خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهادی برای “تشویق به همدلی و کمک به نیازمندان”

علی‌اصغر شفیعیان، مدیر مسوول انصاف نیوز می‌گوید: رسانه‌ها در آستانه فرارسیدن عید نوروز هفت خبرشان را با نیت تشویق به همدلی و کمک به نیازمندان به امثال این کمپین‌ها اختصاص دهند. رسانه‌های ما خودشان هم با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند ولی حداقل با این کار می‌توانند در تشویق به همدلی و کمک به نیازمندان جریان ساز باشند.

شفقنا طی فراخوانی آحاد مردم مسولین، سیاستمداران و سرشناسان حوزه های مختلف را دعوت کرد تا در کمپینی  به نام «نوروز مهربانی و همدلی» شرکت کنند و هر آنچه در توان دارند بگذارند تا در همه سطوح  از اقشار و افراد ضعیف و محروم جامعه حمایت معنوی و مادی شود. شفقنا شعار خود را در این کمپبن «عید ما روزی است که دست یک محروم را بگیریم» قرار داد. بدین منظور طی گفت وگوهایی که با افراد مختلف داشته ایم نظر آنان را در این خصوص جویا شدیم.

علی‌اصغر شفیعیان، مدیرمسئول انصاف نیوز در این باره به شفقنا رسانه می‌گوید: به عقیده من مسئولین باید ایده‌هایی را مورد حمایت قرار دهند که جهت کمک به آرامش ذهنی مردم ارائه می‌شوند. چقدر خوب است چنین ایده‌هایی مطرح شود و مسئولان هم آن‌ها را اجرا کنند. این کار باعث می‌شود تا مردم احساس کنند که مسئولین علی‌رغم تمام مشکلات حاضر هستند حداقل با مردم همدلی کنند. اگرچه این پیشنهادی که شفقنا داده نمی‌تواند رفع کننده همه مشکلات جامعه باشد ولی باعث تقویت حس همدلی و همدردی در جامعه می‌شود. کمک‌های حداقلی در شب عید می‌تواند بخش‌های نیازمند جامعه را نجات دهد. اگر قشر توانمند جامعه به این افراد کمک نکنند شاید به دلیل مشکلات اقتصادی لابه‌لای چرخ‌های جامعه خورد شوند. بنابراین من پیشنهاد می‌کنم که رسانه‌ها واسطی باشند تا نخبگان و افراد توانمند جامعه با هر ابزاری -چه مالی و چه فکری- به کمپین‌هایی مثل کمپین «نوروز مهربانی و همدلی» کمک کنند تا شاید بخش‌هایی از دردهای جامعه را کم کند.

شفیعیان پیشنهاد می‌کند: رسانه‌ها در آستانه فرارسیدن عید نوروز هفت خبرشان را با نیت تشویق به همدلی و کمک به نیازمندان به امثال این کمپین‌ها اختصاص دهند. رسانه‌های ما خودشان هم با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند ولی حداقل با این کار می‌توانند در تشویق به همدلی و کمک به نیازمندان جریان ساز باشند. مسئولان هم اگرچه در بخش‌های دولتی جهت نحوه پرداخت حقوق‌ها محدودیت‌هایی دارند ولی حداقل آن‌هایی که این بروکراسی را ندارند می‌توانند با پرداخت به موقع حقوق‌ها از مشکلات کارمندانشان در این ایام بکاهند.

او در پاسخ به این سؤال که رسانه چگونه می‌تواند مردم و مسئولان را به همدلی و کمک به نیازمندان فرا بخواند و جریان ساز باشد، می‌گوید: رسانه به همان نسبتی که اعتماد مردم را به خود جلب کرده ، همان‌قدر هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. متأسفانه بخش زیادی از رسانه‌های ما اعتماد مردم را جلب نکرده‌اند و چه‌بسا بعضی از این رسانه‌ها ممکن است وارد چنین کمپین‌هایی شوند و نتیجه منفی داشته باشد. به عنوان مثال صداوسیما در خیلی از مباحث وارد می‌شود و گاهی به نکات خوبی هم اشاره می‌کند ولی چون بخش‌های زیادی از مردم اعتمادشان را نسبت به این رسانه از دست دادند، اقدامش بی‌نتیجه است.

او ادامه می‌دهد: بنابراین هرکدام از رسانه‌ها اگر توانسته باشند اعتماد مردم را جلب کنند و حرف‌های آن‌ها را منعکس کرده باشند می‌توانند در چنین مواقعی فراخوان دهند و انتظار داشته باشند تا مردم به این فراخوان‌ها توجه کنند و به آن بپیوندند. از طرفی دیگر، اگر مسئولین از مردم فاصله گرفته باشند دعوت کردنشان به این کمپین فایده‌ای ندارد. به عبارتی مردم با مسئولی که سفره‌های آن‌چنانی پهن می‌کند و سفرهای آن‌چنانی می‌رود نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند و اگر این افراد بهترین حرف‌ها را هم بزنند کسی به آن‌ها گوش نمی‌دهد.

به عقیده شفیعیان بهترین کار این است که مردم خودشان به فکر هم باشند. او می‌گوید: در سراسر دنیا و حتی در کشورهایی هم که مردم و مسئولین فاصله‌ای ندارند حرکت‌های مردمی و کمک‌های خیریه خواهانه در بعضی مواقع جواب می‌دهد. نباید انتظار داشته باشیم که همه کارها را دولت‌ها انجام دهند. در خیلی از کشورهای پیشرفته و آن‌هایی که فاصله دولت و ملت به حداقل رسیده هم خیریه‌ها یا کمک‌های مردم به مردم بسیار رونق دارد و می‌توان انتظار داشت که در ایران هم مردم در چنین وضع اقتصادی کمی با هم مهربان‌تر باشند. افرادی که در همین جامعه کاسبی‌هایی دارند و وضعشان مناسب شده به مردم نیازمند کمک کنند تا آسیب کمتری ببینند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا