خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مذاکره آمریکا و روسیه درباره‌ی ونزوئلا

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: در تاریخ ۱۹ مارس قرار است رایزنی‌های با الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا برای ونزوئلا در شهر رُم ایتالیا داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد الیوت آبرامز نماینده ویژه این کشور برای ونزوئلا قرار است در تاریخ ۱۸-۱۹ مارس درباره وضعیت ونزوئلا با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مقامات ایتالیا در شهر رُم مذاکره کند.

ریابکوف در اظهاراتی گفت: من تأیید می‌کنم که این رایزنی‌ها انجام خواهد شد و تاریخ آن برای ۱۹ مارس و برای یک روز است.

ریابکوف در ادامه گفت: ما قرار است چندین مورد از مواضعمان را به اطلاع طرف آمریکایی برسانیم از جمله غیرقابل قبول بودن مداخله نظامی از جانب آمریکا در ونزوئلا و غیرقابل قبول بودن دیگر اشکال اعمال فشار بر مقامات مشروع کاراکاس.

این دیپلمات روس در ادامه خاطر نشان کرد: روسیه در جریان این رایزنی‌ها قصد دارد مساله اعمال فشار بر شرکتهای روسی به دلیل تعاملشان با شرکتهای ونزوئلایی را نیز مطرح کند.

ریابکوف تاکید کرد: روسیه به توسعه همکاری‌هایش با کاراکاس در حوزه‌های انرژی و نظامی به رغم تمامی فشارهای واشنگتن ادامه خواهد داد.

به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، مسکو موضعش درباره بحران ونزوئلا را حتی با وجود تهدیدات آمریکا به اعمال تحریم بر روسیه به خاطر همکاری با کاراکاس تغییر نخواهد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا