خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از کروموزوم 47 تا پیراهن شماره 47 یک پرسپولیسی

حسین بادامکی بازیکن پیشین یرسپولیس برای حمایت از کودکان سندروم‌ داون در مدرسه‌ی فوتبال خود، به بازیکنانش پیراهن شماره‎ی 47 پوشاند. سندروم ‌داونی‌ها دارای 47 کروموزم هستند و یک کروموزوم از دیگر افراد بیشتر دارند. بادامکی برای حمایت از این بیماران خود نیز این پیراهن را پوشید. او دو سال پیش هم در بازی‌های لیگ، با چنین هدفی، پیراهن شماره‌ی 47 را بر تن کرده بود.

بادامکی در اینباره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «این کودکان در جامعه‌ی ما بسیار مظلوم هستند و هیچ ارگان و یا مسوولی از آنها حمایت نمی‌کند، فکر می‌کنم تنها یک بنیاد در تهران است که تمام مخارج این بچه‌ها را به دوش می‌کشد. من دو سال پیش هم در لیگ شماره‌ی 47 را پوشیده بودم؛ به این فکر کردم که امسال هم برای تیم خودم این کار را انجام دهم، البته کار بزرگی نیست ولی حمایتی است که بدانند ما هم به یاد این بچه‌ها هستیم و با این کار شاید بیشتر شناخته شوند.

شروع فعالیت باشگاه از تابستان بود ولی با شروع مسابقات، تصمیم گرفتیم روی پیراهنمان شماره‌ی 47 باشد، خیلی جالب بود که بچه‌ها همه در مورد این موضوع از من سوال می‌کردند و من تا جایی که اطلاع داشتم برای بچه‌ها توضیح دادم، این کار بین بچه‌ها بازخورد خوبی داشت و خیلی استقبال کردند حتی می‌خواستند اگر نیاز به کمکی هست به آنها کمک کنند.

بچه‌های سندروم‌ داون به نظر من با بقیه‌ی بچه‌ها خیلی فرق ندارند و بینشان بچه‌های با استعداد هم پیدا می‌شود که رشد کنند، همین که بقیه بدانند این بچه‌ها هم می‌توانند رشد کنند خیلی جای امیدواری خواهد داشت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا