خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ رییس بانک مرکزی به اظهارات محسن رضایی درباره‌ی FATF

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود در واکنش به اظهارات اخیر محسن رضایی درباره‌ی FATF نوشت: طی مروری که بر اخبار خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری داشتم، به نکته جالبی برخوردم که خیلی برای من عجیب و تا حدودی مبهم بود. در روزهای پایانی سال که مردم خسته از فشارهای اقتصادی در سایه آرامش نسبی ایجاد شده در بازارها در تدارک خریدهای شب عید هستند و نرخ ارز در بازار آزاد نیز به آرامی در حال کاهش است، چند نفر از برادران بزرگوار تلاش کرده بودند با استفاده از توئیتر و سایر رسانه‌ها، موضوعی به نام FATF را مطرح و با اصرار به مردم یادآوری کنند که “فراموش نکنید FATF مورد مخالفت اکثریت اعضای مجمع است و چنین و چنان”.

وی افزود: الحمدالله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به این نوع اظهارات تا حدود زیادی از دست داده است. فارغ از این قبیل اظهارنظرهای شخصی که در زمان و مکان خود محترم است، مطمئناً مجموع نظام تدابیر لازم در این گونه موضوعات را به کار بسته و تصمیمات خود را بر اساس منافع کشور اتخاذ خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: جالب اینکه تیم تحریم ترامپ از پمپئو گرفته تا بریان هوک نیز که به محض ایجاد آرامش در بازار ارز کشور به جنگ روانی تکراری “قطع کامل صادرات نفت ایران؛ به زودی” متوسل می‌شوند. مردم مطمئن باشند فارغ از این مباحث، بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی سیر تعادلی خود را طی می‌کند و بانک مرکزی نیز بر روند بازار مسلط است.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی در صفحه توئیتر خود نوشته است: اکثریت اعضای مجمع در شرایط تحریم‌های اقتصادی، مخالف FATF هستند. آنچه در مجمع مورد بحث قرار داشته، دو کنوانسیون پالرمو و CFT بوده است که دولت درباره تضمین گرفتن برای آنها سکوت کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حسن روحانی رئیس جمهور گفت: امیدوارم سال جدید سال عبور از شرایط سخت فعلی باشد.

    آقای روحانی،
    شرایط سخت فعلی بگونه‌ای نیست که با امیدواری و آرزومندی بتوان از آن عبور کرد بلکه فقط با همفکری و همکاری و مشارکت 82 میلیون هموطن میسر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا