خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاتمی: «همه» باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند با هر تفکری

بنا بر اعلام رسمی سایت سید محمد خاتمی، وی در سخنانی در اردکان، «ضمن اشاره به عمل جراحی موفقیت آمیز مقام معظم رهبری، برای سلامتی ایشان دعا کرد. همچنین از نگارش و ارسال نامه ای از سوی مجمع روحانیون مبارز با امضاء خود به محضر رهبر معظم انقلاب خبر داد که در آن از موفقیت عمل جراحی اظهار خوشحالی و آرزوی تندرستی هر چه زودتر برای ایشان شده است».
به گزارش انصاف نیوز، رییس جمهور اسبق کشورمان در سفر به زادگاه خود اردکان، با تعدادی از مسئولین استان و شهرستان، اعضاء شورای اسلامی شهر و تنی چند از اقشار مختلف مردم، دیدارهای جداگانه ای داشت.
سید محمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت جایگاه جمهوریت در دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) و نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش، افزود: در دورانی که امام(ره) در پاریس بودند، برخی از پدرخوانده های همین داعش و طالبانی کنونی، نزد ایشان آمدند و اعلام داشتند به شرطی با شما بیعت کرده و از شما حمایت می کنیم که خود را خلیفه مسلمانان بنامید و حرفی از جمهوریت به میان نیاورید اما امام (ره) قاطعانه این خواسته را رد کردند و بر جمهوریت نظام پای فشردند.
رییس دولت اصلاحات تصریح کرد: متاسفانه گاه می شنویم افرادیکه در آن دوران هیچ سابقه انقلابی مشهود و قابل دفاعی ندارند، امروز می گویند که امام اعتقادی به جمهوری نداشت و تنها برای دل مشغولی مردم دم از جمهوریت می زد!
وی افزود: در جمهوری اسلامی مبتنی بر رای و مشارکت مردم، همه شهروندان فارغ از تفاوتها و دین و نژاد و نوع تفکر، همینکه بپذیرند که در متن نظام زندگی کنند، بایداز حقوق شهروندی برخوردار باشند.
مبدع نظریه جهانی گفت و گوی تمدنها آنگاه با اشاره به نقش میرزای نایینی در تبیین اندیشه مردم محور در فقه اسلامی و اشارات این فقیه بزرگ به مبانی جامعه مدنی خاطر نشان نمود: میرزای نایینی، حفظ اسلام را از جمله حفظ تمامیت ارضی و وطن می داند و اینگونه در دیدگاه او، انسان و وطنش مورد حرمت قرار می گیرد.
گفتنی است سید محمد خاتمی که از روز چهارشنبه 19 شهریورماه به اردکان سفر کرده است، در تمامی دیدارهای خود، به بحران تامین آب در استان یزد اشاره نمود و نگرانی شدید خود از این موضوع را اعلام داشت.
وی مساله آب برای کشور، به ویژه فلات مرکزی ایران را یک امر حیاتی دانست و ابراز امیدواری نمود که بحث انتقال آب به فلات مرکزی ایران جدی گرفته شود.
رییس جمهور اسبق ایران، خواستار عملیاتی شدن هر چه زودتر طرح آبرسانی یزد موسوم به خط انتقال بهشت آباد شد. وی همچنین خواستار اندیشیدن تمهیدات لازم از سوی مسوولین امر جهت اصلاح شبکه آبرسانی منازل و ترویج بحث صرفه جویی و مصرف درست از سوی شهروندان در راستای حفظ ذخایر موجود آب استان یزد شد.
لازم به تذکر است که در بعضی سایتها مطالب به صورتی نادرستی که ناشی از عدم اطلاع به اصطلاحات فقهی و کلامی است؛ منعکس شده است که مورد تایید نیست و انتظار دارد افراد از پخش گزینشی و نادرست اخبار خودداری کنند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا