خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“پرداخت حقوق معوق و عیدی کارگران هفت تپه در دستور کار جدی وزارت کار است”

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح آخرین جزئیات پیگیری مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه می‌گوید: پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در دستور کار جدی وزارت کار قرار دارد.

کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر اخیر وزیر کار به استان خوزستان، گفت: در سفرهای استانی بازدید وزیر کار از بنگاه‌های مشکل دار صورت می‌پذیرد که این راستا، سفر وزیر کار به استان خوزستان و دیدار ایشان با کارگران شرکت نیشکر هفت تپه مورد استقبال بسیار کارگران شریف و زحمتکش قرار گرفت و پیگیری مطالبات و مشکلات در کارگران ایجاد شوق و امید کرد.

وی درباره مطالبات و حقوق معوق کارگران، گفت: در حال حاضر در گروه ملی فولاد حقوق کارگران کاملاً به روز است و در نیشکر هفت‌تپه، کارگران فقط با یک ماه حقوق معوقه مواجهند و پیگیری حقوق و عیدی و پاداش تمامی کارگران در دستور کار جدی مسئولان استانی و کشوری وزارت کار قرار دارد.

نماینده وزیر کار در امور رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار در عین حال از راه‌اندازی سه خط تولید در گروه ملی فولاد خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سه خط تولید، کارگران در حال کار و فعالیت و تولید هستند.

شناسایی ۱۳۵۰ بنگاه مشکل دار تا پایان آذرماه

یاوری در ادامه از شناسایی ۱۳۵۰ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: مشکلات این بنگاه‌ها از طریق شهرستان‌ها، استان‌ها و مراکز در حال رصد و پیگیری قرار دارد؛ البته ممکن است تعداد بنگاه‌های مشکل دار بیش از این باشد ولی بر اساس آمار و اطلاعات دقیق و مستند و آنچه شناسایی و بررسی شده این تعداد بنگاه به دست آمده است و وزارت کار با جدیت موضوع صیانت از نیروی کار و پایداری تولید، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال را دنبال می‌کند.

وی افزود: در شرایط کنونی برای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی بیشترین همراهی و همکاری با کارفرمایان توسط کارگران شریف و نجیب و زحمتکش صورت می‌گیرد و کارگران حتی در برخی بنگاه‌ها با وجود آنکه حقوق معوق دارند ولی گره گشایی از مشکلات بنگاه اقتصادی را در اولویت کار خود قرار داده‌اند که این روحیه در کارگران کشور قابل تقدیر و تحسین است.

پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بنگاه‌های در حال اصلاح ساختار

به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حسب دستور و تاکید وزیر کار رصد، شناسایی و پیگیری و بررسی بنگاه‌های مشکل دار در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه و تثبیت اشتغال در دستور کار قرار گرفته است و کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که مایل به تغییر یا بازسازی خط تولید، جابه‌جایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت و اصلاح ساختار هستند، کارگران و نیروهای کار بنگاه‌های اقتصادی آنها در ایام اصلاح ساختار با تصویب شورای عالی کار تحت حمایت قرار گرفته و حقوق این کارگران از محل منابع بیمه بیکاری در ایام اصلاح ساختار پرداخت می‌شود.

وی در پایان نقدینگی را بزرگترین مشکل بنگاه‌های مشکل‌دار عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بنگاه‌های مشکل دار غالباً با مشکل کمبود نقدینگی مواجهند، ضروری است در شرایط کنونی بانک‌های کشور همراهی و همکاری لازم را در جهت تأمین نقدینگی بنگاه‌ها صورت دهند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارها تعداد بنگاه‌های مشکل دار تا پایان سال گذشته ۱۴۳۰ بنگاه بوده که با رصد و پیگیری و اقدامات به موقع وزارت کار به ۱۳۵۰ بنگاه کاهش یافته است. کمبود نقدینگی، وجود بدهی‌های معوق، فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و سو مدیریت، عمده‌ترین مشکل کارگاه‌ها و بنگاه‌های مشکل‌دار به شمار می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا