خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پرویز کاظمی» کاندیدای اصولگرایان برای مجلس [+جدول]

روزنامه‌ی اصولگرای کیهان که سال‌های 84 و 88 حامی رسانه‌ای اصلی احمدی نژاد بود و فردای انتخابات سال 92 حسن روحانی را اصولگرا خوانده بود، حالا مدعی است که «مرجان شیخ الاسلامی آل آقا» اصولگرا نیست بلکه اصلاح طلب است.

به گزارش انصاف نیوز، کیهان در یادداشت خود با تحریف تاریخ مدعی شده که مرجان شیخ الاسلام آل آقا در لیست اصلی اصولگرایان برای مجلس هشتم در سال 86 نبوده است در حالی که او در یکی از سه لیست اصلی آنها بود. اصولگرایان سه لیست در آن سال داشتند: ائتلاف فراگیر اصولگرایان، جبهه متحداصولگرایان و جمعیت وفاداران انقلاب در تهران.

در هر سه لیست، چند کاندیدا مشترک بودند: غلامعلی حداد عادل، علیرضا مرندی، اسماعیل (محمد) کوثری، حسن غفوری فرد، علی عباسپور، علی مطهری، سید رضا اکرمی و غلامرضا مصباحی مقدم

جریان اصولگرا پس از آن انتخابات تاکنون چند پاره شده است و در حال حاضر از این هشت نفر، نیمی از آنها یعنی حدادعادل، کوثری، مصباحی مقدم و مرندی همچنان با جریان اصولگرایان مورد تایید کیهان همسو باقی مانده‌اند.

سیدرضا اکرمی از سال 92 در ستاد انتخاباتی روحانی و سپس در دولت او را همراهی کرده است و علی مطهری عضو فراکسیون امید (اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو در) در مجلس و یکی از مهمترین منتقدان اصولگرایان و به ویژه مشی روزنامه‌ی کیهان است.

مورد عجیب پرویز کاظمی

اما مرجان شیخ الاسلامی آل آقا تنها کسی در میان کاندیداهای اصولگرایان در آن سال نیست که حالا به اختلاس و فساد متهم است. پرویز کاظمی، وزیر دولت احمدی نژاد، یکی دیگر از اعضای لیست «ائتلاف فراگیر اصولگرایان» در سال ۸۶ بود.

آقای کاظمی در زمستان امسال بازداشت شد به اتهام مالی در پرونده‌ی بانک سرمایه، زیرمجموعه‌ی صندوق ذخیره فرهنگیان.

در این لیست‌ها نام کسانی دیگر از جمله علیرضا زاکانی، حمید رسایی و شهاب الدین صدر هم هست که در انتخابات‌های اخیر از سوی شورای نگهبان نیز ردصلاحیت شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا