خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مشاور روحانی به انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضاییه

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور روحانی در یادداشتی تلگرامی در واکنش به انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضاییه نوشت:

مقام معظم رهبری با درایت، اداره قوه قضائیه را به‌کسی سپردند که :

۱. از سال ۵۹ تاکنون سمت‌های قضایی موثری چون دادستانی کرج، همدان، جانشینی و دادستانی تهران، دادستانی ویژه روحانیت، معاونت اول قوه قضائیه و دادستانی کل کشور را در سابقه خدمتی خود دارد.

۲. تجربه تولیت امامزاده صالح و سپس آستان قدس رضوی او را با واقعیات اجتماعی و اقتصادی و نهادهای بزرگ و مدنی آشنا کرده است.

۳. تجربه رقابت در انتخابات در سطح استان خراسان جنوبی و عضویت در مجلس خبرگان از سال ۱۳۸۵ و سپس رقابت در سطح ملی برای ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ او را با واقعیات و پیچیدگی های عرصه سیاست داخلی و لزوم جلب اعتماد عمومی آشنا کرده است.

۴. تجربه ریاست سازمان بازرسی کل کشور و شورای نظارت بر صدا و سیما ایشان را با دشواری نظارت‌پذیری دستگاه‌ها درگیر کرده‌است. عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز او را با سیاستگذاری کلان کشور آشنا کرده است.

رؤسای قوه قضائیه در چهل سال گذشته معمولا این ویژگی مشترک را داشتند که فقهایی مطرح اما فاقد سابقه قضایی بودند لذا مجبور می‌شدند زمان قابل‌توجهی را برای آشنایی با ساختار پیچیده، مسائل دشوار و چالش‌های بی‌انتهای این قوه صرف کنند؛ ایشان اولین رئیس قوه‌ای خواهند بود که با سابقه‌ای طولانی از درون قوه قضائیه برخاسته و دردها و درمان‌ها را به خوبی می‌شناسند.

به حق این ایام و لیالی شریف و به حق مولود این ماه عزیز توفیق ایشان را از درگاه خداوند مسألت می‌کنم و امیدوارم وساوس خناسان جنی و انسی در اراده عدالت جو و انصاف طلب ایشان اثر نداشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا