خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فهرست توزیع‌کنندگان غیرقانونی کاغذ فردا منتشر می‌شود

وبسایت رسمی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نوشت: یعقوب فروغیان _ دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ _ ضمن اعلام این مطلب، خاطرنشان کرد: بر این اساس، قیمت انواع کاغذ روزنامه‌ای روسی ۵۱۰۰ تومان، اروپایی ۴۹۵۰ تومان، هندی ۴,۸۰۰ تومان و کاغذ LWC به قیمت ۶,۲۲۵ تومان تعیین شد. همچنین کاغذ تحریر مورد استفاده حوزه نشر، اندونزی ۶۲۰۰ تومان، چینی ۶۱۰۰ تومان، هندی ۵,۷۵۰ تومان و کاغذ بالکی اروپایی ۶۰ گرمی ۶,۶۸۰ تومان تعیین قیمت شد.

دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ با بیان اینکه «جدول واردات انواع کاغذ که با ارز دولتی وارد می‌شوند روی سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است»، افزود: این جدول به تفکیک هر پرونده ثبت سفارش، تنظیم شده و با توجه به درج تاریخ مراحل مختلف پیشرفت کار، به راحتی می‌توان هر محموله را از لحظه ثبت سفارش تا ترخیص از گمرک ردگیری کرد.

او تاکید کرد: همچنان که در جدول منتشرشده قابل مشاهده است، از ابتدای سال تاکنون، به غیر از کاغذهای چاپ کتب درسی، ۳۷۳۵۴ تن کاغذ روزنامه‌ای و ۲۱۸۶۲۳ تن انواع کاغذ تحریر وارد کشور شده است، اما فقط ۶۹۱۵ تن روزنامه‌ای و ۱۳۶۴۹ تن تحریر با حواله معاونت‌های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ توزیع شده است. به این معنا که سایر مقادیر که با ارز دولتی وارد شده، غیرقانونی توزیع شده است.

فروغیان افزود: بر این اساس، فهرست این واردکنندگان تا فردا (دوشنبه ۲۷ اسفند) به سازمان تعزیرات ارائه می‌شود تا اقدامات قانونی معمول شود. همچنین در راستای شفافیت، این فهرست منتشر می‌شود.

کارگروه ساماندهی کاغذ با مصوبه ستاد تنظیم بازار به منظور ثبت سفارش و نظارت بر فرآیند تخصیص ارز دولتی و توزیع انواع کاغذهای روزنامه‌ای و تحریر تشکیل شده است. این کار گروه به ریاست دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت نمایندگان وزارتخانه‌های ارشاد و صمت، بانک مرکزی، گمرک، سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگان تشکل‌های نشر و مطبوعات تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا