خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه قرارگاه خاتم و پاسخ صدرالساداتی

قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران در جوابیه‌ای خطاب به سیدمهدی صدرالساداتی نوشت:

✅ جناب آقای سیدمهدی صدرالساداتی

سلام علیکم
نظر به هجمه‌ها و جوسازی‌های جنابعالی در فضای مجازی در خصوص اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خوب است بدانید:

1- اگر روزگاری بسیاری از پروژه‌های کوچک و بزرگ کشور توسط بیگانگان انجام می‌شد امروز با افتخار، قرارگاه خاتم با حدود 200 هزار نفر نیروی متعهد و متخصص به موتور محرک سازندگی کشور تبدیل شده و حاصل آن اجرای پروژه‌های بزرگی همچون پالایشگاه میعانات ستاره خلیج فارسبه عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، فازهای 15 و 16، فاز 13 و فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی با مهندسی تمام‌ایرانی است که کشور را در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید بنزین خودکفا کرده است و اگر امروز در بحبوحه تحریم‌های همه‌جانبه استکبار، صحبتی از تحریم بنزین نیست نتیجه چنین اقداماتی است.

2- بی‌دلیل نیست که دشمنان نظام با به زبان آوردن نام قرارگاه و سپاه، از سر غیظ و غضب دندان بر هم می‌فشارند زیرا به خوبی می‌دانند که قرارگاه در دل تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده آنان، اجرای بیش از 4000 کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز، اجرای بیش از 6300 کیلومتر خط انتقال آب، اجرای بیش از 400کیلومتر تونل طویل انتقال آب، اجرای بیش از 2600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، اجرای 4000 کیلومتر راه آهن، اجرای23 هزار کیلومترشبکه سراسری فیبر نوری ،اجرای بیش از 150کیلومتر تونل راه و راه‌آهن و صدها پروژه دیگر را در کشور اجرا کرده است. این در حالی است که هر کدام از این اعداد و ارقام به تنهایی کافی است تا یک مجموعه عمرانی و صنعتی به آن فخر و مباهات کند.

3- اگر اندکی با محیط پیمانکاری و کارفرمایی جامعه آشنا بودید می‌دانستید که قرارگاه خاتم کارفرمای پروژه‌های در دست اجرای خود نیست بلکه صرفاً پیمانکار پروژه‌هایی است که از طریق وزارتخانه‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی به او واگذار می‌شود و این پروژه‌ها پس از سیر مراحل تحقیقاتی و صرف ساعت‌ها مطالعه و کار کارشناسی توسط متخصصان زبده و چیره‌دست و با پشتوانه‌ای انبوه از تجربه، دانش و آینده‌پژوهی به پیمانکار واگذار می‌شود و پیمانکار نیز موظف است در تمام مراحل اجرا از خِرَد جمعی چندین گروه مشاور زبردست بهره ببرد. آنچه در این بین مایه مباهات قرارگاه می‌باشد این است که به زعم کارفرمایان، قرارگاه توانسته یک الگوی شایسته پیمانکاری از نظر «سرعت، کیفیت و هزینه پایین اجرای پروژه» در کشور ایجاد کند.

4- شما که فعالیت سدسازی قرارگاه را زیر سوال می‌برید باید بدانید که این نهاد انقلابی مفتخر است با مدیریت جهادی خود این صنعت را که روزی در رؤیای دانش مهندسی کشور بود، بومیکند و ساخت 62 سد با ظرفیت 25میلیارد مترمکعب ذخیره مخزن را در کارنامه خود ثبت نماید که این میزان آب برابر با نیمی از ظرفیت آب پشت سدهای کشور است. حال تصور کنید که با جمعیت روزافزون کشور و توسعه کشاورزی، چنین مهمی اتفاق نمی‌افتاد و یا حجم سیلاب‌های مخرب اخیر با ایجاد این سدها مهار نمی‌شد.

5- شما که سخنان ابهانه ترامپ را در مقصر دانستن سپاه در خشکسالی‌های اخیر، سند گفته‌های خود می‌کنید باید بدانید که قرارگاه در طول 29 سال آبادانی کشور از خروج سالانه 7میلیارد مترمکعب آب از کشور جلوگیری کرده و خود انصاف دهید آیا کسانی که با چنین امر مهمی مخالفند دشمن مردم و توسعه ایران اسلامی هستند یا دوست؟

6- شما که سعی می‌کنید خود را مدافع عدالت اجتماعی و طرفدار توزیع عادلانه امکانات جلوه دهید باید بدانید که قرارگاه تاکنون بیش از 3 هزار پروژه در دولت‌های مختلف و در اقصی نقاط کشور اجرا کرده است که یکی از آنها انتقال آب در سال 97به شهرهای مختلف استان خوزستان بود. این طرح ضربتی به صورت شبانه‌روزی و با صرف ساعت‌ها جوشکاری در تابستان و در دمای 70 درجه داخل لوله‌های انتقال آب و به عشق مردم میهن عزیزمان صورت گرفت و علاوه بر این که کشور را از یک التهاب نجات داد باعث شد تا بیش از 1600 شهر و روستای محروم، از نعمت آب شیرین بهره‌مند شوند.

7- شما که سپاه و قرارگاه را مسبب تشدید ریزگردها می‌دانید اگر با یک جستجوی ساده در فضای وب و یا با مشورت با یک کارشناس، در خصوص منشأ ریزگردهای کشور کسب اطلاع می‌کردید می‌دانستید که منشأ عمده این ریزگردها خارج از مرزهای کشور است و آنچه داخلی است به دلیل کمبود بارش‌های سال‌های اخیر و رشد بیابان‌زایی بوده است. البته این نکته را حتی معاندان سپاه و قرارگاه نیز می‌دانند که این دو مجموعه طی چندسال اخیر اقدامات مهمی در خصوص مهار منشأ داخلی ریزگردها انجام داده‌اند که توسعه پوشش گیاهی منطقه به وسعت 17 هزار هکتار یکی از آن اقدامات است.

8- اگر شما نمی‌دانید، نخل‌داران و باغداران خوزستان و بخصوص شهرهای آبادان و خرمشهر به خوبی می‌دانند که در بحران آب و خشکسالی اوایل سال 97 که

اشک از دیدگان و خون در دل‌ها جاری ساخته بود، متخصصان و کارکنان قرارگاه با تلاش شبانه‌روزی در عرض 45 روز بر روی رودخانه «مارِد» بند انحرافی ایجاد کردند و از نفوذ آب شور دریا به داخل رودخانه بهمنشیر جلوگیری کردند و خنده بر لبان هموطنان آن خطه نشاندند.

9- شما که امروز در یک سال آبی خوب، برای جلب شهرت و خوشامد عده‌ای معدود، روند سدسازی را در کشور به چالش می‌کشید اگر در سال کم بارش نیز وارد شویم با همین نیت، عدم مدیریت و مهار روان‌آب‌ها و سدهای کم کشور را مورد نکوهش قرار می‌دهید و این در حالی است که تمام دنیا و بخصوص کشورهای مهم منطقه از جمله ترکیه تحت عنوان پروژه «گاپ» خروج آب از کشور خود را به کمترین حد ممکن رسانده‌اند.
10- برادر بزرگوار جناب آقای صدرالساداتی، شاید باز هم این نکته را ندانید که، قرارگاه گرچه افتخارات و رکوردهای فراوانی در کارنامه کاری خود دارد اما آنچه در این بین برای قرارگاه مایه مباهات استاجرای هزاران پروژه محرومیت‌زدایی در شعاع 70کیلومتری پروژه‌ها و از درآمد حاصل از اجرای همان پروژه‌هاست که برای نمونه می‌توان به احداث صدها کیلومتر راه روستایی، صدها دهنه پل، مدرسه، مسجد، کتابخانه، اماکن ورزشی و… در مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد.

11- قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)با تکیه بر توان درون­زای کشور و در مسیر «اقتصاد مقاومتی» و حمایت از کالای ایرانی ضمن به‌کارگيري صدها پيمانکار داخلیتوانسته گام مهمی در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی بردارد  و این امر باعث شده تا این مجموعه همچون خاری در چشم و استخوانی در گلوی استکبار جهانی باشد.

جناب صدرالساداتی جنابعالی در لباس علم و تقوا قرار دارید و حرف‌های عوامانه زدن و نادیده گرفتن افتخارات فرزندان انقلاب، درخور و شایسته شما نیست. چنین صحبت‌هایی علاوه بر ایجاد دلسردی برای برادران شما در عرصه سازندگی، موجب وهن جایگاه جنابعالی و تشویش افکار عمومی خواهد شد و این یک جفای نابخشودنی است.
امروز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) آمادگی دارد تا به منظور ارتقای سطح اطلاعات شما، زمینه بازدید جنابعالی را از اَبَرپروژه‌های خود فراهم آورد تا با حصول این امر، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی صحیحی از جانب شما در سطح جامعه صورت پذیرد و از این طریق سهمی در سازندگی کشور داشته باشید.
در پايان به اين نقل قول از  شهید آیت الله دکتر بهشتي اكتفا مي‌كنيم كه «پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند، مظلومانه شهید می‌شوند و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند.»
از آنجا كه با بي‌عدالتي كامل در مورد قرارگاه صحبت كرده‌ايد قضاوت را به عهده مردم شريف ميهن اسلامي مي‌گذاريم.

روابط عمومي قرارگاه خاتم الانبیا


سیدمهدی صدرالساداتی در پاسخ به این جوابیه در کانال تلگرامی خود نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

1⃣ مرقومه قرارگاه خاتم الانبیا به خوبی نکات مثبت و منفی قرارگاه خاتم را نشان میدهد.
نکات مثبت آن داشتن روحیه جهادی و پرکاری قرارگاه است که مایه افتخار همه ما است و بنده نیز اگر بیانی داشتم که پرکاری و روحیه جهادی قرارگاه را زیرسؤال بردم از خداوند متعال و ملت بزرگوار و همچنین فعالین در عرصه سازندگی عذرخواهی میکنم و امیدوارم کسی از فعالیت در زمینه پیشرفت ملت ایران دلسرد نشود.

2⃣ اینجانب خود فرزند بسیجی ایثارگر و برادرزاده پاسدار شهید و دلبسته به آرمانهایی که پاسدارهای زیادی در راه آن شهید شدند و اگر انتقادی به آن مجموعه داشتم از سر دلسوزی و اصلاح امور بوده است کما اینکه قبل از آن جلسه ای با مشاور راهبردی فرمانده کل سپاه داشتم و نکات را به ایشان هم منتقل کرده ام و امید داشتم بجای اینکه حقیر را که ماه ها با متخصصان محیط زیست و کشاورزان ضرر دیده همدم بودم و مشکلاتشان را از نزدیک دیده ام با ترامپ همپیاله نمیکردید و این روحیه امنیتی در برخورد با انتقاد را تقویت نمیکردید.

3⃣ متاسفانه اطلاعاتی که داده اید با سرچ در وبها سازگاری دارد و نه با آن مستندات، مصاحبه ها و تحقیقاتی که متخصصان انجام داده اند و بعضی انگشت اتهام را به سمت قرارگاه نیز گرفته اند.
از هور العظیم گرفته تا تالاب شادگان ، (بیش دویست هزار هکتار) دقیقا بخاطر مهار سیلآبها تبدیل به منشا ریزگرد شده است و علاوه بر ویران کردن روستاهای هورنشین و تمدن قدیمی و شیعی مشعشعی ها و از بین بردن مراتع برای دامدار ها خوزستان را به خاک سیاه نشانده است . (منکر مناشی ریزگرد از کشور عراق نیستیم)
از صحبتهای معاون محیط زیست گرفته تا اقرار وزیر نیرو و بسیاری از دلسوزان محیط زیست مبنی بر اینکه زیاده روی در سد سازی و ندادن حقابه های محیط زیستی عامل اصلی این بلایای عجیب و غیرقابل باور در خاک ایران شده است که هر موقع صلاح دیدید مستندات آن را برای شما ارسال خواهم کرد.

4⃣ اساسا نگاه شما به سازندگی نگاهی غلط، لیبرال و منسوخ شده است چراکه فدا شدن انسانها در آن برای شما معنا ندارد و صرف بنا کردن سازه های عظیم مایه مباهات شماست.
به عنوان مثال در طرح انتقال آب بین حوضه ای سرشاخه های دز به قم ، قرارگاه خاتم با چاه های عمیقی که حفر کرد (بیش از دویست متر) موجب خشک شدن بسیاری از قناتهای روستاهای الیگودرز شد. آیا قرارگاه میتواند بگوید من چون پیمان کار هستم خسارت این ها را نمیدهم؟ اگر حکم شرعی آن را نمیدانید برایتان خواهم گفت که متضرر به مباشر در عمل ضرری رجوع میکند و شما ملزم هستید خسارت مردم را بدهید و سپس به کارفرمایتان رجوع کنید! آیا قرارگاه خسارت مردم (مثلا گندیمنه) را داده است؟ خیر!

5⃣ نکته مهمتر اینکه قرارگاه خود را یک پیمانکار معمولی میداند درحالیکه مردم سپاه را بازوی رهبری میدانند، مردم توان مقابله با طرحهایی که دولت به تنهایی انجام میدهد (درصورت متضرر شدن) را دارند اما آیا میتوانند جلوی پیمانکار قوی که هم نیروی نظامی و هم اطلاعاتی و هم پشتیبانی اعتقادی دارد را بگیرند؟ این مسئله ایست که در ذهن فعالان محیط زیست دیده میشود! چرا سپاه باید وارد محدوده ای بشود که مردم از آن ناراضی هستند؟

6⃣ به گفته فعالان محیط زیست ما نود درصد تالابهایمان را از دست داده ایم.
بختگان، گاوخونی، جازموریان هامون، دریاچه ارومیه، تالاب انزلی یا به کلی از بین رفته یا درحال نابودی هستند!
دشت میناب ، دشتهای اصفهان ، دشتهای همدان و بسیاری از دشتهای کشور فوق بحرانی هستند!
ما در مدیریت آب بین کشورهای دنیا یکی مانده به آخر هستیم!!
مسئول این جنایات غیرقابل بازگشت کیست؟ آیا قرارگاه میتواند بگوید من پیمانکار بودم و به پشت سرم نگاه نکردم که در این پیمانکاری چه چیزی عائد کشورم شده است؟ این سازه ها سازندگی است؟ پس اشکهای کشاورزان چه؟ داد محیط زیست چه؟

7⃣ ما الآن در سیستان و ارومیه و اصفهان هم ریزگرد داریم، در ورزنه سرطانهای تنفسی پانصد درصد افزایش داشته آیا همه اینها از عراق می آید یا از تالابهای خشک شده ای که به کمک پیمانکاری قرارگاه به این وضع گرفتار شده است؟

8⃣ من عرضم این است که اگر لابیهای مجلس و طرحهای غیرکارشناسی و مقطعی و ویرانگر ما را به این وضع رسانده ، نمیتوان از نقش پررنگ سپاه به عنوان پیمانکار و جاده صاف کن این قدرتها، به راحتی عبور کرد.

بنده به عنوان یک شهروند به همراه عده کثیری از کارشناسان محیط زیست، بعد از تشکر از روحیه جهادی قرارگاه در توسعه و سازندگی از قرارگاه خاتم مطالباتی داریم و دوست داریم قرارگاه حرفهای ما را گوش کند، باشد تا همگی به این مردم و انقلاب خدمت کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. قرارگاه خاتم در 10 بند عملکرد خود را تشريح کرده است! اگر کسي از بيرون به عمق تشريحي که قرارگاه در اين 10 بند کرده، دقت کند طبيعتا و منطقا بايد نتيجه بگيرد که ايران گلستان است؛ سيستم آب آشاميدني و دفع فاضلاب، کشاورزي سيستم هاي آبياري و توسعه پوشش گياهي ، راه سازي اعم از جاده اي و ريلي ، پروژه ها و طرح هاي عمراني و حتي غيرعمراني ، هرکدام به تنهائي کافي است تا آباداني لااقل بخش مهمي از هر مملکتي را به ارمغان بياورد، و آيا حقيقتا مملکت ايران الان از حداقلي از آباداني بعد از ادعاي اين همه کار انجام شده، برخوردار است !!؟؟ آيا دعوا و گرفتاري و بيچارگي کشاورزان اصفهان و خوزستان و يزد را در مورد حقابه هايشان نمي بينيد!!؟ آيا وضعيت آب آشاميدني مردم اغلب مناطق کشور را نمي بينيد!!؟ آيا وضعيت صنعت کاملا ورشکسته خودروي کشور را نمي بينيد!!؟ آخر شماها به چه مي نازيد!!!؟؟

  2. بنده با توضیحاتی که دوطرف ارائه دادند و اطلاعاتی که از گذشته درمورد پروژه های تحقیقات کارشناسی سدسازی داشتم،حق را کاملن به جناب صدرالساداتی میدم.
    مثل قرارگاه خاتم ( در مثل مناقشه نیست و در کمال احترام) تا حدودی شبیه دوستی خاله خرسه است.
    امیدواریم که آنچه قابل حل است ،با قدرت و تجربه و زحمت همین دوستان خاتم الانبیا جبران و حل شود ضمن اینکه چه بهتر که این قرارگاه به این عظمت، فرآیند تحقیقات و کارشناسی هر پروژه را نیز خودش به عهده بگیرد تا بتواند بهتر به مردم و کشور خدمت کند و جلوی اینهمه اجحاف به مردم و بیت المال گرفته شود.

  3. تغییرات اقلیمی در همه جای جهان وجود داره و مختص ایران نیست . شما آمار خشک شدن تالاب ها را در کشور های مختلف ببینید . فقط حوادث زیست محیطی دو ماه اخیر توی استرالیا رو پیگیری کنید که بفهمید توی دنیا چه خبره . عربستان با اون همه پول و ارتباطی که با غرب داره بیشترین آلودگی ریزگردها رو داره به گونه ای که از ده شهر آلوده ی جهان حدودا سه چهارتاش مال عربستانه. اما مخالفان سد سازی چرا به یک سوال جواب نمی دهند . با توجه به اینکه ما نسبتا کم آب هستیم و تحت تحریم هم هستیم ، اگر سد نسازیم چه باید بکنیم ؟ قطعا سد سازی مشکلاتی رو هم داره . اما اگر سد نباشد عملا کشاورزی هم نیست . تصور کنید کشوری که تحت شدید ترین تحریم هاست گندم نداشته باشد . غذا نداشته باشد . شما یا بدیهیات را هم نمی دانید یا عمدا خودتان را زده اید به اون راه . فقط سد های خوزستان پارسال توی نوروز پانزده میلیارد متر مکعب آب رو مهار کردند . آبی که دو برابر ظرفیت آب شیرین کن های تمام کشور های عربی بود و می توانست کل خوزستان رو نابود کنه . کما اینکه سال های قبل از انقلاب ، خوزستان بارها به دلیل همین سیلاب ها کاملا ویران شده بود . در مورد پروژه های بنزین و گازوییل سپاه هم که واضحه اگه ما الان بنزین و گازوییل نداشتیم وضع کشور حداقل صد برابر بدتر از وضع فعلی بود . حالا چرا عده ای از پروژه های آبی و بنزینی سپاه عصبانی اند . این هم واضح است . مطمئنا این افراد نمی گویند عصبانی هستیم چون سپاه تحریم های اصلی که همون غذا و بنزین هست رو بی اثر کرده . بلکه به جاش می گن به خاطر محیط زیست عصبانی هستیم . اینکه چندین سال نود و شش ما بارندگیمون به کمترین مقدار در صد سال اخیر رسید که مقصرش سپاه نیست . خودشون هم می دونن اما از جای دیگه عصبانی اند . غذا و بنزین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا