خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۶۰ امضا پای طرح استیضاح رحمانی فضلی

سه هفته تعطیلی مجلس شاید با یک شروع دوباره طوفانی در اوایل مهرماه به پایان برسد. شروعی با طرح های رنگارنگ استیضاح؛ از وزیر نیرو و ارشاد گرفته تا وزیر آموزش و پرورش. در این بین نام وزیر دیگری هم دیده می شود که یک سال پیش گفته می شد همسوترین وزیر با مجلس خواهد بود؛ رحمانی فضلی، وزیر کشور. حالا اما طرح استیضاح او بیش از ۶۰ امضا دارد، یعنی حتی بیشتر از امضاهای استیضاح رضا فرجی دانا.
به گزارش پیام نو حالا به این ترتیب طرح استیضاح رحمانی فضلی بیشترین تعداد امضاها را در میان طرح های موجود دارد. بعد از او استیضاح وزیر نیرو و ارشاد هر کدام با ۴۰ امضا و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۳۰ امضا قرار گرفته اند. مساله اما این است که استیضاح وزیر کشور فقط در قالب یک طرح منسجم نیست، هم اکنون سه گروه مختلف سه طرح همزمان برای استیضاح رحمانی فضلی در دستور کار خود دارند؛ نمایندگان اصفهان، نمایندگان برخی استان های شمالی و همینطور نمایندگان برخی استان های جنوبی و غربی مثل خوزستان.
علی ایرانپور، از طراحان اصفهانی استیضاح وزیر کشور اما به  پیام نو می گوید که قرار است طی سه هفته ای که مجلس تعطیل است، این سه طرح در یک طرح جمع و بعد از پایان تعطیلی تحویل هیات رئیسه مجلس شوند. استیضاح وزیر کشور خیلی وقت است که در بین برخی از نمایندگان مطرح شده است، اما علی ایرانپور درباره اقدام جدی برای به اجر انداختن آن توضیح می دهد: «بحث استیضاح وزیر علوم بر روی تمام مسایل مجلس سایه انداخت و تا الان هم حاشیه های آن ادامه داشته است. نمایندگان منتقد وزیر کشور گفتند که بهتر است فضا از حالت کنونی خارج شود، اما ما محورهای بحث استیضاح وزیر کشور را هنوز داریم.»
وی درباره پی گیری مسایل مربوط به این استیضاح هم توضیح می دهد: «قبلا ما مسایل و انتقادات خود را به وزارت کشور منتقل کرده بودیم و تا الان هیچکدام از آنها عملی نشده است و بازتاب این مسایل و مشکلات در نطق و تذکرهای نمایندگان به فراوانی وجود دارد، به ویژه بخش تقسیمات کشوری که بسیار حاشیه ساز شده است.»
وی همچنین با تاکید بر این مساله که موضوع استیضاح وزیر کشور سیاسی نیست و به سو مدیریت این مجموعه بر می گردد، می گوید: «الان چندین ماه است وزارتخانه ای به اهمیت و بزرگی وزارت کشور معاون سیاسی و امنیتی و یا معاونت اداری و مالی ندارد. خب این موضوع را چه کسی می تواند بگوید که یک مساله سیاسی است؟»
وی توضیح می دهد: «لیستی که پیش نمایندگان اصفهان است ۲۲ امضا دارد، البته دو لیست دیگر هم تا جایی که من در جریان هستم بالای ۴۰ امضا دارند.» ایرانپور ادامه داد: «استیضاح وزیر کشور اصلا سیاسی نیست، سه طرح استیضاحی هم که الان مطرح هستند نشان می دهند که استیضاح سیاسی نیست. شما اگر این سه طرح را ببینید متوجه می شوید که مشکلات ما مربوط به مسایل منطقه ای و مسایل اجرایی است. یک طرح را نمایندگان استان گلستان و استان های شمالی کشور تهیه کرده اند. یک طرح هم توسط نمایندگان استان اصفهان تهیه شده و طرح سوم را هم نمایندگان استان های غربی تهیه کرده اند.»
او همچنین می گوید: «بحثی که هست این است که آقای رحمانی فضلی فاصله زیادی از مجلس گرفته و اصلا به درخواست ها و تذکرات ما توجهی ندارد. ایشان به هر حال باید پاسخگوی موضوعات مربوط به حوزه کاری خودش باشد.» نماینده مبارکه توضیح می دهد که هم اکنون در میان محورهای استیضاح وزیر کشور بحث های امنیتی با توجه به موقعیت منطقه حساسیت بیشتری پیدا کرده است. ایرانپور که معتقد است وزارت کشور کارنامه خوبی در این حوزه ندارد ادامه می دهد: «ما الان داریم می بینیم که بحث نا امنی و ورود اتباع غیر قانونی برخی از کشورها به ایران و آن در شرایط نا امن منطقه چندان جدی گرفته نمی شود. به هر حال بحث نا امنی های مرزی کشور در این اواخر منجر به چند نوبت گروگان گیری شده است.»
او می گوید: «آقای وزیر بیش از اندازه به خودش اعتماد به نفس دارد و در صحبت های خودش هم طوری وانمود می کند که اوضاع گل و بلبل است. اینکه همه از وزارت کشور به عنوان یکی از متولیان عمده امور اجرایی حمایت کنیم، وظیفه همه ما است. اما اینکه وزیر کشور چشم خود را بر بسیاری از مشکلات ببندد و از کنار مشکلات به سادگی رد شود برای ما غیر قابل پذیرش است.»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا