خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا سفر به استانبول در همه فصل‌ها مناسب است؟

رپورتاژآگهی سفر به استانبول

همه ما آدم ها عاشق وسایل آنتیک و کمیاب هستیم. بسیاری از ما به دنبال جاهایی می گردیم که بتوانیم تا آن جا که کیف پول‌مان جواب می دهد، اجناس خاص و کمیاب و البته گران یا ارزان بخریم. شاید یک روز به طور اتفاقی یک مغازه عتیقه فروشی ببینیم و حتی برای دیدن هم که شده، چند ساعتی از وقت خود را در آن بگذرانیم. حالا تصور کنید که شهری در همسایگی مان وجود دارد، که می توان به کل مساحت آن به چشم یک عتیقه فروشی نگاه کنیم. استانبول! یکی از شهرهای کمیاب جهان است که شاید هفته ها برای دیدن آن وقت لازم است. 

همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما استانبول اینجا را کلیک کنید.

گشتی در استانبول بزنیم

اگر خشکی های کره خاکی که بر روی آن زندگی می کنیم را شبیه دو دست تصور کنیم که در حال دست دادن و شروع یک رفاقت با هم باشند، آن قسمت که انگشت های دو دست به دور هم حلقه کردند، استانبول است. استانبول کوچه آشتی کنان دو قاره اروپا و آسیا است. این شهر چنان جا پای خود را نه تنها در ترکیه بلکه در عرصه های بین المللی سفت کرده است که اگر قادر باشیم آن را از جا بکنیم و در نقطه ای دیگر بگذاریم، باز هم همه آن را به خوبی می شناسند. استانبول به تنهایی برای خود یک کشور است. بسیاری از ایرانیان و به ویژه تهرانی هایی که پا به این شهر می گذارند، در همان شب اول اعتراف می کنند که چقدر شب های استانبول شبیه شب های تهران است؛ شهری پر از نور و شادی که البته همسایگی اش با آب های آزاد جهان، زیبایی و طراوتش را چند برابر کرده است. این شهر که در باستان به نام قسطنطنیه شناخته می شده است، از همان دوران در میان یونانی ها رومی ها و پادشاهان ایرانی، از اهمیت ویژه و استراتژیک ویژه ای برخوردار بوده است. نه تنها آثار مهم و بناهای به یاد ماندنی سلاطین عثمانی، بلکه ردپای پادشاهان یونانی و قیصرهای روم را نیز می توان در این شهر دید. استانبول مانند یک مادر مهربان که دلش برای همه می سوزد، همه را چه دوست چه دشمن، در آغوش خود به گرمی پذیرفته و در طول تاریخ، همه را شیفته خود کرده است. همسایگی این شهر با دریایی مرمره، این امکان را برای بسیاری از تجار جهان فراهم کرده تا با خیالی آسوده به تجارت خود برسند و اقلام دنیا را از طریق این شهر، به کشورهای مختلف ببرند و فرهنگ ها را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کنند. 

برای رزرو بهترین تورهای استانبول روی لینک ذیل کلیک کنید:

www.eligasht.com/tours/تور-استانبول/

چرا استانبول دوست داشتنی است؟

این سوال برای بسیاری از کسانی که پاگیر این شهر شدند، پیش آمده است. چرا اینقدر استانبول دوست داشتنی است؟ از بسیاری می شنوید که فقط یک بار می خواستند به این شهر سفر کنند و همان یک بار، کار دست‌شان داده! از برخی از دوستان و آشنایان خود می شنوید که می خواستند یک بار به این شهر بیایند تا ببینند این استانبول که می گویند کجا است و در حال حاضر، کارشان به جایی رسیده که سالی حداقل دوبار، باید به این شهر جادویی سر بزنند تا دل‌شان آرام بگیرد. محله های قدیمی اش، فضای دوستانه و همیشه شادش، راحتی، جریان همیشگی و زنده بودن شهر، موزه ها و اماکن تاریخی اش و هوای عاشقانه مدیترانه ای آن از عمده دلایل شیفتگی عده کثیری است که استانبول را مانند خانه پدری خود، هر ساله، هدف گردشگری خود قرار می دهند. در استانبول، هم صدای ناقوس ها و هم صدای الله اکبر، به وضوح شنیده می شود و همین اتفاق به طبع بسیاری که از ادیان متفاوتی پیروی می کنند، بسیار دلنشین به نظر می رسد. شهری که هم نوروز، هم کریسمس و حتی سال چینی را جشن می گیرد، همه آدم ها را مانند مادری که دلش می خواهد همه را در کنار هم داشته باشد، جذب خود می کند. هر کدام از پهلوهای این شهر، در پی خون های ریخته شده و پیروزی های به دست آمده، داستان های بسیاری را برای روایت در بقچه خاطرات خود دارد. 

موزه قرا در استانبول 

استانبول چیزی بیش از دوران بیزانس روم و ردپای این دوران است. وجود کلیساهای تاریخی در این کشور که با هنر سرامیک و به سبک اکسپرسیونیستی و باروک ساخته شده، جذابیت این شهر را چند برابر کرده است. اولین چیزی که به نظر می آید این است که اصلا لازم نیست برای سرگرم شدن وارد این موزه بشوید! چون ساختمان این موزه آنقدر جذاب است که تا دقایقی می تواند شما را مجذوب خود کند. بهترین راه برای رسیدن به موزه قرا این است که در هر جایی از استانبول هستیم، به سمت کاراکوی و آیواناساری حرکت کنیم. این حرکت می تواند هم با پای پیاده انجام شود و هم با اتومبیل. اطراف موزه قرا، پر از باغ هایی است که به سبک رومی ساخته شده اند و دیدن این باغ ها برای کسانی که فضاهای شهری باستانی را دوست دارند، تجربه بی نظیری خواهد بود.

برای مشاهده هتل های استانبول اینجا را کلیک کنید.

کاخ دولما باغچه در استانبول

این روزها، بسیاری از معماران و منتقدین این عرصه به استانبول سفر می کنند و با شگفتی تمام بناهای این کشور را رصد و بررسی می کنند. کاخ دولما باغچه یکی از بناهایی است که مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفته است. زیبایی این کاخ و زحمتی که برای ریز به ریز این اثر کشیده شده، نه تنها متخصصین این رشته، بلکه برای گردشگرانی هم که به دیدن این کاخ می آیند، بسیار جذاب است. کافی است تا از هر جای استانبول به سمت هارم و سِلامیک سفر کنید تا به کاخ دولما باغچه برسید. بسیاری از کاخ ها، تنها به زیبایی فضای بیرونی شان مشهور هستند اما کاخ دولما باغچه مانند فرشی که پشت و رو دارد، هم از نمای بیرونی خارق العاده ای برخوردار است و هم فضای داخلی آن با ظرافت خاصی طراحی شده است. کاخ دولما باغچه نه تنها یک کاخ مهم است بلکه کلکسیونی از اشیای رومی، یونانی، ترکی و استانبولی است که سن شان به بالای هزار سال می رسد. تلفیق هنر معماری یونانی و رومی و وجود شاخصه های اسلامی دوران عثمانی، ترکیبی جالب را در این کاخ تشکیل داده که ارزش چند بار دیدن را به دولما باغچه داده است.

 

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا