خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محکومیت یک آمریکایی در مشهد به 10 سال زندان

یورونیوز خبر داد: یک شهروند آمریکایی به نام مایکل وایت که تابستان گذشته در مشهد بازداشت شده بود، در مجموع به ۱۰ سال زندان در ایران محکوم شد. روز شنبه ۲۵ اسفند رویترز و خبرگزاری فرانسه همزمان این خبر را که پیشتر در روزنامه نیویورک تایمز چاپ شده بود، از قول وکیل این فرد آمریکایی تأیید کردند.

مارک زاید، وکیل این تبعه آمریکا که مایکل وایت نام دارد به خبرگزاری فرانسه گفته که موکلش به دلیل «توهین به [مقامات]» و «همرسان کردن تصاویر شخصی در اینترنت» به زندان محکوم شده است. مایکل وایت به دلیل توهین به دو سال و به دلیل همرسان کردن تصاویر شخصی در اینترنت به ده سال زندان محکوم شده است، اما وکیل او در واشنگتن می‌گوید این حکم در مجموع ۱۰ سال اعلام شده است.

آقای زاید به خانواده موکلش گفته وزارت خارجه آمریکا از طریق دفتر حفاظت منافع خود در سفارت سوئیس در تهران از این محکومیت باخبر شده‌اند. ظاهرا مقام‌های سفارت سوئیس چند دیدار کنسولی با آقای وایت در مشهد داشته‌اند.

این وکیل در مورد موکلش همچنین به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما هنوز بسیار نگران سلامت جسمی او هستیم، زیرا او سابقه بیماری دارد. با این حال به ما اطلاع داده‌اند که او هم‌اکنون در شرایط خوبی به سر می‌برد.»

پیش از این غلامعلی صادقی، دادستان خراسان رضوی در تاریخ ۲۰ اسفند ماه از صدور حکم پرونده مایکل وایت خبر داده و گفته بود که در این پرونده شاکی خصوصی، شاکی عمومی و اتهام‌های امنیتی مطرح است.

مایکل وایت کیست؟

بنا بر نوشته‌ی یورونیوز، «مایکل وایت ۴۶ ساله که در آمریکا نظامی بوده و اهل ایالت کالیفرنیاست، در تابستان گذشته در حالی که برای دیدن دوست دختر ایرانی‌اش به مشهد سفر کرده بود، دستگیر شد. او به گفته مادرش تا آن زمان پنج، شش بار دیگر هم به همین منظور به ایران سفر کرده بود. مقام‌های ایرانی روز ۱۹ دی ماه گذشته اذعان کرده بودند که این فرد در ایران دستگیر شده اما هرگونه ادعای بدرفتاری با وی را رد کرده بودند. هم اکنون دست کم سه شهروند آمریکایی دیگر در ایران زندانی هستند که دو نفرشان دو ملیتی ایرانی-آمریکایی‌اند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا