خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله رئیسی به طرف رسانه‌ها بدود

مهدی اسفندیار، فعال رسانه‌ای، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «آیت الله رئیسی به طرف رسانه‌ها بدود؟!» نوشت:

هیچ چیز در فضای امروز به اندازه پیدا کردن ساز و کار نقد بی هزینه برای بقا و دوام کشور نیاز نیست.

متاسفانه امروز اساسا نقد بی هزینه نیست به نوعی و به طریقی صاحب نظران و منتقدان حوزه‌های مختلف با وجود انکه با دلسوزی تمام به دنبال اصلاح فرایندهای جاری کشور هستند توسط صاحبان زر و زور و تزویر به اشکال مختلف مورد تعرض قرار می‌گیرند تعرضی که از عزل؛ جلوگیری از ارتقا و استخدام و محدودیت‌های فراوان شروع می‌شود؛ قوانین کشور هیچ حمایتی را در عرصه‌ی عمل برای منتقدان قائل نیست.

هم اکنون متاسفانه شرایط دشواری پیش روی کشور و آینده‌ی آن در این پیچ حساس تحریم و محاصره‌ی اقتصادی قرار گرفته است؛ در پیدایش این شرایط حساس بخش عمده‌ی آن متاثر از آسیب‌هایی است که نظام اجرایی کشور از سال ۸۴ تاکنون دیده و نظام باندی و رانتی عملا مستفر شده و در این فضا  نویسندگان متعهد و دلسوز و واقع بین به راحتی از سوی مدیران فاسد و رانت خوار به محکمه کشیده می‌شوند و سوای از اینکه انصافا غالب اوقات دستگاه قضایی نقش حمایتی از نگاه خیرخواهانه داشته و دعوا را وارد ندانسته اما در جایی مثل یاشار سلطانی هیچگاه افکار عمومی از رای دادگاه قانع نشد.

از سوی دیگر دستگاه قضایی با وجود انکه در موضوعاتی مثل اعتصاب و اعتراض پرستاران و پزشکان باوجود تقلای برخی از مدیران؛ با هوشیاری تمام وارد دعوای صنفی نشده و عملا این اعتراضات را به رسمیت شناخته و اما از سوی دیگر عملا چوب هزینه‌ی ناکارامدی‌های اجرایی و تقنینی و فساد اداری و مالی کشور را عملا دستگاه قضا و مسوولین امنیتی تقبل کرده‌اند که می‌توانست هرگز این اعتراضات صورت نگیرد.

هم اکنون که آیت الله رئیسی بر جایگاه ریاست قوه‌ی قضاییه تکیه زده؛ باید بداند که در وسط دو راهی حفظ کشور و سقوط آن ایستاده است. باید با چانه زنی‌های گسترده یکبار برای همیشه داستان تاسف بار سانسور را برچینند و کشور را وارد فضای پاسخگویی و حمایت از نویسندگان متعهد و خبرنگاران وطن پرست و دلسوز و معتقد به حفظ کیان کشور و نظام ببرند‌. بدون هیچ تردیدی عصر ارتباطات و تکنولوژی‌های نوین چشم انداز غیرقابل باوری پیش روی سانسور باوران و فیلتر یاران؛ خواهد گشود.

امروز آقای رئیسی با اتوریته‌ی مناسب و اقبال جریان‌های سیاسی مواجه شده است؛ بطوریکه حتی احمد زیدآبادی روزنامه نگار صاحب سبک و سرشناس اصلاحات که قطعا سال‌ها از نسل حاضر نویسندگان اصطلاحا دوم خردادی جلوتر است و طعم زندان را با حکم دستگاه قضا نیز چشیده است و اکبر اعلمی منتقد بی‌پروای فساد اقتصادی؛ هردو؛ انتصاب ایت الله رئیسی را به فال نیک گرفته‌اند که نشان می‌دهد که فرمان اصلاحات حیاتی در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی در دستگاه قضایی نهادینه شده است.

اشاره‌ی رهبر معظم انقلاب در مورد برخورد بی‌درنگ با قضات فاسد که در حکم انتصاب ریاست قوه‌ی قضاییه آمده است را می‌توانم مهمترین جمله‌ی این حکم تفسیر کنم و حتی یک تغییر اساسی در رویکردهای نظام به مقوله‌ی فساد که بزرگترین تهدید اقتصادی و امنیتی و اجتماعی علیه کلیت نظام و کشور است.

به هرحال اگرچه تاریخ نشان داده اشت که روزنامه‌نگاران و نویسندگان مستقل به وظیفه‌ی ملی خود در مبارزه با فساد ادامه خواهند داد و البته با بکارگیری ابزارهای نوین خیلی راحت تر به این تکلیف می‌پردازند.

اما نگاهی به رسانه‌های معاند به خوبی نشان می‌دهد بیش از هفتاد درصد از مطالب تخریبی بر بستر فساد اقتصادی و نارضایتی عمومی استوار است که بخش عمده‌ای از بازگشت اعتماد عمومی به سرپنجه‌های دستگاه قضایی بر می‌گردد.

به نظر می‌رسد؛ آیت الله رئیسی با توجه به اینکه از نظر از توان جسمی و ذهنی خوبی برخوردار است؛ با کمک رسانه‌های مستقل و وفادار به کشور می‌تواند نقش بسیار اساسی برای مملکت ایفا کند و سپهر سیاسی ایران را متاثر از نقش مثبت یک قاضی القضات در ارتقا اعتماد عمومی کند و همه و همه متاثر از این است که آیت الله به سمت رسانه و اصحاب آن بدود یا نه؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. امیدواریم حجت الاسلام رئیسی رویه قوه قضائیه را به نفع مردم و عدالت ، بجای زورداران و پولداران تغییر دهد تا همه در برابر قانون مساوی شوند بدون وجود حتی یک نفر مساوی تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا