خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: شهادت مایکل کوهن در کنگره در عدم توافق با اون نقش داشت

دونالد ترامپ می‌گوید: تصمیم دموکراتها برای واداشتن مایکل کوهن به ایراد شهادت در کنگره درست در همان روز نشستش با کیم جونگ اون، در عدم دستیابی به توافق در این نشست نقش داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چند روز پیش در شهر هانوی پایتخت ویتنام به منظور دستیابی به یک توافق بر سر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در ازای رفع تحریم‌های آمریکا، دیدار و مذاکره کردند. همزمان در واشنگتن مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ به ایراد شهادت درباره رخدادهای مربوط به جرایم ترامپ در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نزد یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت.

او در این جلسه پرسش و پاسخ در کنگره، ترامپ را یک “شیاد، فریبکار و نژادپرست” توصیف کرد. در عین حال نشست دوم ترامپ و کیم جونگ اون بدون دستیابی به توافقی پایان یافت و ترامپ در واکنش به این اتفاق گفت: گاهی اوقات لازم است شما تنها “بروید” و این یکی از آن زمان‌ها بود.

ترامپ در توئیتی گفت که ایراد شهادت مایکل کوهن در کنگره آمریکا در این “رفتن” تأثیر داشته است.

او در این توئیت نوشت: این که دموکراتها برای یک دروغگو و متقلب محکوم شده در جلساتی علنی جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌کنند و این کار را همزمان با یک نشست هسته‌ای بسیار مهم با کره شمالی انجام می‌دهند، نشان دهنده یک سقوط جدید برای سیاست آمریکا بوده و در این “رفتن” تأثیر داشته است.

او نوشت: هرگز چنین کاری هنگامی که یک رئیس جمهور در سفر خارجی بوده انجام نشده است. شرم آور است!

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت او در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس گفت: این نشست موفقیت آمیز بود چرا که رئیس جمهور در آن از منافع ملی آمریکا حمایت کرده و آنها را به پیش برد.

او گفت، مساله این بوده که کره شمالی آن چه که رئیس جمهور آمریکا “توافق بزرگ” خوانده یعنی خلع سلاح هسته‌ای کامل را قبول کند و از نظر ما کمتر از آن غیرقابل قبول است.

ترامپ پیشتر در یک کنفرانس خبری در شهر هانوی اتهام‌های مطرح شده در شهادتهای کوهن علیه خود را نادرست خواند و از برگزاری این جلسه استماع همزمان با حضور او در سفر به ویتنام انتقاد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا