خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صدیقی: جز امام زمان نظیری مانند رهبری نمی‌توان یافت

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران می‌گوید: خدا می‌داند عاری از هر چیزی ما دل به مقام رهبری دادیم. جز امام زمان نظیری مانند ایشان نمی‌توان یافت. باید دید در سایر انقلاب‌ها نظیر انقلاب فرانسه و شوروی و الجزایر کسانی که انقلاب کردند که بودند و چه شعارهایی دادند و چقدر انقلاب آن‌ها حفظ شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک میلاد مسعود امام محمد باقر (ع) بیان کرد: شما بندگان نورانی خدا را به رعایت تقوا الهی و پرهیز از معصیت و پیشگیری از وقوع وسوسه‌های نفس عماره دعوت می‌کنم. پاکی سنخیت با صفات الهی است. از صفات حضرت حق طاهر است. بنده خداوند جلوه و آینه خدا است و باید در وجودش صفات پروردگار متعال دیده شود. پروردگار متعال به معانی مختلف مؤمن است. او شاهد بر وحدانیت خداوندی خود است. باید از نور خدا بهره گرفت و خدا را در وجود خود و همه آثارش ببینیم‌.

وی در ادامه اظهار کرد: باید اعتقادی شفاف و اثرگذار در وجود ما باشد. خدا مؤمن است یعنی هرکسی امنیت و آرامشی دارد. خداوند خالق و موجب امنیت است. مؤمن باید مرآت این صفات جمالیه خدا باشد. زبان ما باید ایجاد امنیت و آرامش کند. زبانی که دل آزار است و آبرو می‌برد و هنجار شکنی می‌کند و نظم خانواده و جامعه را برهم می‌ریزد؛ زبان امن نیست بلکه زبان شر است.

صدیقی در ادامه تصریح کرد: حیف نیست زبان مجرای یاد خدا نباشد. خداوند زبان را داده تا از او یاد کنیم‌. باید زبان را به ذکر خدا و دعوت بندگان خدا به خیر عادت دهیم. اعتکاف در پیش است و اعتکاف واقعاً بهشت است. چراکه نمونه قشنگ و مدینه فاضله‌ای برای جامعه دینی است و نشان می‌دهد که می‌شود در کنار یکدیگر بود و با امکانات کم زندگی کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز پشتوانه جبهه‌های جنگ نرم حوزه‌های علمیه است. رزمنده ای که تربیت شده مکتب نیست به درجه عالی شهادت نمی‌رسد. عزت و شرف دنیا و آخرت در علم به خدا و اولیا و رسالت و امامت و معاد و خودشناسی و دنیا شناسی و آخرت شناسی است که همه کار حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: دشمنان امروز برای از بین بردن معنویت و اخلاق و امانت و همه ارزش‌ها نقشه دارند. شبکه‌ها اجتماعی و ماهواره‌ها و نفوذی‌ها در تمام عرصه‌های ما نظیر سینما و تئاتر و دانشگاه و حتی مدارس بر کرسی حقوق و احکام اسلام می‌تازند و با رفتارشان سعی دارند اسلام را بد جلوه دهند. در جنگ فرهنگی و جنگ معنویت علیه ظلمات وسوسه‌ها باید حضور یافت. فرزندان انقلاب باید در دامن امام زمان (عج) باشند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران هم تصریح کرد: مسئله تقوا این است که انسان در هر مکان و زمان پایبند به رضای خداوند باشد. این امر باید از باطن شروع شود. در جاهایی که مردم توجه ندارند، خدا را دوست بداریم. خدا ما را دوست دارد بیایید ما هم خدا را دوست داشته باشیم. در ماه رجب ما اسباب و وسیله زیادی داریم. روزه‌های ماه رجب بی بدیل است اما اگر کسی نتوانست روزه بگیرد یک نفر را طعام دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت: کشور ما ظرفیت و امکانات دارد اما سو مدیریت‌ها و خیانت بعضی‌ها باعث شده زندگی بعضی خانواده‌ها با مشکل روبه‌رو شود. امروز بعضی‌ها نمی‌توانند برای خانواده خود گوشت بخرند. حواسمان به همسایگانمان باشد. سعادت دنیا و آخرت در این است که با خدا معامله کنیم. بهترین معامله انفاق و ایثار است. این سه ماه فرصت را غنیمت بشماریم.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیان کرد: پاسخگویی به همه شبهات در این بیانیه است و یک تصویر کلی از نظام دینی است که چهل سال آن گذشته است. شناخت نقطه ضعف‌ها و ارتباط آینده به گذشته و تکیه به جوانان و اظهار عاطفه و عشق به جوانان در این بیانیه بی نظیر است.
خدا می‌داند عاری از هر چیزی ما دل به مقام رهبری دادیم. جز امام زمان نظیری مانند ایشان نمی‌توان یافت. باید دید در سایر انقلاب‌ها نظیر انقلاب فرانسه و شوروی و الجزایر کسانی که انقلاب کردند که بودند و چه شعارهایی دادند و چقدر انقلاب آن‌ها حفظ شد.

صدیقی در ادامه تاکید کرد: انقلاب ما یک انقلاب خدایی است. دل‌های پاک اقتضا کرده این انقلاب حفظ شود. شعارها و پرچم انقلاب از اول یکسان بوده و مسیر انقلاب ما از روز اول تغییری نکرده است چراکه حقیقت امام و رهبری حقیقت خود قرآن است. یکی از مسائلی که باعث شده انقلاب ما در این چهل سال پیشرو باشد این است که مبتنی بر دین خدا است. بنده گواهم در شهرهای مختلف که جوانان عاشق امام و مقام رهبری هستند. این عشق بین رهبری و جوانان دوجانبه است. جوانانی که کانون دین را در جامعه تقویت کرده‌اند، عاشق هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان به راهیان نور کمک کنند و جوانان ما از این ظرفیت نور غفلت نکنند. لمس و استشمام خاک پاک مناطق جنگی پیام مقاومت و توحید و صبر و شجاعت را تقویت می‌کند. اصولی که باعث شده بعد از چهل سال عزت و اقتدار و استقلال انقلاب و نظام حفظ شود باید بازخوانی شده و روی آن‌ها با روشی جدید و عشق و شور و شعور جدید کار کنیم.

صدیقی در ادامه تصریح کرد: ما تاکنون دفاع می‌کردیم اما این بیانیه می‌گوید هجوم ببرید و در خانه ننشینید. در بیرون از مرزها در انتظار فرهنگ زندگی و آرامش و عزت و امانت و صداقت ما هستند. ما انقلاب خود را صادر کردیم و حضور فیزیکی ما در بیرون از مرزها و در جبه‌های مقاومت شاهد توسعه این انقلاب و شکستن مرزها است. حضرت آقا در بیانیه خود مسئله اول را علم و پژوهش دانستند. جوانان ما نباید نمره‌ای و مدرکی درس بخوانند بلکه باید عالم و با مهارت باشند. برجام هسته‌ای ما را محدود کرد و سانتریفیوژها محدود شد اما علمش هنوز وجود دارد. ما در این راه شهید داده‌ایم و این خون این صنعت را بیمه کرده. این علمی که در راهش خون ریخته شده ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه تاکید کرد: علم است که دنیای غرب را برای استعمار مجهز کرد. بیایید این درنده‌ها را خلع سلاح کنیم. سلاح علم را باید جوانان ما در دست بگیرند و این غارتگران را از مسند کنار بگذارند. باید با قدرت علم امانت و صداقت را گسترش داد. مسئله بعدی معنویت و اخلاق است. مبنای هر رشد دنیوی و اخروی خدا است. این درد است هرجا معنویت رفت، دزدی و رشوه و رکود در کار و وقت کشی و بی تعهدی آمد. هر جا معنویت است نشاط و پیشرفت هست. والله هرجا ما مشکل داریم برای ضعف ایمان است هرجا ایمان بوده پیشرفت و پیروزی بوده است. اگر علم از دین فاصله نگیرد مانند بال ما را بالا ببرد.

وی در پایان گفت: همه ما باید از خود شروع کنیم. قرآن کریم می‌گوید خودتان را بسازید. حضرت آقا در بیانیه خود، سه عبارت خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی را در کنار هم قرار دادند. از خودسازی همه چیز شروع می‌شود. اول خودسازی است و بعد جامعه سازی و بعد تمدن سازی است. امیدوارم این بیانیه منشأ تحول و یک جهش جدید و بازسازی انقلاب و نفسی جدید در همه آحاد و قشرها و خصوصاً جوان‌های عزیز شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. وای وای وای اینان درکدامین جهانند چه میگویند؟؟؟؟شایسته است پاسخی که امام به فخرالدین حجازی دادندبشنوند……..

    8
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا