خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: با حفظ نظامیان آمریکا در سوریه صد درصد موافق هستم!

دونالد ترامپ  در پاسخ به نامه‌ای از سوی قانونگذاران آمریکایی اظهار کرد که، با حفظ نظامیان آمریکایی در سوریه “صد درصد موافق” است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظری گفته است، با تصمیم برای حفظ حضور نظامی آمریکا در سوریه موافق است.

او این اظهار نظر را دو ماه بعد از آن مطرح می‌کند که از تصمیمش برای خارج کردن همه نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داده بود. چندی پیش یک گروه از قانونگذاران آمریکایی نامه‌ای در این ارتباط به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشتند و ترامپ به این نامه آنها پاسخ داده است. شبکه ان.بی.سی نیوز در گزارشی نوشت که به یک نسخه از این نامه و پاسخ کتبی ترامپ به آن دست پیدا کرده است.

در این نامه که به تاریخ ۲۲ فوریه است، تصمیم ترامپ برای حفظ ” یک نیروی ایجاد ثبات کوچک آمریکا” در سوریه به همراه “نیروهای زمینی از جانب همپیمانان اروپایی ما” در منطقه تحسین شده است.

در این نامه ادعا شد: “ما نیز همچون شما به دنبال این هستیم که اطمینان حاصل کنیم همه دستاوردهای به دست آمده در سوریه از بین نرود، داعش هرگز برنگردد، ایران جسارت پیدا نکند و این که ما دستاوردهایمان را تثبیت و اطمینان حاصل کنیم در ژنو بهترین نتیجه برای منافع آمریکا حاصل شود.”

براساس این گزارش، ترامپ به این نامه پاسخی کوتاه داده و مستقیماً روی نامه در کنار امضای خود نوشته است: ” صد درصد با آن موافقم و همه کار برای آن انجام می‌شود”.

ماه دسامبر گذشته ترامپ از طرح خود برای خارج کردن همه ۲۰۰۰ نظامی آمریکا از سوریه جنگ زده خبر داد و مدعی شد، ائتلاف تحت رهبری آمریکا توانسته با موفقیت گروه تروریستی داعش را شکست دهد. با این حال چندی بعد و در ماه گذشته میلادی دولت ترامپ از تصمیم برای خارج کردن همه نظامیان آمریکایی از سوریه عقب نشینی کرده و گفت، چیزی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نظامی در چارچوب تلاشی برای حفظ صلح در سوریه باقی خواهند ماند. ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه به منظور ایجاد یک “منطقه امن” به همراه گروهی از نیروها نیز در پایگاه التنف در جنوب سوریه باقی خواهند ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا