خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسانی می‌خواستند فردوسی پور اول نباشد؟

اصلاحات نیوز درباره‌ی نقش برخی افراد در تقلب علیه فردوسی پور در جشنواره صداوسیما نوشت: چند روزی است که ماجرای تقلب در پیامک‌های انتخابات مجریان و برنامه‌های صداوسیما به جنجال تازه‌‌ای تبدیل شده است. جنجالی که رفته رفته پای نفرات جدیدی را به میان آورده است. یکی از افراد رسانه‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد از نقش «کاوه اشتهاردی» در شرکت توسکا خبر می‌دهد که در این پرونده به آن اشاره شده است.

ماجرا از گزارش وزیر ارتباطات آغاز شد و با حرفهای فردوسی‌پور در جشن جام جم ابعاد اجتماعی وسیع‌تری پیدا کرد. ظاهرا تلاش گسترده‌ای صورت گرفته بود تا اجازه ندهند عادل فردوسی‌پور و برنامه‌اش به عنوان نفر اول رای مردم را دریافت کند.

در جشنواره صداوسیما رقابتی مهم مابین برنامه‌هایی چون «نود» و «برنده باش»، «حالا خورشید» و «سمت خدا» شکل گرفت. اما خبر ارسال پیامک‌ها به نفع برنامه «برنده باش»‌ رضا گلزار همه را درگیر کرد. وزیر ارتباطات در توئیتی با ارائه دو تصویر نشان داد که تقلبی در این رای‌گیری صورت گرفته است. مسئولان نیز تایید کردند اما گفتند که دچار حمله سایبری شده بودند. ماجرا این بود که از ساعت 1 تا 4 بامداد 11 اسفند، بیش از یک میلیون رای به آرای برنامه «برنده باش» اضافه شده است تا از برنامه «نود» پیشی بگیرد. دبیر جشنواره جام جم بود که گفته بود از ساعت 12 شب گذشته سایت ایزوله شده است. اما وزارت ارتباطات می گفت «دستکاری در آراء مردم تنها در یک روز رای‌گیری نبوده، بلکه در سه روز متوالی این اتفاق افتاده است.»

این مساله بسیاری از اصولگرایان را ناراحت و نگران کرد. آنها یکپارچه در حمایت از شرکت توسکا وارد شدند که حالا جزئیات جدیدی از آن را منتشر می‌کنیم.

توافق انحصاری صداوسیما با توسکا

آذرماه امسال بود که خبری در مورد توافق صداوسیما و شرکت توسکا منتشر شد. وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که از ابتدای دولت دوازدهم نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و این کار را درست نمی‌دانست. در این خبر آمده بود که سازمان صداوسیما توافقی را با یک شرکت تبلیغاتی به نام «توسکا» که زیرمجموعه شرکت همراه اول است، انجام داده و طی آن تبلیغات خدمات ارزش‌افزوده (vas) به صورت انحصاری به این شرکت واسطه سپرده شده است. وزیر ارتباطات با اشاره به این انحصار نوشته بود: «در مورد #حق‌الناس کوتاه نمی‌آیم.» هشتکی که او استفاده کرد رابطه را مشخصا با مساله رای‌گیری در مورد جشن جام جم مشخص می‌کرد. بلافاصل بعد از آن توسکا در نامه‌ای به او توضیحاتی ارائه کرد و گفت که این شرکت تهیه‌کنندگی برنامه های مهم صداوسیما را برعهده دارد.

کاوه اشتهاردی کیست؟

حسین تقواییان که از جمله فعالان رسانه‌ای نزدیک به جریان احمدی‌نژاد است، در یک یادداشت به نقش کاوه اشتهاردی در شرکت توسکا اشاره کرده است. اما اشتهاردی کیست؟

او در انتخابات سال گذشته به عنوان معاون رسانه و فضای مجازی مهرداد بذرپاش انتخاب شد. از سوی دیگر همان زمان با همراهی جمعی دیگر گروه جماران را به راه‌انداخته بودند که ریاست شورای مرکزی آن با یامین‌پور بود.

خبرگزاری مهر ۱۳۸۵ در مورد کاوه اشتهاردی نوشت که او هم اکنون 28 سال سن دارد و فعالیت مطبوعاتی‌اش را از سال 1373 (یعنی 16 سالگی) آغاز کرده است. به هر ترتیب او پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد. در دوره شهرداری احمدی‌نژاد مدير سامانه ارتباطات شهرداري تهران بود. بعد از آمدن احمدی‌نژاد او به همراه تیمی به شورای عالی امنیت ملی می‌رود و دبیری «كميته تبليغات شورايعالي امنيت ملي»‌ را برعهده می‌گیرد.

یک سال بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد با 28 سال سن به سمت سرپرستی موسسه مطبوعاتی ایران (ارگان دولت) منصوب می‌شود. بعدها او مجله رمز عبور را به عنوان مدیرمسئول منتشر کرد. سال 90 یکشبه او از موسسه ایران برداشته می‌شود . اما او بلافاصله به معاونت وزیر کار برگزیده می‌شود. حالا او در شرکت توسکا رئیس هیات مدیره است.

نقش اشتهاردی در توسکا

حسین تقواییان از همکاران سابق در مورد فعالیت شرکت زیر مجموعه او می‌نویسد: مردم از خود می‌پرسند چرا تلویزیون به اینجا رسیده و پشت این ستاره‌مربع‌ها چیست.» او از اشتهاردی می‌پرسد: «آقای اشتهاردی ممکن است خواهش کنیم یک بار شفاف بگویید شرکت توسکا ناگهان چگونه انحصار تبلیغات ارزش افزوده صدا و سیما را در دست گرفت؟»

گفتنی است «توسکا» در داخل رقیب شرکت «سرآوا» در امر شتاب‌دهنده‌های استار‌آپی هم محسوب‌می‌شود. از همین رو برخی تحلیلگران ماجراهایی که برای این شرکت در بستن دفتر تهران به وجود آمد را بی‌ارتباط با این مساله نمی‌بینند. سرآوا شتابدهنده‌ استارت‌آپی است که دیجی‌کالا و کافه بازار از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا