلیلی هیچ واکنشی نشان ندادین، من از شما انتظار دارم آقای سلطانی و در آخر من نماینده‌ی استان گلستانم و هیچ موقع نمی‌ذارم اول به ایرانم و بعد به قوم ایرانی توهینی بکنن».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا