خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خودروسازان به قول “فروش فوری” عمل می‌کنند؟

خودروسازان در ایران‌خودرو شانزدهمین روز فروش فوری محصولات خود را با سمند و پژو ۴۰۵ آغاز کرد. بعد از گذشت فقط ۲۰ دقیقه ظرفیت فروش سمند و پژو ۴۰۵ به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، پیرو اجرای طرح فروش فوری محصولات شرکت ایران‌خودرو، صبح امروز (چهارشنبه)، طبق روال چند هفته اخیر ثبت نام روز شانزدهم از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد.

طبق اطلاعیه منتشر شده امروز امکان ثبت‌نام برای فروش محصولات پژو ۴۰۵ بنزینی به قیمت ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سمند LX با قیمت ۶۶ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان فراهم شده است و تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

علاوه بر این دو محصول، همچون دو روز گذشته امکان ثبت‌نام وانت آریسان نیز به قیمت ۴۵ میلیون تومان وجود دارد.

این در حالی است که تنها پس از گذشت مدت کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای از آغاز شروع فروش‌ها، ایران‌خودرو ظرفیت محصولات سمند و پژو ۴۰۵ را صفر اعلام کرده و ظرفیت فروش ۲۰ درصد تولید روزانه این شرکت به پایان رسیده است.

ایران خودرو پس از اعلام آمار هشت روز نخست فروش محصولات خود (پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه)، دیگر رقمی از فروش خود تا روز گذشته که پانزدهمین روز فروش فوری محصولات ایران‌خودرو بوده است، اعلام نکرده است. ضمن اینکه اطلاعاتی از موعد تحویل خودروهای فروخته شده به صورت واقعی در دست نیست که آیا واقعاً شرکت خودروسازی به تعهد تحویل ۴۵ روزه خود عمل خواهد کرد یا خیر.

همچنین شرکت خودرو سایپا، نیز فروش فوری محصولات خود را از ۱۰ صبح آغاز کرده است. بر این اساس شرکت سایپا آریو را به قیمت ۹۵ میلیون تومان، پیکاپ ریچ دو کابین به قیمت ۱۴۷ میلیون و۷۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱ به قیمت ۳۷ میلیون و کوییک به قیمت ۵۸ میلیون تومان را در فروش فوری امروز محصولات خود عرضه کرده است.

علاوه بر این در کنار فروش فوری این محصولات، خودروهای سایپا ۱۵۱، ساینا و تیبا را علاوه بر فروش فوری، پیش فروش نیز می‌کند. سایپا ۱۵۱ با ۱۵ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان با شرایط متفاوت پیش‌فروش و به قیمت ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروش فوری می‌شود.

خودرو ساینا نیز با ۲۰ میلیون تومان پیش‌فروش و به قیمت ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به صورت فروش فوری عرضه می‌شود.

تیبا نیز به قیمت ۱۸ میلیون تومان پیش‌فروش و با ۴۱ میلیون و ۶۰۰ تومان فروش فوری می‌شود.

علاوه بر این شرکت خودروسازی سایپا امروز فروش فوری محصول وانت پادرا را در لیست محصولات خود قرار داده است و با قیمت ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌کند.

فروش محصولات سایپا نیز همچون ایران‌خودرو در حالی ادامه پیدا می‌کند که هنوز این شرکت آمار فروش محصولات خود را علی‌رغم پیگیری‌ها در اختیار ایسنا قرار نداده است.

با توجه به اینکه آغاز طرح فروش فوری محصولات دو شرکت بزرگ خودروسازی از سی‌ام بهمن ماه آغاز شده و شرکت سایپا در روزهای تعطیل نیز فروش ۲۰ درصدی روزانه محصولات خود را داشته است؛ بنابراین باید طبق آنچه که اعلام شده این ٢٠ درصد شامل تقریباً روزانه ۴٠٠ دستگاه خودرو در سایپا می‌شود که به قیمت پنج درصد زیر حاشیه بازار و به جهت تنظیم بازار عرضه می‌شود؛ با توجه به اینکه تا روز گذشته ۲۲ روز از آغاز طرح فروش فوری محصولات سایپا با احتساب روزهای پنجشنبه و جمعه که فروش محصولات این شرکت انجام شده می‌گذرد، تاکنون طبق محاسبات روی کاغذ باید در حدود ۸۸۰۰ دستگاه از محصولات سایپا فروخته شده باشد؛ اما هنوز رقم دقیقی در دست نیست.

ضمن اینکه همچنان از موعد تحویل محصولات فروخته شده در سایپا نیز خبری نیست که موعد تحویل ۴۵ روزه برای این شرکت محقق می‌شود یا به تعویق خواهد افتاد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا