خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح الوپیک درمورد نداشتن کلاه ایمنی مسافر

/ مدیرروابط عمومی الوپیک توضیح داد /

در پی گزارش انصاف نیوز در مورد تاکسی موتورهای الوپیک و اسنپ موتور، که در آن به نداشتن کلاه ایمنی برای مسافران پرداخته شده بود؛ «بهتری»، مدیر روابط عمومی الوپیک در تماس با انصاف نیوز به توضیحاتی در این‌باره پرداخت. بهتری به خبرنگار انصاف نیوز گفت که مسافران از گذاشتن کلاه خودداری می‌کنند و معتقدند این کلاه‎ها غیر بهداشتی هستند.

مدیر روابط عمومی الوپیک گفت: «موردی که شما به آن پرداختید کاملا درست است. الوپیک یک سامانه‌ی حمل و نقل هوشمند کالا است ولی اول کار متوجه شدیم بسیاری از کاربران از موتورها برای جابه‌جایی شخصی استفاده می‎کنند، یعنی درخواست موتور می‌کردند و به جای اینکه مرسوله‌ای تحویل دهند از آن برای جابه‌جایی خودشان استفاده می‌کردند.

ما تصمیم گرفتیم این بخش را جدا کنیم چون جابه‌جایی مسافر با جابه‌جایی کالا فرق دارد؛ به همین خاطر برای کسانی که در بخش تاکسی موتور قرار دارند، آموزش‌های ویژه‌تری قرار دادیم و کلاه ایمنی هم دو عدد به آنها دادیم. اولین شرکتی که کلاه ایمنی رایگان را در ایران باب کرد، الوپیک بود، کلاه‌های ما بسیار با کیفیت هستند.»

او در مورد مشکلات پیش آمده برای این طرح گفت: «بعد از مدتی سفیرها می‎گفتند که جابه‎جایی کلاه‌ها سخت است و جای ما را می‌گیرند و درخواست تاکسی موتور هم کم است و نمی‌شود به خاطر آن تمام روز کلاه را جابه‌جا کرد. درخواست‌های زیادی از سمت سفیرها داشتیم که این طرح متوقف شود.

بازخوردی هم که از مردم می‌گرفتیم مثبت نبود و می‌گفتند کلاهی که شخص دیگری بر سرش گذاشته را نمی‌گذاریم، می‌ترسیدند بیماری پوست و مو بگیرند و در کل قبول نمی‌کردند کلاه را سرشان بگذارند.»

خانم بهتری در مورد وضعیت کنونی استفاده از کلاه‌ها گفت: «هنوز این طرح باز است و به هرکسی که برای تاکسی موتور ثبت نام می‌کند می‌گوییم که اگر نیازی به کلاه داشته باشند به آنها داده می‌شود. بعد از این مشکلات ما اجبار را برداشتیم ولی اگر سفیران درخواست کلاه داشته باشند، به آنها کلاه داده می‌شود.

در کل چنین کاری مشکل بهداشتی دارد چون ممکن است فرد دچار بیماری پوستی یا بیماری مربوط به مو باشد و این بیماری به فرد بعدی که از این کلاه استفاده می‌کند منتقل شود.»

او در پایان افزود: «استفاده از باکس‌ها هم برای اولین بار در الوپیک اتفاق افتاد تا بارهای نامتعارف حمل نشود، این باکس‌ها را طبق نظر پلیس راهبر تهیه کردیم. به سفیران هم گفتیم اگر بار بیشتر از حد باکس باشد هماهنگ کنند تا ما وانت اعزام کنیم. درمورد کلاه ایمنی هم همین  تاکیدها را داشتیم.

ما با پلیس راهبر رابطه‌ی نزدیکی در موضوع فرهنگ‌سازی داریم. ماموران راهنمایی و رانندگی در کلاس‌های ما در مورد اهمیت استفاده از کلاه‌ها خیلی تاکید می‌کنند. ما تمام تلاشمان را انجام دادیم اما از یک جایی به بعد خیلی دست ما نیست. ما در مورد کلاه‎ها خساست نکردیم یک سفیر بیاید و بگوید من ده کلاه می‎خواهم، هیچ محدودیتی نداریم.»

یکی از رانندگان موتورهای الوپیک به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «به ما کلاه ایمنی اضافی نمی‌دهند، برای گرفتن آن باید 80 هزار تومان پول پرداخت کنیم.»

گزارش | چرا الوپیک و اسنپ کلاه مسافر موتور ندارند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا