خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال جزییات مذاکرات پوتین و ترامپ

نمایندگان حزب دموکرات می‌خواهند بدانند ترامپ و پوتین درباره چه موضوعاتی صحبت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کمیته‌های اطلاعات، امور خارجه و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌هایی به میک مالوینی، رییس دفتر کاخ سفید و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نوشته‌اند و در این نامه‌ها خواستار ارائه مدارکی از کاخ سفید، دفتر اجرایی رییس جمهور و وزارت خارجه و بازجویی از کارکنان این نهادها درباره ارتباطات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه شده‌اند.

آدام شیف، الیوت انگل و الایجا کومینگز که به ترتیب ریاست کمیته‌های اطلاعات، امور خارجه و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارند، نامه خود نوشتند: طبق گزارش رسانه‌ها، به نطر می‌رسد ترامپ در مواقع متعددی اقدام به پنهان کردن جزییات ارتباطات خود با ولادیمیر پوتین از مقامات، دولت و مردم آمریکا کرده است. همچنین گزارش شده که رییس جمهور یادداشت‌های مربوط به دستکم یک دیدار خود با ولادیمیر پوتین را ضبط کرده و دست‌کم به یک مترجم آمریکایی دستور داده درباره صحبت‌هایش با پوتین با دیگر مقامات فدرال صحبت نکند.

این مقامات ارشد دموکرات اظهار کردند، هم‌اکنون برای دستیابی به جزییات ارتباطات میان پوتین و ترامپ به دولت او نامه نوشته‌اند اما پاسخی دریافت نکرده‌اند.

در نامه روسای این سه کمیته نوشته شده: ما در روز ۲۱ فوریه ۲۰۱۹ نامه‌ای مشترک به کاخ سفید نوشتیم و درخواست کردیم اطلاعاتی اساسی درباره احتمال نابودی مدارک مربوط به گفت‌وگوهای ترامپ و پوتین از سوی رییس جمهور یا در غیر این صورت، محل فعلی نگهداری این مدارک به ما ارائه دهند. کاخ سفید به این نامه پاسخی نداد، درنتیجه ما در حال گسترش تحقیقاتمان هستیم.

تحقیقات دموکرات‌ها در حالی صورت می‌گیرد که گفته می‌شود تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و تبانی ترامپ با روسیه به پایان خود نزدیک می‌شود.

روزنامه واشنگتن پست ماه ژانویه گزارش کرد، ترامپ اقدامات غیرمعمولی برای پنهان نگه داشتن جزییات گفت‌وگوهایش با پوتین انجام داده و مثلاً یادداشت‌های مترجم خود در دیدار با پوتین را ضبط کرده است. ترامپ همچنین به این مترجم گفته است، درباره آنچه در این گفت‌وگو مطرح شده صحبت نکند.

در نامه روسای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمده است: کنگره طبق قانون اساسی وظیفه دارد بر دولت و کاخ سفید نظارت کند تا علاوه بر مسائل دیگر، تاثیر این تعاملات در سیاست خارجی آمریکا و همسو بودن اقدامات مقامات فدرال و رییس جمهور با منافع ملی را تعیین کرده و تطابق قوانین، مقررات، روندها و روابط ترامپ با پوتین و دیگر رهبران جهانی با منافع ملی را تشخیص دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا