خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش صالحی به ادعای اسرائیل درباره‌ی فردو

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ظهر امروز در پایان آخرین جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی درباره فردو گفت: قبل از آنکه تاسیس فردو به صورت رسمی اعلام شود، ما به محمدالبرادعی این مسئله را اعلام کردیم و گفتیم ما در حال ساختن مکانی در قم هستیم؛ ما گفتیم مکانی را می‌سازیم که قابلیت مقاومت در مقابل تهاجمات دشمن را داشته باشد، لذا سایت فردو ساخته شد و این موضوع را هم به مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم.

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه البرادعی در حال رفتن به واشنگتن بود که آقای سلطانیه، سفیر وقت ایران نامه اعلام ساخت فردو را در فرودگاه به او رساند، اظهار کرد: این نامه در زمانی بود که فردو هنوز تجهیز نشده بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به در پیش بودن سال جدید، خاطر نشان کرد: امیدوارم سال ۹۸، سال خوبی برای مردم باشد. به هرحال سال ۹۷، سال پر چالشی برای مردم بود ولی خوبی این چالش‌ها آن است که ما را مقاوم‌تر، پخته‌تر، با تجربه‌تر می‌کند تا در برابر کید و مکر دشمن، بهتر بایستیم.

صالحی با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی‌اش برنمی‌دارد، افزود: طول کشید تا خیلی‌ها باور کنند آمریکا دشمن ماست ولی الان همه باور کرده‌اند آمریکا دشمن ماست و از موافق و مخالف و از انقلابی و ضدانقلابی موافق هستند کار دولت آمریکا، ظالمانه است و از ابتدا که مقام معظم رهبری تاکید داشتند به این دولت و دولتمردان آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد، این مسئله به خوبی دیده می‌شود و خود دستاورد بزرگی است.

وی گفت: در سال ۹۷ البته فشارهای اقتصادی هم وجود داشته و بدیهی هم است اگر کشوری بخواهد استقلال سیاسی خود را حفظ کند، باید هزینه این مسئله را پرداخت کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب در مدار سیاسی غرب به ویژه آمریکا قرار داشت و غلام حلقه به گوش آنها بود، خاطر نشان کرد: الان ایران در مدار سیاسی خود قرار دارد و این مسئله برای آمریکایی‌ها قابل تحمل نیست؛ بنابراین ملت باید هزینه این مسئله را هم بدهد ولی اگر ما استقامت و مقاومت کنیم، یقیناً ما از این گردنه عبور خواهیم کرد و شرایط آینده، بسیار روشن و تابناکی خواهد بود.

صالحی با اشاره به درآمدهای نفتی کشور اظهار کرد: با مقدار نفتی که ما امروز می‌فروشیم، ۸۱ میلیون نفر اداره می‌شوند ولی کشورهای حوزه خلیج فارس، دو، سه برابر ما نفت می‌فروشند و جمعیت آنها دو، سه میلیون نفر هم نیست؛ یعنی ما اگر می‌خواستیم به نسبت جمعیت، نفت بفروشیم باید چهل، پنجاه میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، اما کشور امروز با یک میلیون بشکه نفت اداره می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مقابله با فساد در کشور، با بیان اینکه متأسفانه امروز حس فساد از اصل فسادی که انجام می‌شود، بیشتر است، خاطر نشان کرد: اگر فساد عظیمی در کشور وجود داشت، مگر می‌شد با این شرایط مملکت را اداره کرد؟ با اقداماتی که در کشور انجام شده، ما در گندم و محصولات اصلی کشاورزی خودکفا شده‌ایم. در تولید بنزین، گازوئیل و گاز خودکفا شده‌ایم که اینها قدرت‌های بزرگی است که انجام شده و ملت روی پا خودش می‌ایستد.

معاون رئیس جمهوری در پایان در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت صنعت هسته‌ای در سال آینده عنوان کرد: در حوزه هسته‌ای، کارها به صورت عالی پیش می‌رود؛ دو، سه روز پیش بوشهر بودم و نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ در حال ساخته شدن است و زیرساخت‌های این نیروگاه‌ها ساخته شده و میلیون‌ها مترمکعب خاکبرداری شده و از هزاران تن بتن و سیمان استفاده شده، ولی بتن بعدی که مربوط به زیرساخت‌های راکتورها است، دو، سه ماه دیگر انجام می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا