خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استدلال صفار هرندی برای تبدیل رییس جمهور به «نخست وزیر»

حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد و از فعالان اصولگرا، در برنامه‌ای تلویزیون در دفاع از ایده‌ی تبدیل رییس جمهور به «نخست وزیر» گفت:

«نخست وزیر، در حقیقت، حالا اسمش برای ما خیلی مطرح نیست، مثلا ممکن است که بگوییم ما یک رییس جمهوری داشته باشیم که خصوصیات همان نخست وزیر را داشته باشد. به چه عنوان؟ کسی که برانگیخته از جانب یک دستگاهی مثل مجلس باشد، هر روز ازش حساب بکشند و باید پاسخگو باشد، اگر یک روزی هم به نظرشان مناسب نیست کنارش بگذارند و یکی دیگر را بیاورند. مشکل ما این است که الان وقتی یک رییس انتخاب می‌کنیم، فکر می‌کنیم که 4 سال حداقل، غالبا 8 سال باید تحمل بشود، حتی اگر به این نتیجه برسیم که کارکردش خیلی ناچیز شده؛ حتی اگر مثلا در مقام نظرسنجی‌ها و اینها، … من نمی‌دانم الان می‌گویند محبوبیت به زیر 10 درصد رسیده. آیا باید اینطور باشد؟ من اصلا قصد جسارت و اهانت به کسی رو ندارم».

مجری در این بخش از برنامه گفت: «این یک نظر است، یعنی ما موافقاتی داریم در اصلاح ساختار و برگشت نخست وزیر و از آن طرف مخالفانی …»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. برادر من اینکه شما چه خودت یه رییس را انتخاب کنی چه ملت رییس را انتخاب کنند و بعد شما 8 سال باید تحملش کنی مشکل خودته نه مشکل ملت و نه مشکل رییس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا