خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلیلی 98 بذرپاش 1400

سایت اصولگرای خیبرآنلاین، جریان حامی سابق احمدی نژاد، در متنی با تیتر «جوانی / جامعیت / جهادی / آینده روشن ایران با سه‌گانه رویایی» از روی کار آمدن سعید جلیلی برای انتخابات امسال مجلس و مهرداد بذرپاش برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 حمایت کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل نوشته‌ی خیبرآنلاین در پی می‌آید:

«بالاخره گمانه زنی ها درباره جایگزینی صادق آملی لاریجانی در رأس قوه قضائیه رنگ واقعیت به خود گرفت و با حکم اخیر امام خامنه ای، دوران مدیریت سید ابراهیم رئیسی بر عدالتخانه نظام اسلامی، رسماً آغاز شد.

ورود رئیسی به راس دستگاه قضا در حالی است که نامبرده تنها رئیس این قوه است که با پشتوانه رأی 16 میلیونی در برهه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، به عنوان مقبول ترین فرد در میان اسلاف این منصب، بر آن تکیه می زند. این پشتوانه ی مردمی که به واسطه عملکرد قابل تقدیر وی در آستان قدس رضوی و نیز ناکارآمدی دولت روحانی قطعا با اقبال بیشتری از جانب مردم مواجه است، با سوابق قضایی و حقوقی رئیسی توام شده است تا باز هم برای نخستین بار، قوه قضائیه توسط فردی از جنس این دستگاه مدیریت شود.

این انتصاب اما با واکنش های مختلف و متفاوتی همراه شده است. از سویی عده ای با پیش زمینه تبلیغات مسموم دوران رقابت های انتخاباتی سال 96 و با استناد به سیاه‌نمایی های یکی از کاندیداها علیه رئیس کنونی قوه قضائیه، با نگرشی منفی به این انتصاب می نگرند؛ در مقابل، بخش قابل توجهی با توجه به سوابق درخشان خدمت رسانی در دوران 3 ساله تولیت آستان قدس، حضور وی در عدالتخانه جمهوری اسلامی را فرصتی بی بدیل و تکرارناشدنی می پندارند.

با این وجود، نگاه منصفانه و به دور از هرگونه حب و بغض سیاسی به سوابق جدید رئیس قوه قضائیه، نشان دهنده این واقعیت است که حقیقتاً می توان به آینده دستگاه قضا امیدوار بود و تغییر و تحولات مثبتی را در این دستگاه مهم از نظام اسلامی، انتظار داشت.

در این میان هرچند کمی زود است که درباره عاقبت این انتصاب اظهارنظر نمود اما بارقه های امید از آن جهت زنده شده است که بدانیم فردی که هم اکنون بر جایگاه ریاست قوه عدلیه تکیه زده، نماینده جریان فکری و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است که حضور او در این منصب می تواند حُسن مطلع ورود سایر هفکران و همقطاران جبهه انقلاب به رده ها و مناصب مهم تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا باشد.

بر این مبنا، با توجه به آنکه تنها 11 ماه تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده، پیش بینی می شود که روند ورود انقلابیون به نهادهای مهم نظام در قوه مقننه و با حمایت مردم استمرار یابد. در همین زمینه گمانه زنی ها درباره مجلس آتی بر این فرضیه استوار است که فردی همچون دکتر سعید جلیلی می تواند گزینه مناسبی برای ورود به صحن بهارستان و در دست‌گیری سکان ریاست این قوه باشد. پشتوانه این گمانه زنی، سفرهای استانی پرتعدادی است که وی طی سال‌های اخیر به اقصی نقاط کشور داشته و از نزدیک و مستقیم با مشکلات و مسائل مردم آگاهی پیدا کرده است.

طرحی که خیبرآنلاین منتشر کرده است

از سویی با توجه به شَم استراتژیک و استعداد نظریه پردازی در دکتر جلیلی، می توان خوشبین بود که با ورود احتمالی نامبرده به ساختمان بهارستان در سال 98 و روی کارآمدن مجلسی در تراز انقلاب اسلامی، نه تنها از بار سنگین مشکلات کشور در حوزه قانونگذاری و نظارت کاسته شود، بلکه ترکیب وکیل الدوله های سلفی انداز، کاسب و لابی‌باز به کلی تغییر کرده و طرحی نو در ساختار خانه ملت درانداخته شود.

قسمت مکمل این پازل 3 گانه و تغییرات مثبت به نفع مردم به ویژه جوانان را می توان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 جست و جو کرد. در شرایط کنونی هیچکس نیست که به بی‌عملی دولت تدبیر و امید در حوزه های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، اذعان و اعتراف نداشته باشد. ناتوانی قوه مجریه کنونی در عرصه اجرایی به حدی است که نه تنها رای دهندگان به رئیس بنفش ها را در موضع پشیمانی و اعتراف به اشتباه قرار داده، بلکه لیست وزرای مستعفی و صف وزیران متقاضی خروج از کابینه را روز به روز بیشتر می کند!

اگرچه تصور این واقعیت که نزدیک به 2 سال دیگر از عمر دولت فعلی باقی مانده و می باید با تمام سختی های موجود آن را تحمل کرد، ناشدنی به نظر می آید، اما می توان امیدوار بود که با انتخابی درست در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، هم از وقوع فجایع و ضررها بیش از پیش جلوگیری نمود و هم منافع سرشاری را عاید کشور نموده و جبران مافات کرد.

در میان تمام اسامی که برای انتخابات آتی ریاست قوه مجریه از هم اکنون مطرح می شود، یک نام بیش از دیگران جذابیت های خاص خود را دارد و آن، مهندس مهرداد بذرپاش است. نام عضو سابق هیات رئیسه مجلس و معاون رئیس جمهور پیشین، اگرچه در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز بر سر زبان ها افتاد و آمارها و نظرسنجی ها از رشد روزافزون اقبال مردمی به این گزینه جوان و انقلابی حکایت داشت، اما وی ترجیح داد برای نیل به هدف وحدت حداکثری جریان انقلابی، در دقایق پایانی از ثبت نام انصراف دهد.

این جوان باسواد و انقلابی در سال 1400 از 40سالگی عبور می کند و با داشتن سوابق مثبت اجرایی در کارنامه عملکردش، می تواند پیام آور تغییر در ساختار فرتوت و فشل کنونی باشد و با عزمی جزم در راستای برداشتن «گام دوم انقلاب»، با همراهی دیگر قوا و مسئولان انقلابی و با حمایت حداکثری مردم، موجبات خروج کشور از تنگناهای فعلی فراهم شود.

در جمع بندی کلی می توان گفت جناح غربزده و سازشگر از مجموع 40 سال گذشته، بیش از 32 سال آن را در مسندهای حساس مسئولیتی حضور اشغالگرانه داشتند و کارنامه عملکردی آنها جز خسران و شکست و عقب‌گرد، نتیجه ای به همراه نداشته است؛ با این وجود می توان امیدوار بود که همزمان با چله دوم انقلاب و آغاز دهه پنجم و با دراختیار بودن مانیفیست «گام دوم انقلاب»، روی کارآمدن رئیس شایسته و انقلابی قوه قضائیه آغازی بر پایان لیبرالیسم داخلی و بازگشت خانه ملت و نهایتا دولت به جبهه ناب انقلاب و رفع مشکلات مردم در سایه مدیریت جهادی جوانانه و پای کار باشد.

روزها و ماه های ابتدایی فعالیت سید ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه برای تحقق آینده روشن کشور بسیار مهم و موثر است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خدمت گذاری تمام مسئولین در این چهار دهه تماما بی بدیل است ، بویژه خدمات بذرپاش در سمت ریاست جمهوری آینده ، که گفته اند مشک آن است که خود ببوید !!

    2
    2
  2. ارزش بحث ندارد، چه برسد پاسخگویی! این اقتدارگرایان یک بار معجزه هزاره ی سوم را به این مردم رنگ کردند وانداختند! و سپس مسوولیتش را به عهده نگرفتند! گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته…

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا