خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به “رفیق گزینی” در شهرداری تهران

یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید: ، معاون فنی و عمران سابق شهرداری معاون پاکدست و وفادار بوده است و تذکر خود را به شهردار برای شیوه‌های غیرکارشناسی و جایگزین با رفیق‌گزینی اعلام می‌کنم.

روزنامه‌ی آرمان نوشت: انتخابات شورای شهر پنجم تهران سبب ورود مجدد اصلاح‌طلبان به بهشت شد؛ مردم در آن روز با رأی به لیست اصلاح‌طلبان نارضایتی خود را از عملکرد شهردار اصولگرا و هم‌طیفان او در شورای شهر اعلام کردند. در روزهای آخر فعالیت شورای شهر چهارم شایعاتی درباره تخلفات اعضای آن نهاد شهری منتشر شد که این موضوع نقش مهمی در رأی دادن جامعه به اصلاح‌طلبان داشت. نخستین انتظار شهروندان تهرانی از اعضای شورای شهر پایتخت اداره بی‌حاشیه شهر بود اما اظهارات روز گذشته یک عضو شورای شهر از اقداماتی خلاف خواست رأی دهندگان خبر می‌داد. محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در جلسه علنی شورا به شهردار تهران تذکر داد. وی با بیان اینکه تذکر بنده در چرایی تغییر معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است، گفت: دیروز باخبر شدیم که شهردار تهران نسبت به تغییر معاون خود اقدام کرده است و این موضوع حق شهردار است. سالاری ادامه داد: متأسفانه در یک و نیم سال مدیریت جدید شهری ناخواسته و بعضا خواسته شاهد تغییر مکرر در سطح مدیران ارشد، میانی و سایر سطوح بوده‌ایم و این در حالی است که باعث عدم تحقق برنامه‌های در حال اجرا و وعده‌هایی که داده‌ایم شده است. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در خصوص دلیل استعفای معاون فنی و عمران شهرداری تهران، تصریح کرد: دلیل اصلی کناره‌گیری عدم همکاری و عدم تخصیص بودجه برای پیشبرد پروژه‌ها بوده است. به گفته سالاری، معاون فنی و عمران سابق شهرداری معاون پاکدست و وفادار بوده است و تذکر خود را به شهردار برای شیوه‌های غیرکارشناسی و جایگزین با رفیق‌گزینی اعلام می‌کنم».

انتصاب بازنشسته با شعار جوان‌گرایی؟

اگر چه سالاری به انتصاب‌هایی ایراد می‌گیرد که از سوی شهردار در شهرداری انجام می‌شود اما نباید انکار کرد که برخی انتصاب‌های سیاسی هم از چشم افکار عمومی پنهان نماند و سوالاتی در اذهان شکل گرفت که پاسخی به آنها داده نشده است. به عنوان نمونه نحوه انتصاب برخی سیاسیون در جایگاه‌های مهم مترو قابل تامل است، چرا که این جایگاه‌ها نیاز به تجربه زیاد و اطلاع از چالش‌ها دارد. بنابراین انتصاب افراد دارای سابقه کم چندان قابل قبول نیست. انتصاب افراد بازنشسته در نهادهای مانند مترو هم قابل تامل است و این انتصاب‌ها در حالی انجام می‌شود که شعار جوان‌گرایی از اصلی‌ترین شعارهای جریان اصلاحات است. یکی از اعضای حزب اتحاد در انتقاد به انتصاب صورت گرفته در مترو چنین توئیت کرد:‌ «این همه فشار آوردیم که آقای افشانی به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تمکین کنن و از شهرداری کنار برن. حالا آقای… با ۶۳ سال سن به ریاست هیات مدیره مترو انتخاب شدن. اون اصلاحاتی که ما می‌شناختیم، این مدلی نبود…» از سوی دیگر گفته می‌شود سپردن سِمت به برخی افراد به دلیل ادعای آنها درباره نقشی است که در پیروزی لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر داشتند و این در حالی است که شایسته‌سالاری از جمله شعارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان است که انتظار جامعه، عمل به این شعارهاست که تاکنون به‌صورت کامل محقق نشده است. برای تایید این ادعا کافی است نام نزدیکان برخی سیاسیون در سایت شفافیت شهرداری وارد شود تا انتصاب‌های آنها در بخش‌های مختلف شهرداری عیان گردد. نکته قابل تامل آنجاست که برخی تسویه حساب‌های سیاسی خود را با شایعه‌پراکنی درباره انتصاب‌ها صورت می‌دهند مانند زمان انتصاب رمضان امینی از سوی افشانی شهردار سابق تهران که برخی از مخالفان حزب اعتماد ملی در بوق و کرنا کردند که این انتصاب به نوعی قوم‌گرایی است، چرا که رمضان امینی هم مانند افشانی اهل شیراز و از قوم لر است اما توجه نداشتند که رزومه امینی سند واضحی بر نادرست بودن ادعای شایعه‌سازان است. رمضان امینی شهردار نیریز فارس، مدیر عامل سازمان بازیافت شهرداری شیراز، دبیر و عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس رئیس هیات مدیره سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، پارک‌ها و فضای سبز، میادین و سامان‌دهی مشاغل، خدمات موتوری و آرامستان‌های شهرداری شیراز بوده است.

مردم آگاه هستند

اصلاح‌طلبان به‌خوبی می‌دانند که فامیل‌سالاری موضوعی نیست که جامعه نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و همانطور که سال‌هاست سکان اداره اجرایی و قانونگذاری کشور را به دلیل انتصاب‌های فامیلی و برخی تخلفات دیگر از اصولگرایان گرفته‌اند، چه بسا اصلاح‌طلبان هم با مشاهده برخی رفتارها مانند میدان دادن به حلقه سیاسی و اقوام در انتصاب‌ها، دیگر نباید در انتظار رأی مردم باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا