خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مروری بر خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

مروری بر خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت را به نقل از ایسنا می‌خوانید:

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس قوه قضاییه و برگزاری اولین جلسه دادگاه موسسات مالی و ادامه رسیدگی به پرونده های حسین هدایتی و پتروشیمی و … از مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته بود.

مراسم تودیع و معارفه رییس قوه قضاییه

یکی از مهمترین اخبار هفته گذشته مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه بود که با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و قضایی کشور برگزار شد و رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رییسی را به سمت ریاست قوه قضاییه منصوب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه خطاب به رییس جدید قوه قضاییه گفت: بهتر است افراد جوان و تازه کار جایگزین من شود و من حتماً در کنار آنها و شما خواهم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی رییس جدید قوه قضاییه با اشاره به ضرورت اجرای عدالت گفت: اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که هیچکس در هیچ جایگاهی حق دور زدن قانون را نداشته باشد.

آیت الله آملی لاریجانی رییس سابق قوه قضاییه گفت: خدمت رسانی عظیمی در دستگاه قضایی صورت گرفته است.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی

یکی از اخبار دیگر هفته گذشته برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی «البرز ایرانیان»، «ولیعصر»، «فردوسی» و «آرمان» به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی بود.

در این پرونده سرمایه گذاران این موسسات ۹۱ هزار نفر هستند که ۶ هزار و ۳۶ نفر از آنها برای شکایت مراجعه کرده‌اند. تعهد باقی مانده تعاونی البرز ایرانیان ۱۴۰۰ میلیارد و تعهد باقی مانده تعاونی ولیعصر ۲۵۰ میلیارد است.

جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده روز شنبه ۲۵ اسفندماه برگزار خواهد شد.

نظر نهایی شورای نگهبان درباره بودجه برای مجلس ارسال شد

در اواخر هفته گذشته سخنگوی شورای نگهبان از اعلام نظر نهایی این نهاد در خصوص بودجه ۱۳۹۸ به مجلس خبر داد و گفت که در ادامه رسیدگی بودجه ۱۳۹۸ نظر جدید شورا شامل هفت ایراد برای مجلس ارسال شده است.

در همین زمینه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامیاعلام کرد که ایرادات جدید شورای نگهبان به مصوبات بودجه ۹۸ به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

صدور دستور قضایی برای بازگرداندن مرجان شیخ الاسلامی

براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور اعلام کرد که در چند ماه آینده تحولاتی در دادسراها خواهیم داشت و برای ضابطان نیز برنامه‌هایی داریم و دستور قضایی برای بازگرداندن مرجان شیخ الاسلامی صادر شده است.

جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز درباره فرار خانم شیخ الاسلام در پرونده پتروشیمی اعلام کرد که ایشان حتماً اگر به ایران بیاید یا از طریق پلیس بین الملل تحت تعقیب قرار گیرد، جزو متهمان اصلی پرونده است.

قاضی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی نیز گفت: مرجان شیخ الاسلامی متهم پرونده پتروشیمی پیش از ارجاع این پرونده به دادگاه از کشور خارج شده است.

گفتنی است که دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام در هفته گذشته برگزار شد.

اختلاس سه میلیارد و هشتصد میلیون تومانی در شعبه مرکزی بانک کشاورزی بیرجند

در ادامه مرور اخبار حقوقی هفته گذشته سیدحسین مقدس دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی اعلام کرد که رئیس سابق شعبه مرکزی بانک کشاورزی بیرجند که از سال ۱۳۹۱ به مدت حدود ۶ سال، مسئولیت این شعبه را برعهده داشته است به اتهام اختلاس و برداشت وجوه مشتریان و بانک بازداشت شد.

حسین هدایتی: اقرار می‌کنم کل بدهی به گردن من است

در سومین جلسه رسیدگی به پرونده حسین هدایتی و ۱۰ متهم اخلال در نظام اقتصادی در ۱۹ اسفندماه سال ۹۷، قهرمانی نماینده دادستان گفت که یکی از متهمان این پرونده، برای پسر ۸ ساله خود ۲۴۲ حساب در یک روز باز کرده و پول‌ها را در یک روز جابجاکرده که دلیل بر پولشویی است.

در چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور در ۲۱ اسفند سال ۹۷ حسین هدایتی گفت که اقرار می‌کنم کل بدهی به گردن من است.

جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده به دوشنبه هفته آینده موکول شد.

پدیده شاندیز به دادگاه منتقل شد

براساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفرنماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که پرونده «پدیده شاندیز» به دادگاه منتقل شد و امیدواریم پرونده پدیده شاندیز با همان سرعت تعیین تکلیف پرونده پردیسبان که یک اقدام انقلابی در دستگاه قضایی به شمار می‌رود، پیگیری شود.

رای پرونده دکل نفتی صادر شد

در هفته گذشته یک منبع آگاه از صدور رای پرونده موسوم به دکل نفتی خبر داد.

علیزاده طباطبایی وکیل مدافع یکی از متهمان این پرونده پیش از این گفته بود که این پرونده دکل نفتی ۵ متهم دارد و اتهام برخی از متهمان تحصیل مال نامشروع و برخی دیگر خیانت در امانت عنوان شده است.

صدور حکم پرونده نظامی بازداشت شده امریکایی در مشهد

به گزارش ایسنا غلامعلی صادقی دادستان مشهد گفت که حکم پرونده نظامی بازداشت شده امریکایی در مشهد صادر شده و اتهام امنیتی هم دارد.

۸۵ هزار زندانی، مشمول عفو گسترده شدند

در هفته گذشته اصغر جهانگیر  رئیس سازمان زندان‌ها گفت که  آمار زندانیان مشمول بخشنامه عفو گسترده زندانیان به هشتاد و پنج هزار نفر رسیده است.

مصطفی محبی مدیر کل زندان های استان تهران نیز اعلام کرد که اردوگاه فشافویه بیشترین آمار عفو رهبری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا