خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حرف‌های عجیب مرد حاشیه ساز شورای شهر

/ پیشنهاد کاری و هزینه‌ی «یک کفش خوب» توسط محسن وثوقی /

محسن وثوقی که خود را «دبیر دبیران سابق منطقه نوزده» معرفی می‌کند و در هفته‌های گذشته به دلیل استفاده از  رکوردر و ضبط آن در صحن شورای شهر حاشیه‌ساز شد، به درخواست خود با خبرنگار انصاف نیوز مصاحبه کرد.

در این گفت‌وگو وثوقی از رفتار حسین نقاشی روابط عمومی شورا در صحن انتقاد کرد و گفت: «همانطور که من به تو رای دادم و تو را وارد شورا کردم همانطور هم تو را از این سمت برمی‌دارم و این وجود را دارم.»

وثوقی درگفت وگو با خبرنگار انصاف نیوز انتقادات تندی به عملکرد شورا و اعضای شورای شهر مطرح کرد که شاید دلیل اصلی آن مربوط به حاشیه‌هایی باشد که هفته‌های گذشته در صحن شورای‌شهر اتفاق افتاد و در آخر منجر به پاک شدن محتوای رکوردر از طرف حراست شد. وثوقی که صاحب یک کانال تلگرامی کم مخاطب و ناشناخته است با رفت و آمد در شورا برای آن کانال تولید محتوا می‌کند؛ او در جواب یکی از اعضای شورای شهر که گفته بود من با صاحب کانال‌های تلگرامی مصاحبه نمی‌کنم، معترض شده بود.

محسن وثوقی بر این باور است که فرد سرشناسی در تهران و در ایران است؛ حتی در بخشی از صحبت‌هایش به تاثیری که در شهردار شدن پیروز حناچی داشت اشاره کرد.

این فرد حاشیه‌ساز در شورای‌شهر به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «وقتی که می‌خواهیم رای بیاوریم حرف‌های خوب می‌زنیم ولی وقتی پشت میز می‌نشینیم همه چیز را یادمان می‌رود. همه‌ی شب و روزهایی که بچه‌ها در ستاد کار می‌کردند را یادشان می‌رود. ما از فعالین ستاد بودیم اما امروز آقای اعطا و حسین نقاشی من را نمی‌شناسند، من همان وثوقی هستم مگر می‌شود من را نشناسند؟ من را همه‌ی تهران می‌شناسد، همه‌ی ایران می‌شناسد، من را همه‌ی دنیا می‌شناسد. اینها از ضعف‌های شوراست؛ نمی‌دانم چرا ضعف‌ها را لاپوشانی می‌کنند؟! بگویند آقا اشتباه کردیم و عذرخواهی می‌کنیم تمام می‌شود. دیگر چرا حراست و روزنامه‌نگاران را بسیج می‌کنند و به جان هم می‌اندازند.

من یک شهروند پرسشگر هستم، من یک شهروند مطالبه‌گر هستم، آنها وکیل من هستند و باید پاسخگوی من باشند.

آنها خبرنگارها را گزینش می‌کنند، خبرنگار شما به من یک زنگ نزد که بپرسد آقای وثوق ماجرا چطور بوده و درد شما چه بوده است. آن چه خبرنگاری است که حرف‌های من را نشنیده ولی بر علیه من مطلب می‌نویسد.

هر خبرنگاری و هر شهروندی از محسن وثوقی در شهر تهران و در کشور ایران یک تخلف دیده من مطیع قانون هستم، اگر تخلفی نیست همه‌ی این افراد باید در محضر ملت ایران عذرخواهی کنند و بگویند غلط کردیم و اشتباه کردیم. غلط کردم و اشتباه کردم را برای این روزها گذاشته‌ند اگر نمی‌توانی این کار را انجام دهی همانطور که من به تو رای دادم و تو را وارد شورا کردم همانطور هم تو را از این سمت بر می‌دارم و این وجود را دارم.

من خدا و نظام را قبول دارم، رهبرم را دوست دارم و به قانون کشورم اعتقاد دارم که پای آن شهید و اسیر داده‌ایم.

چطور خانم معصومه اصغری بر علیه من مطلب می‌نویسد در صورتی که من را نمی‌شناسد. من یک اصلاح طلب هستم ولی نه یک اصلاح طلب رانت‌خوار و سهم‌خواه سیاسی، من یک حقوقی در این شهر داشتم که به آن نرسیدم و عیبی ندارد از حق خودم هم گذشتم اما نمی‌گذارم حقوق شهروندی‌ام زیر سوال برود.

یعنی شماره تلفن من را کسی نداشته؟ همه شماره‌ی من را دارند، این خط یک را 25 سال است که دارم چرا تماس نگرفتند تا با من صحبت کنند؟ آقای اعطا چه حقی داشت که به حراست دستور دهد؟ مگر آنجا اجراییات ندارد. اگر با من مصاحبه نکرد پس چرا رکوردر من را گرفتند و محتوای آن را پاک کردند. من با آقای صادقی و خانم امانی صحبت کرده بودم اصلا با شخص خانم امانی آن روز کار داشتم، با چه مجوزی رکوردهای من را پاک کردند. ایشان از موقعیت سخنگویی خود استفاده کرده‌اند و در جمله‌ی آخر بگویم که ایشان باید ثابت کند که فرزند شهید است چون من باور نمی‌کنم که ایشان فرزند شهید بوده باشد.

حراست یک سازمان مستقل است و باید به تخلفات درون سازمانی برسد نه آنکه شهروند را چند ساعت در یک اتاق نگه دارند. صورت‌جلسه را خود آنها نوشتند و دست خط من نیست، من فقط تیتروار خواندم  و چون دوره‌های تخصصی گذراندم گفتم این برگه را به شرطی امضا می‌کنم که شما هم امضا کنید، من چرا باید تعهد بدهم؟ اگر خلافی مرتکب شدم من را پیش قاضی بفرستید اگر محکوم شدم آن وقت تعهد می‌دهم و مجازات هم می‌شوم.

خودشان صورت‌جلسه نوشتند و تنظیم کردند و من فقط آن را امضا کردم  و با این شگرد که یک برگ صورت‌جلسه باید دست من باشد یک برگش را گرفتم و بعد از یک ماه آن را انتشار دادم.

من اهل شکایت نیستم و آنها را به خدا سپردم هر زمان که دادگاهی من را احضار کرد و اثبات کرد من کارچاق کن و معلوم الحال هستم حق با ایشان است ولی ایشان معلوم الحال است و باید ثابت کند فرزند شهید است.»

وثوقی در حاشیه‌ی مصاحبه بعد از پرس‌وجو در مورد اطلاعات شخصی خبرنگار مثل محل زندگی، رشته‌ی دانشگاهی، میزان حقوق دریافتی از انصاف نیوز و… برای فعالیت در کانال تلگرامی خود پیشنهاد کار داد و به این نکته اشاره کرد که این امکان فراهم می‌شود که هزینه‌ی یک کفش خوب برای خودت را به دست بیاوری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا