خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتحادیه عرب حملات اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرد

اتحادیه عرب طی بیانیه‌ای حملات مداوم رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای حملات مداوم رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در قدس اشغالی را محکوم کرد و خواستار حمایت مالی از مقاومت فلسطینی‌ها شد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات اسرائیل علیه مسجدالاقصی طی روزهای اخیر، اقدامات تحریک‌آمیز عامدانه و بی سابقه‌ای هستند. حملات مداوم به مسجدالاقصی مغایر با وضعیت قانونی قدس بوده و باعث تنش‌های مذهبی خواهد شد.

اتحادیه عرب اعلام کرد: ما از مقاومت فلسطینیان حمایت کرده و همگان را به کمک به آنها فرا می‌خوانیم.

اتحادیه عرب این بیانیه را پس از نشستی با حضور احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین، شکری بشاره، وزیر دارایی این کشور در قاهره برای بررسی تأمین حمایت مالی از فلسطینی‌ها منتشر کرد.

نظامیان اسرائیل سه‌شنبه گذشته به بهانه پرتاب بمب دستی به یک پاسگاه در مسجدالاقصی به نمازگزاران و امام جماعتقبه‌الصخره یورش بردند. مسئولین مسجدالاقصی این ادعای اسرائیل را رد کرده‌اند.

این اتحادیه فاش کرد، مسئولان فلسطینی به دنبال پیامی از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره خطرات وضعیت مالی وخیم این تشکیلات در پی اقدامات اسرائیل در این نشست حضور یافتند.

مالکی و بشاره در این دیدار بر اهمیت حمایت مالی کشورهای عربی از فلسطینی‌ها برای مقابله با این شرایط دشوار تاکید کردند.

اتحادیه عرب در این بیانیه تاکید کرد، تقویت مقاومت فلسطینی‌ها تعهدی عربی محسوب می‌شود که این کشورها باید برای حمایت از دولت فلسطین در مقابل اقدام اسرائیل در مصادره تمامی درآمدهای حاصل از مالیات‌ها به آن پایبند باشند.

همچنین شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی گزارش داد، امروز (پنج‌شنبه) ۲۰۰ یهودی افراطی در سه گروه جداگانه تحت حمایت شدید پلیس اسرائیل به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا