خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«از صد نقطه تذکر و سفارش می‌شنویم»

/ محمود میرلوحی در گفت‌وگو با انصاف نیوز /

تعداد بالای کارمندان شهرداری که در ماه‌های گذشته جنجال‌هایی به پا کرده بود منجر به کاهش تعداد کارمندان از 68 هزار نفر به 65 هزار نفر شد، یعنی بیش از دو هزار نفر از تعداد کارمندان این سازمان کم شدند. محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران بخشی از این کند بودن آهنگ سبک سازی را وجود مشکلات اقتصادی در کشور می‌داند و می‌گوید:« اگر به یک نفر بگوییم تحصیلاتش پایین است یا نیازی به او نداریم و برای او تصمیمی بگیریم از صد نقطه تذکر و سفارش داده می‌شود.»

این عضو شورای شهر در مصاحبه‌های گذشته‌ی خود با انصاف نیوز به این نکته اشاره کرده بود که در هر پست شهرداری چهار نفر مشغول کار هستند که این موضوع هزینه‌ی زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر در مورد سبک‌سازی شهرداری گفت: «اصل و اساس سیاست این موضوع در برنامه سوم آمده و روی آن تاکید هم شده است، ما تلاش می‌کنیم به روش‌های مختلف این سبک‌سازی انجام شود. سه اتفاق باید بیفتد تا ساختار سبک شود. به شهرداری زمان دادیم که هرچه زودتر سطوح کار شهرداری را کاهش دهیم تا به مصوبه‌ای که در این خصوص وجود دارد نزدیک شود.

شهرداری از نظر نیروی انسانی یک روند را طی می‌کند، آن گزارشی که آقای دکتر نجفی دادند تعداد افراد شهرداری  68300 نفر بود اما خوشحالیم بگوییم که طبق آخرین گزارش به 65930 نفر رسیده است، این اتفاق خوبی است.

مورد دیگر از نظر کیفیت کار است که یک مصوبه در برنامه سوم داریم که جذب افراد با مدرک بالاتر از کارشناسی ارشد انجام می‌شود. در تهران دانشگاه‌های برتری مثل شریف و تهران یا امیرکبیر وجود دارد که با توجه به سبک‌سازی که درحال انجام است، به طور طبیعی انتظار می‌رود از نخبگان این دانشگاه‌ها جایگزین شوند.

از نظر مرتبط بودن رشته‌ها هم مشکل وجود دارد که در کیفیت نیروی انسانی تاثیر دارد. با توجه به اینکه شهرداری در حوزه‌های مختلف باید بهترین نخبگان کشور را جذب کند، طبیعی است با توجه به این تحریم‌ها و فضای اقتصادی آهنگ این اتفاق کند باشد و آن طور که شورا اقتضا می‌کند نمی‌توان کار کرد اما در هر صورت اصل سیاست روشن است و امیدواریم بدون توقف پیش برود.»

آهنگ کند سبک‌سازی شهرداری

میرلوحی به بعضی از مواردی که مانع سبک سازی می‌شود اشاره کرد و گفت: «سیاست که روشن است و شورا و شهرداری در این مورد تردیدی ندارند، ما هم دلمان می خواهد کیفیت کار بهتر شود اما وقتی در مورد یک نفر بگوییم تحصیلاتش پایین است یا نیازی به او نداریم و برای او تصمیمی می‌گیریم از صد نقطه تذکر  و سفارش می‌شود. به هر حال شرایط اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد افراد راحت کنار گذاشته شوند، تصمیم‌گیری هم به خاطر اینگونه موارد محدود می‌شود. بنده عرض کردم که مسیر شورا و شهرداری روشن است اما باید آهنگ کند آن را با توجه به شرایط کشور بپذیریم.

تنور بودجه داغ است و به تازگی کلیت بودجه‌ی شهرداری را تصویب کردیم که چیزی که اعلام شد 18280 میلیارد تومان بود اما در واقع حدود 18500 میلیارد تومان است. به نظرم با مختصر اصلاحات سقف ما به 18500 میلیارد می‌رسد که 8000 میلیارد آن صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.»

این عضو شورای شهر در پاسخ به اینکه به صورت حدودی تا چه زمانی شهرداری به تعداد ایده‌آل خود نزدیک می‌شود، گفت:« امروز دست ما از بابت مصوبات و قانون پر است، فقط محدودیت در شرایط خاص امسال است که کل مسایل اقتصادی را شامل می‌شود، لذا ما محدودیت داریم و باید رعایت کنیم. نمی‌شود در یک فضای انتزاعی تصمیم‌گیری کرد. بنابراین نمی‌دانم تا چه زمان شهرداری به تعداد ایده‌آل خود می‌رسد اگر شرایط بهبود پیدا کند زودتر به نتیجه‌ی مطلوب می‌رسیم اگر نه با آهنگ کندتری پیش خواهیم رفت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ::: آقای شفیعیان ::: مدیر انصاف نیوز :::
    ::: با نام پروردگار خالق جهان هستی و کهکشان ها و از کوارک تا کوازار و همچنین فرشتگان نزدیک به پروردگار وانسانها و حیوانات آسمان و زمین و دریا و گیاهان و جامدات دیدگاه خود را بیان می نمایم :::
    ::: این پست شما یکی از حساس ترین و زیباترین پست هایی است که تا کنون شما تهیه نمودید و من دیدگاه خود را بیان می کنم و در بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان بنام فیسبوک قرارمیدهم ::: سپاس فراوان :::
    ::: مطالب و سخنانی که استاد محترم ::: جناب آقای میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای شهر در موردسبک‌ سازی شهرداری بیان کردند::: بسیار کامل و بسیار با دقت فراوان مطالعه نمودم :::کاملا درست بیان کردند:::
    کشور بسیار عزیز ما ایران اسلامی که مردم شهید داده و انقلابی آن چند ماه پیش چهلمین سالگرد خود را بسیار زیبا و در شرایط آب و هوایی بسیار سخت همراه با برف و باران و سرمای شدید جشن گرفتند :::
    ::: در جهان به شکل یک گربه بسیار زیبا و سفید رنگ و بسیار مهربان در وسط کره زمین نشسته است :::
    ::: شایان ذکر است بیان نمایم : در 300 سال اخیر مخصوصا در 100 سال اخیر مانند جنگ جهانی اول و دوم بسیار مورد تهاجم بیگانگان و خود فروختگان داخلی و خارجی با تحصیلات بسیار بالا و همچنین چپاول پادشاهان خود مختار و خود فروخته و جنایتکار دوره قاجاریه یعنی قبل از قاجار و بعد از قاجار و همچنین خاندان محمد رضا پهلوی شراب خوار جنایتکار و زن باره و زن باز و هم جنس باز و مخترع سازمان بسیار عظیم شکنجه بنام ساواک بسیار مخوف به ریاست سه جنایتکار و خائن خود فروخته به کشورهای استعمارگر و استثمارگر . نفر اول که نام او ارتشبد نصیری بود.نفر دوم ارتشبد زاهدی و نفر سوم که آخرین نخست وزیر محمد رضا پهلوی جنایتکار بود . نام او شاهپور بختیار بود . همچنین اولین ریئس جمهور قانونی بعد ازانقلاب در کشور بسیار عزیز ما بنام ایران اسلامی و انقلابی ما بود . نام او ابوالحسن بنی صدر بود . بزرگترین خیانتکار به مردم و کشور ایران بود.او با بزرگترین گروهک تروریست که نام آن گروهک مجاهدین خلق بود به سرپرستی یک مرد که نام او مسعود رجوی و یک زن که نام او مریم رجوی بود . نام این گروهگ بسیار مخوف و تروریست در لیست سیاه گروههای تروریستی سازمان ملل متحد قرار داشت . ابوالحسن بنی صدر این گروهک را 100 درصد مسلح نمود برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران .نکته بسیار مهم و فابل توجه و تامل این است : این گروهک فقط بیش از 70 امام جمعه از اهل تسنن را در استان کردستان و استان کهکیلویه و بویر احمد و دیگر استانهای جنوب و غرب و شرق کشور بسیار عزیز ایران ترور و محراب نماز آنها را تبدیل به یک استخر خون کردند. بزرگترین هدف آنها ایجاد تفرقه بین مردم و مخصوصا دو مذهب مسلمان اهل تشیع بنام مذهب شیعه و اهل تسنن بنام مذهب سنی بود. از همه مهمتر این بود که اقلیت های مذهبی در ایران را نابود نمایند .چون اقلیت های مذهبی مانند مسیحیان و ارامنه و حتی یهودیان در رای گیری به جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی شرکت بسیار فعال داشتند و جمهوری اسلامی با 99 درصد آرای مردم به رسمیت رسید . من در سالهای اول بعد از انقلاب به چشم خود دیدم . در تهران بزرک که یک کلان شهر است و یکی از هفت شهر بزرگ جهان یک کلیسا را به آتش کشیدند . یک کشیش مسیحی که یکی از دوستان صمیمی من بود و رفت و آمد خانوادگی داشتیم . آنچنان پیکر او در آتش سوخته بود که از روی دندان های او شناسایی شد و پودر خاکستر بدن او را در یک جعبه کوچک تحویل من دادند تا به خانواده او تحویل نمایم . خون در چشمان من پر شده بود و بغض در روح من پر شد . ناراحتی بسیارشدید در درون من بوجود آمده بود . قادر به سخن گفتن نبودم . چگونه باید این امانت را به خانواده آن کشیش بسیار انسان مهربان می رساندم.اکنون که در حال بیان دیدگاه و نظر در مورد پست شما هستم . آن صحنه بسیار غم انگیز در جلو چشمان من ظاهر شده است . توان سخن گفتن ندارم و اشک در چشمان من حلقه زده است. ابوالحسن بنی صدر ریئس جمهور در بیش از 50 سال پیش دارای بالاترین مدرک تحصیلی در رشته اقتصاد بود . دکترا در رشته اقتصاد داشت . همچنین وزیران خائن و نمایندگان مردم خائن در ایران بودند و هستند و خواهند آمد . آنچنانکه به فکر منافع خود و چپاول مردم و کشور هستند . چون پروردگار به کشور ما چاه نفت فراوان همچنین معادن الماس و غیره داده است :::
    ::: اکنون که پس از چهل سال با تلاش بی وقفه مردم بسیار عزیز و مسئولان بسیار کوشا و بسیار تلاش کننده و بسیار مهربان و بسیار دلسوز و بسیار نگران برای زمان کنونی و آینده کشور ایران بسیار مقتدر و بسیار محبوب در جهان روی اراده خود ایستاده است و دست بیگانگان ازاین کشور کوتاه شده است . در تمام زمینه ها . از جمله تصمیم گیری در فروش نفت و صادرات و واردات کالا و وزارت خارجه و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و تجاری و بانکی و ارتباطات و نظامی و شکوفایی بسیار در عرصه پزشکی و فضا و مخابرات و تولید برق و انواع نیروگاه مختلف برقی و آبی و سیستم قضایی بسیار مقتدر و قوه مجریه بسیار خدمت کننده به مردم :::
    ::: بزرگان و متفکران و سیاستمداران و عالمان دینی کشور و مجلس شورای اسلامی یا همان خانه ملت و کمیسیون های مختلف کشور از جمله چندین کمیسیون برنامه و بودجه در شورای شهر تهران بزرگ و در پایتخت تشکیل می شود باید یک هماهنگی بسیار نزدیک به یکدیگر ایجاد نمایند . البته زیر نظر بسیار کامل رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای :::
    ::: درپایان دیدگاه خود باید به موضوع بسیار تاسف بار اشاره نمایم :::
    آن این است که متاسفانه در کشور ایران و حتی در تمام کشورهای دیگر جهان در مورد انواع استخدام در ادرات دولتی و در وزارتخانه ها و سازمان ها و ادارات زیر مجموعه آنها چند نقطه عطف بسیار مهم وجود داردکه باید سازمان های بازرسی و وزارت کشور و حراست های ادارات حساسیت بسیار در موارد گفته شده زیر داشته باشند. همچنین بسیار قاطعانه برای جلوگیری از فساد استخدامی تلاش بسیار انجام دهند.
    شماره 1 ::: انواع استخدام دولتی از فامیل دور یا نزدیک و دوستان خود یا دوستان دوستانش. که یک فاجعه بسیار وحشتناک است چون بسیاری از جوانان که در روستاها و شهرهای بسیار دور زندگی می کنند از دایره استخدام و ورود به سیستم متمرکز یا غیر متمرکز علمی و یا سیاسی و اقتصادی و تجاری غیره خارج می شوند. آزمون های استخدامی باید بسیار با دقت انجام شود . هرگز بین افراد شرکت کننده درآزمون نبایدتبعیض باشد. مشاهده شده است که بسیاری از آزمون های استخدامی حالت نمایش دارد. شرکت کنندگان که جوانان هستند مورد تمسخر واقع می شوند. حتی مواردی مشاهده شده است که جوانان در آزمون 100 درصد پاسخ را دادند ولی نتوانستند به سیستم استخدام کشور ورود نمایند.
    شماره 2 ::: استخدام هایی که مطابق با تخصص افراد نیست . متاسفانه بسیار مشاهده شده است که برای مدیریت ارشد یک وزارتخانه و یا یک اداره شخصی بر اساس موارد سیاسی و خط و خط بازی و گروه بازی و غیره شخصی انتخاب می شود که هیچ اطلاعات علمی در مورد آن وزارتخانه و یا اداره ندارد و مدرک تحصیلی او مطابقت با رشته کاری در آن وزارتخانه و یا سازمان بزرگ و یا کوچک ندارد . بعنوان مثال یک شخصی که حتی مدرک بسیاربالا در رشته کشاورزی دارد را برای وزارت مسکن و شهرسازی و یا وزارت نفت و یا وزارت دارایی انتخاب نمایند.
    شماره 3 ::: متاسفانه بسیار مشاهده شده است که افراد پس از استخدام که افراد در پست های مختلف کشور قرار می گیرند مردم را فراموش می کنند و به فکر منافع مالی و سیاسی خود هستند . همچنین با تخریب دیگران و تهمت و دروغ جایگاه خود را مستحکم می نمایند.
    شماره 4 ::: خلاصه کلام در یک جمله کوتاه : استخدام مازاد در کشور یک فاجعه بسیار دردناک برای اقتصاد مالی کشور است .
    ::: علی مرزوق ::: کشور جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ::: تاریخ : 1397/01/18 تقویم شمسی :2019/04/08 تقویم تولد پیامبر مسیح و مادر گرامی او حضرت مریم یکی از هفت زن بهشت پروردگار::: سلام و درود بی پایان پروردگار بر آنها :::

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا