خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رضا کیانیان: هنرمندان بخواهند خودشان باشند نام «وسط‌باز» می‌گیرند

هنرمندان معمولا خودشان را جزئی از مردم می‌دانند اما گاهی از اظهارنظر درباره‌ی مسائل روز کشور (مثلا انتخابات) پرهیز می‌کنند. چرایی این موضوع را از رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون پرسیدیم که در ادامه می‌‌خوانید.

انصاف نیوز: آقای کیانیان شما معمولا خودتان تحت‌تاثیر جو جامعه قرار نمی‌گیرید و نظرتان را شفاف اعلام می‌کنید. چرا بعضی از هنرمندان این‌طور نیستند و درباره‌ی افکار عمومی نگران‌اند؟ منظورم مشخصا درباره‌ی انتخابات است که بسیاری از همکارانتان راجع‌به نظرشان چیزی نمی‌گویند. علتش چیست؟

رضا کیانیان: همه از این که قضاوت شوند نگرانند. به ویژه هنرمندان که همیشه مورد قضاوت هستند. هنرمند می‌خواهد موقعیت خودش را حفظ کند. اگر موقعیتش متزلزل شود، نگران جایگاهش می‌شود. فکر می‌کند نکند طرفدارانش را از دست بدهد.

یادمان باشد از دوران احمدی‌نژاد جامعه به سرعت به سمت دوقطبی‌شدن رفت و در سال ۱۴۰۱ به اوج رسید. در میان دو قطب، مسقل‌بودن و اظهارنظرِ مستقل‌کردن کار بسیار سختی‌ست. حتما نتیجه‌اش این می‌شود که بخشی از هواداران را از دست خواهد داد.

اگر هنرمند بخواهد هوادارانش را راضی کند، از حمایت‌های دیگر باز می‌ماند و اگر بخواهد حمایت‌ها را داشته باشد، هوراداران را نخواهد داشت!

در سال ۱۴۰۱ نمونه‌های زیادی داشتیم که به سمت یکی از آن دو قطب رفتند و سرنوشتشان عوض شد؛ اما اگر بخواهد خودش باشد شاید هر دو را از دست بدهد و نام «وسط باز» بگیرد! این یکی (اینکه کسی خودش باشد) جرأت، تجربه و خود بودن می‌خواهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به نظرم بهتر است هنرمندان در زمینه کاری خودشان صحبت کنند.
    مساله دیگر اینکه مردم به هنرمندانی که به سفرت انگلیس میروند اعتماد نمیکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا