خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“تکمیل پروژه ریلی قزوین‌ – رشت گفتاردرمانی نیست”

حسام آشنا، مشاور رییس‌جمهور با اشاره به تکمیل پروژه ریلی قزوین – رشت نوشت: تکمیل این طرح در طول ۵ سال، گفتاردرمانی نیست.

به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا، در توئیتر خود نوشت:

دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست؛ می‌توان ساعت‌ها از ضرورت همبستگی‌ملی، عدالت بین‌نسلی، توازن بخشی میان مرکز و پیرامون سخن گفت اما پروژه ریلی قزوین‌رشت را با ۳۲٪ پیشرفت در طول ۱۱ سال، تحویل بگیری و در طول ۵ سال با هزینه ۱,۸۵۰ میلیارد تومان تکمیل کنی؛ این دیگر گفتاردرمانی نیست.

روز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روحانیمراسم بهره‌برداری از راه‌آهن رشت – قزوین که رییس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در بدو ورود به رشت درباره آن گفته بود« مهمترین پروژه افتتاح راه آهن قزوین – رشت است که به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد. ادامه خطوط ریلی به انزلی و آستارا از دیگر طرح‌هایی است که در این سفر برنامه ریزی شده است.» برگزار شد.

تکمیل کریدور ریلی جنوب – شمال زنجیره ای از روابط تجاری از شرق تا اروپا ایجاد می کند. در آیین افتتاح راه آهن قزوین – رشت نمایندگانی  از کشورهای دوست از جمله آذربایجان، پاکستان و عراق حضور داشتند.  این پروژه از  لحاظ احداث پل و تونل توسط مهندسین ایرانی طراحی و اجرا شده است.

بهره‌برداری از این خط و اتصال آن به آستارا می‌تواند خلیج فارس را به شمال کشور، منطقه قفقاز، روسیه، شرق و شمال اروپا متصل کند، این راه‌آهن، شمال – جنوب و همچنین شمال به غرب به حساب می‌آید و توانمندی‌های زیادی برای حمل و نقل بین کشورهای منطقه را دارد.

مسیر تهران – رشت از طریق خط ریلی 4 ساعت خواهد شد که برای گردشگران، مسافران و حمل و نقل کالاها از اهمیت اساسی برخوردار است.

رئیس جمهور از وزیر راه خواسته تست که تا در سال ۹۹ خط ریلی را به بندر کاسپین برساند. هم چنین بزودی راه آهن ایران و عراق نیز متصل می شود. راه آهن ایران تا چین نیز در راستای پیوند با همسایگان متصل شده است .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا