خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای جنجالی ارثیه آلن دلون

همشهری آنلاین نوتش: در هفتدعوا بر سر ارثیه ۲۶۸ میلیون دلاری آلن دلون؛ او نیمی از ثروتش را به این دختر داده استه گذشته، دعوای شدیدی بین سه فرزند آلن دلون در معرض دید عموم قرار گرفت که به قول پسر کوچکش همه نشانه‌های بارز یک تراژدی شکسپیر را داشت.

در حالی که آلن دلون ۸۸ ساله با شرایط دشوار سلامتی دست و پنجه نرم می‌کند، فرزندان او وارد یک رقابت و دعوای تلخ رسانه‌ای شده‌اند.

«آلن دلون» هنرپیشه بزرگ و محبوب فرانسوی دهه ۱۹۶۰، اغلب به وضوح نشان داده است که دوست دارد مرگش چگونه رقم بخورد و ۲۰ سال پیش در مصاحبه‌ای با مجله‌ای در پاریس گفته بود که «می‌خواهم در رختخواب و در حالی که خانواده‌ام در اطرافم باشند، از دنیا بروم»، اما آرزوی ظاهرا ساده این مرد ۸۸ ساله بیمار که پس از سکته‌های متعدد با پرده نهایی زندگی روبرو شده است، هرگز تا این حد دست نیافتنی به نظر نمی‌رسید.

در هفته گذشته، دعوای شدیدی بین سه فرزند این بازیگر سابق در معرض دید عموم قرار گرفت که به قول پسر کوچکش همه نشانه‌های بارز یک تراژدی شکسپیر را داشت، اما صحنه نمایش نه «السینور» در نمایشنامه «هملت» است و نه «قلعه اینورنس» در تراژدی «مکبث» بلکه خانه وسیع ۳۰۰ هکتاری در منطقه دوشی لوآر واقع در جنوب پاریس است که زادگاه ستاره سینمای فرانسه است.

دعوای واقعی بر سر ارثیه ۲۴۵ میلیون یورویی (بیش از ۲۶۸ میلیون دلار) دلون است که رقابتی تلخ را در میان خواهر و برادران برای جلب توجه پدرشان به راه انداخته است.

خصومت‌ها در چهارم ژانویه زمانی آغاز شد که آنتونی دلون ۵۹ ساله که او نیز یک هنرپیشه است، اعلام کرد که پلیس گزارش داده خواهر ناتنی و ۳۳ ساله‌اش «انوشکا»، سال‌ها رنج پدرشان را پنهان کرده است و پدرشان را تحت تاثیر قرار داده تا زندگی او را کنترل کند و او را به سوئیس منتقل کند، جایی که آلن دلون از سال ۱۹۸۵ در آنجا نیز ساکن بوده است.


دلون که تجسم جذابیت سینما در دهه ۱۹۶۰ بود، در سال ۱۹۶۴ با ناتالی دلون بازیگر ازدواج کرد و آنتونی حاصل این ازدواج است. او دو فرزند دیگرش به نام‌های انوشکا، متولد ۱۹۹۰ و آلن فابین، در سال ۱۹۹۴ را از روزالی ون بریمن، مدل هلندی که به مدت ۱۴ سال با او زندگی کرد، به دنیا آورد.

آلن دلون هرگز این واقعیت را پنهان نکرده است که انوشکا فرزند مورد علاقه اوست و او را عشق زندگی خود نامیده بود و حتی یک نمایشنامه برای خودش و دخترش نوشته بود تا در پاریس به روی صحنه ببرند. آنوشکا تنها فرزند آلن دلون بود که در سال ۲۰۱۹ برای دریافت نخل طلایی افتخاری، پدرش را در جشنواره کن همراهی کرد.

دعوا بر سر ارثیه ۲۶۸ میلیون دلاری آلن دلون؛ او نیمی از ثروتش را به این دختر داده است

آلن دلون در کنار همرش ناتالی و پسرش آنتونی (۱۹۶۴)

انوشکا، مقیم سوئیس و مستقر در ژنو، برای شرکتی کار می‌کند که به منافع تجاری آلن دلون رسیدگی می‌کند و تنها مجری وصیت‌نامه اوست. دلون تصمیم گرفته نیمی از ثروت خود را به آنوشکا واگذار کند و پسران بقیه ثروت را تقسیم خواهند کرد.

تنها چند ماه پیش، فرزندان دلون در اتحادی نادر اقدام قانونی برای اخراج هیرومی رولین پرستار ۶۶ ساله پدرشان کردند و ادعا کردند که او سعی می‌کند کنترل او را به دست گیرد تا از ثروت او بهره‌مند شود و سرانجام موفق به اخراج پرستار شدند، اما این اتحاد دیری نپاید و آنتونی در مصاحبه خود در پاریس گفت که خواهرش این واقعیت را از برادرانش پنهان کرده بود که پدرشان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ پس از سکته مغزی در یک کلینیک سوئیس تحت پنج آزمایش شناختی قرار گرفته است و این آزمایش‌ها یک «اختلال شناختی» را نشان داد که پدرشان را در موقعیتی ضعیف و آسیب‌پذیر قرار داده است.

آنتونی ادعا کرده که در حالی که پدرشان به وضوح گفته بود که ترجیح می‌دهد در خانه‌اش در فرانسه بمیرد، دخترش او را به دلایل مالیاتی برای معاینه به سوئیس برگردانده است. طبق قوانین سوئیس هیچ مالیاتی بر ارث بین پدر و دختر وجود ندارد، با این حال، باید ثابت شود که دلون نیمی از عمرش را در سوئیس زندگی می‌کند، در غیر این صورت، او با مالیات سنگین در فرانسه مواجه خواهد شد.

انوشکا که به تازگی در یک فیلم سینمایی که در فرانسه اکران می‌شود ظاهر شده در یک مصاحبه تلویزیونی برادرش را حسود و انتقام‌جو خواند و اعلام کرد که قصد دارد از او به دلیل تهمت شکایت کند و گفت: «تن‌ها دلیلی که می‌خواستم پدرم به سوئیس بیاید، این است که بتواند درمان شود. برای سال‌ها، او هر دو ماه یک بار چک‌آپ می‌کرد. این ناپسند است که این را به عنوان فرار مالیاتی قلمداد کنیم. من دختر پدرم هستم، نه دختر یک کیف پول».

«کریستوف آیلا» وکیل آلن دلون و دخترش می‌گوید: دلون از جار و جنجال رسانه‌ای که پسرش آنتونی ترتیب داده بسیار شوکه شده بود و از او شکایت قانونی خواهد کرد و نمی‌تواند پرخاشگری پسرش آنتونی را تحمل کند که مدام به او می‌گوید که سالخورده است.

پس از آن نوبت به «آلن فابین» ۲۹ ساله فرزند کوچک آلن دلون رسید که وارد این نزاع شود. آلن فابین که خودش یک بازیگر است و روابطش سال‌ها با پدرش تیره و تار بود، حالا ماه هاست که از پدرش در خانه این بازیگر در فرانسه مراقبت می‌کند، جایی که خواهرش ویلای جداگانه‌ای دارد.

آلن فابین فایل صوتی را منتشر کرده که مخفیانه ضبط شده است و در آن انوشکا بار‌ها به «پدرش» هشدار می‌دهد که قربانی توطئه دو بردارش شده که می‌خواهند او کنار بزنند و او را دختری جلوه دهند که از پدرشان سو استفاده می‌کند.

آنتونی در رسانه‌ها ادعای خواهرش مبنی بر اینکه دعوا بر سر ارثیه را رد کرده است. او به شبکه تلویزیونی فرانسوی «CNews» گفت: «همه این داستان‌ها در مورد پول، ارث، این حدس‌ها، حال من را به هم می‌زند، زیرا داستان در مورد این چیز‌ها نیست».

در همین حال، آلن فابین گفت که به مراقبت از پدرش ادامه خواهد داد و همچنین در حال طرح شکایت حقوقی علیه خواهرش به دلیل «سوء استفاده از ضعف پدرش» است.

«کریستوف آیلا» وکیل آلن دلون و دخترش نیز با دادستان عمومی منطقه مونتارگیس تماس گرفته و هشدار داده که جان چهره افسانه‌ای سینمای فرانسه در خطر است، زیرا دو پسرش درمان نجات‌دهنده‌ای را که ماهیت آن به طور عمومی مشخص نیست، متوقف کرده‌اند و آن را با آب میوه و ویزیت توسط پزشک عمومی بی اطلاع از وضعیت او جایگزین کرده‌اند.

این وکیل خواستار تعیین فوری یک مامور ویژه برای محافظت از این بازیگر و اجازه معاینه او توسط دکتر سوئیسی شد؛ چرا که عدم انجام این کار می‌تواند باعث مرگ زودرس «آلن دلون» شود.

از سوی دیگر وکیل آنتونی نیز با دادستان تماس گرفته و خواهان یک متخصص پزشکی مستقل برای معاینه پدرش شده است.

در نهایت، دادستان اعلام کرده که یک پزشک برای ارزیابی وضعیت آلن دلون اعزام خواهد شد و این امر می‌تواند باعث شود که او تحت «حمایت قضایی» قرار گیرد؛ وضعیتی برای افرادی که دیگر قادر به مدیریت منافع خود به تنهایی نیستند.

«بریژیت باردو» دیگر ستاره کهنه‌کار سینمای فرانسه نیز اخیرا سکوت خود را درباره حواشی پیرامون خانواده آلن شکست و گفت: «جای تاسف است که تصویر آلن را که نمادی از فرانسه است را خدشه دار کنیم!»

«مارک بونانت» دوست قدیمی آلن دلون نیز به تلگراف گفت که این دعوا شبیه یک بحران اواخر دوره نوجوانی از سوی فرزندانی است که به طرز ناشیانه‌ای نداشتن خود را از نداشتن پدری کاملاً استثنایی، ابراز می‌کنند. او خوش تیپ‌ترین مرد دنیا بود و آن‌ها را با تنهایی و برتری خود رها می‌کند. مشخص نیست که آیا آرزوی دلون برای جمع کردن خانواده‌اش در آخرین ساعات زندگی‌اش محقق خواهد شد یا خیر.

آلن دلون زمانی در مصاحبه‌ای گفته بود: «در ملک خود، قبرستانی از ۴۵ سگ دارم که در طول زندگی ام داشته ام. در وسط، کلیسای کوچکی با شش مکان وجود دارد. من در کنار سگ هایم دفن خواهم شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا