خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ذبح اصلاح گری به پای معامله گری

سید محسن امامی فر، روزنامه نگار، در یادداشتی با عنوان «ذبح اصلاح گری به پای معامله گری» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

سید محمد خاتمی در جلسه با فراکسیون امید مجلس گفته است سال دیگر کسی برای حضور در انتخابات به حرف ما گوش نمی‌کند.

این سخن کاملا درستی است و بیش از هر عاملی، معلول شرایط بسیار بد اقتصادی و اجتماعی ملت است که حاصل ناکارآمدی همه حوزه‌هاست.

اما واقعیت مطلب این که اگر بحران تحریم های کمرشکن آمریکا و ناکارآمدی نهادها هم نبود، مردم بعید بود در انتخابات مجلس سال آینده چشم بسته به لیست اصلاح طلبان رای دهند.

مردم چشمشان باز شده و با چشمان باز از حمایت های چشم بسته تبعیت نخواهند کرد!

چرا که نتیجه اش جز معدود نمایندگانی که بر منافع ملت ایستادگی می کنند، منفعت طلبانی هستند که “اصلاح گری” را به پای “معامله گری” ذبح می کنند و مردم عمیقا این را درک نموده اند.

به نظر می رسد جریان اصلاحات منفعل تر از همیشه هیچ برنامه و استراتژی مشخصی برای آینده نداشته و در بهترین حالت تماشاچی اوضاع و در واقع بینانه ترین حالت، بسیاری از اصلاح طلبان نیز در حال بهره برداری شخصی از شرایط موجود هستند.

این که اصلاح طلبان صرفا انتقاد از دولت یا انتقاد از نهادهای متولی دیگر را در دستور کار خود قرار داده اند، غیر قابل قبول نیست اما هرگز کافی به نظر نمی آید.

جناح اصلاح طلب به عنوان یک جریان سیاسی باید مشخصا استراتژی خود را برای خروج از بحران های موجود طراحی و برای عموم مردم اعلام نماید.

نمی توان داعیه مردم داری داشت و تا این اندازه غیر شفاف و از مردم دور بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا