خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای فیگارو: روح الله زم در عراق دستگیر شد

نیلوفر پورابراهیم در توییتر تعدادی از توییت‌های خبرنگار فیگارو درباره‌ی گزارشش را ترجمه کرده که حاوی ادعاهایی درباره‌ی بازداشت روح الله زم است:

جرج مالبرونو، خبرنگار ارشد فیگارو به نقل از منابعش می‌گوید احتمالا سپاه پاسداران زن جوانی را به پاریس فرستاده تا زم را قانع کندبه دیدار ایت‌الله سیستانی در عراق برود، زم پذیرفته و احتمالا در شهر نجف دستگیر و به ایران منتقل شده.

وزارت کشور فرانسه در گفتگو با فیگارو تایید کرده که زم در فرانسه پناهنده سیاسی و تحت محافظت پلیس این کشور بوده. فرانسه همچنین مسافرت او به عراق را تایید کرده. خبرنگار ارشد فیگارو معتقد است فرانسه با عدم جلوگیری از سفر او به عراق بازداشت روح الله زم را تسهیل کرده.

فیگارو معتقد است زم با سرویس‌های امنیتی فرانسه علیه کشورش همکاری می‌کرده‌است.

یکی از منابع فیگارو معتقد است وزات کشور فرانسه با عدم جلوگیری از سفر او به نجف خواسته بن‌بست ایجاد شده در وضعیت دو زندانی فرانسوی (عادلخواه و دوست‌اش رولاند مارشال) در ایران را برطرف کند.

یک منبع آشنا به روابط ایران و فرانسه به فیگارو گفته: «دستگیری زم با میزانی از همدستی سرویس‌های فرانسه می‌تواند باعث ایجاد گفتگوهایی برای آزادی عادلخواه و دوست‌اش شود». گفتگویی‌ که می‌تواند شامل دستور نخست‌وزیر فرانسه برای عدم استرداد یک مهندس ایرانی بازداشت شده در فرانسه به آمریکا هم‌ بشود.

واکنش پدر روح الله زم به بازداشت پسرش: دنیا دار مکافات است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. وزارت کشور فرانسه با عدم جلوگیری از سفر او به نجف خواسته بن‌بست ایجاد شده در وضعیت دو زندانی فرانسوی (عادلخواه و دوست‌اش رولاند مارشال) در ایران را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا